2023-03-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Likadant om det står mellan en svag man och en starkare man. Väldigt sällan man ser män attackera större och starkare män. Förövare verkar överlag vara de fegaste och mest patetiska som existerar och ger sig oftast på dem som är mindre och svagare.

Exakt.

För att citera Bamse "är man stark, måste man vara snäll".
Citera
2023-03-06, 19:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt.

För att citera Bamse "är man stark, måste man vara snäll".

Men åhh, jag älskade Bamse när jag var liten och tänker faktiskt ofta på just det ordspråket Det finns ett liknande ordspråk som jag tror är judiskt som lyder ungefär "den starkare måste alltid hjälpa den svagare".
Citera
2023-03-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
När man läser dina inlägg, så läcker en sydeuropeisk kvinnosyn igenom. Dina åsikter passar bättre in på italienska kvinnliga kvinnor, än på våra maskulina svenska kvinnor. Du kanske ska lära dig av oss svenskar lite ?

Ja, jag ska inte sticka under stol med att jag är 2:a och 3:e generationens invandrare och just sydlänning och att detta givetvis präglar mig. Men jag är född och uppvuxen här i Sverige. Och upplever svenska kvinnor som feminina, om vi nu ska generalisera. I vissa fall rentav mer feminina (med visst konfliktundvikande) än några av mina sydländska hetlevrade kvinnliga släktingar.

Kvinnor är alltid feminina. Det sitter i biologin. Så även när de hävdar sig, så kommer det vara med en ljusare röst och mindre kroppshydda, vilket ger ett fortsatt feminint intryck.

I övrigt låter det som du beskriver svenska vikinga-krigarkvinnor...
De kan nog försvara både sig själva och svaga män och barn.
Citera
2023-03-06, 19:35
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, jag ska inte sticka under stol med att jag är 2:a och 3:e generationens invandrare och just sydlänning och att detta givetvis präglar mig. Men jag är född och uppvuxen här i Sverige. Och upplever svenska kvinnor som feminina, om vi nu ska generalisera. I vissa fall rentav mer feminina (med visst konfliktundvikande) än några av mina sydländska hetlevrade kvinnliga släktingar.

Kvinnor är alltid feminina. Det sitter i biologin. Så även när de hävdar sig, så kommer det vara med en ljusare röst och mindre kroppshydda, vilket ger ett fortsatt feminint intryck.

I övrigt låter det som du beskriver svenska vikinga-krigarkvinnor...
De kan nog försvara både sig själva och svaga män och barn.

Min utgångspunkt är den svenska landsorten, där vanliga svenska fruntimmer huserar. Dom klär sig inte särskilt kvinnligt, har ofta stora tatueringar och dom snusar friskt. Deras pojkvänner är ALLTID svin som snor godis från småbarnen och sparkar ner pensionärer på stan.
Citera
2023-03-06, 19:39
Medlem
Citat:
Men åhh, jag älskade Bamse när jag var liten och tänker faktiskt ofta på just det ordspråket Det finns ett liknande ordspråk som jag tror är judiskt som lyder ungefär "den starkare måste alltid hjälpa den svagare".

Jag med!
Det är ett viktigt ordspråk. Och så sant i sin enkelhet.

Så de starka må vara snälla mot de svaga och inte ge sig på de svaga.
Citera
2023-03-06, 19:43
Medlem
Citat:
Min utgångspunkt är den svenska landsorten, där vanliga svenska fruntimmer huserar. Dom klär sig inte särskilt kvinnligt, har ofta stora tatueringar och dom snusar friskt. Deras pojkvänner är ALLTID svin som snor godis från småbarnen och sparkar ner pensionärer på stan.

Fortsatt har de ljusa röster, är kortare än flertalet män, har mer näpna drag i ansiktet och former... Vilket ger ett feminint uttryck ändå. Även om det delvis kamoufleras bakom stora tatueringar, snus och manhaftiga kläder... Femininitet genomsyrar alltid kvinnor. precis som maskulinitet alltid genomsyrar män. Det rent biologiska är vad det är.

Men dina bondtöser låter som bra material för försvarsmakten.
Citera
2023-03-06, 19:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Lägg till att de är oformliga blobbar uppfödda på lokalpizzerians vete- och transfett drypande utbud så är jag helt med dig.
Citera
2023-03-06, 19:55
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Lägg till att de är oformliga blobbar uppfödda på lokalpizzerians vete- och transfett drypande utbud så är jag helt med dig.

Njae, det där är ju stereotypen av white trash som du beskriver. I mina upplevelser rör det sig om lantliga gymnasietjejer som aldrig fått lära sig veta hut. Deras tidigare pubertet gjorde dom till odrägliga svinfittor när jag var mellan 16-18 bast. Dom hånade min bristande skäggväxt och mitt pojkaktiga utseende - det var feministisk mobbning.
Citera
2023-03-06, 20:11
Medlem
Citat:
Njae, det där är ju stereotypen av white trash som du beskriver. I mina upplevelser rör det sig om lantliga gymnasietjejer som aldrig fått lära sig veta hut. Deras tidigare pubertet gjorde dom till odrägliga svinfittor när jag var mellan 16-18 bast. Dom hånade min bristande skäggväxt och mitt pojkaktiga utseende - det var feministisk mobbning.

Ja, det var mobbing. Obehagligt.
Men nej: det var inte feministisk mobbing.
Citera
2023-03-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är nog så att de allra flesta skulle ställa upp om vi utsattes för ett väpnat angrepp, men naturligtvis finns det alltid pack som tycker att man har rätt att ställa krav utan att också ha skyldigheter.

Ni kommer märka ut er och sorteras ut av samhället ifall det händer. Ingen stor förlust, men tråkigt att ni kräver saker av samhället idag...

Citat:
Märker vi verkligen det? Det är inget jag märkt. Tycker mig i stället märka det bland män här på Flashback än bland män och kvinnor i allmänhet.

Ja det är tydligt, ingen kvinna här har gjort militärtjänst, ni är alltså det pack du talade om.
Citera
2023-03-07, 12:52
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja det är tydligt, ingen kvinna här har gjort militärtjänst, ni är alltså det pack du talade om.
De allra flesta "män" här på Flashback har nog inte heller gjort militärtjänst då den allmänna värnplikten varit borta under många år och dessförinnan var den synnerligen begränsad. Jag är så pass gammal att jag gjorde min värnplikt på 80-talet och därefter arbetade jag inom försvaret under några år... Är nu gammal, men för gammal för att tro att jag skulle kunna stå upp för mitt land.
Citera
2023-03-07, 13:57
Medlem
Citat:
Det är nog så att de allra flesta skulle ställa upp om vi utsattes för ett väpnat angrepp, men naturligtvis finns det alltid pack som tycker att man har rätt att ställa krav utan att också ha skyldigheter.

Ni kommer märka ut er och sorteras ut av samhället ifall det händer. Ingen stor förlust, men tråkigt att ni kräver saker av samhället idag...

Citat:
De allra flesta "män" här på Flashback har nog inte heller gjort militärtjänst då den allmänna värnplikten varit borta under många år och dessförinnan var den synnerligen begränsad. Jag är så pass gammal att jag gjorde min värnplikt på 80-talet och därefter arbetade jag inom försvaret under några år... Är nu gammal, men för gammal för att tro att jag skulle kunna stå upp för mitt land.

1 av 6 i militär tjänst är kvinnor så vilket är då detta pack du skrev om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in