2022-10-17, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du har ingen aning om när din kille inte längre kan hävda att ditt avgivna samtycket gäller?
Nä men jag kan. Säger jag att jag samtycker så gör jag det. Även om polisen och du skulle säga att det gör jag inte alls.
Citera
2022-10-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä men jag kan. Säger jag att jag samtycker så gör jag det. Även om polisen och du skulle säga att det gör jag inte alls.

Men nu säger lagen att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Citera
2022-10-17, 22:02
Medlem
Citat:

De säger att de fantiserar om det. Lite magstarkt av dig att påstå att de ljuger.

Skillnaden mellan fantasi-våldtäkt och riktig våldtäkt, är att i fantasi-våldtäkten bestämmer kvinnan själv över handling, dvs. det är inte en riktig våldtäkt.

En fantasi-våldtäkt är alltså synonym med BDSM-"rape play", fast i fantasin. För i BDSM-"rape plsy" är det också den undergivna/"offret" som styr handlingen med stoppord osv.

I en riktig våldtäkt är det förövaren som styr.

Så. Det kvinnor som fantiserar om våldtäkt, egentligen fantiserar om, är BDSM-sex. Inte riktig våldtäkt.

Så. Ska du fortsatta att framställa dig själv som ett stolpskott, eller ska du börja inse att det är en jädra skillnad på fantasier/BSM-sex och riktig våldtäkt?
Citera
2022-10-17, 22:07
Avslutad
Citat:
Men nu säger lagen att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Det brukar bli ett naturligt avslut på akten så jag ser inte problemet.
Citera
2022-10-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skillnaden mellan fantasi-våldtäkt och riktig våldtäkt, är att i fantasi-våldtäkten bestämmer kvinnan själv över handling, dvs. det är inte en riktig våldtäkt.

Så alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna ljuger enligt dig?
Citera
2022-10-17, 22:10
Medlem
Citat:

Att du inte ser problemet betyder inte att killen heller inte ser problemet.

Lagen säger att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Citera
2022-10-17, 22:12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Så ser inte lagstiftaren på processen.
Därmed är det organiska i kontraktet ödelagt.
Citera
2022-10-17, 22:12
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kan du inte gifta dig och skaffa hustru idag? Hindrar 2 inkomster dig från att skaffa hus, jämfört med om hushållet bara hade en inkomst? Hindrar någon dig och din partner från att lägga upp det på ett sätt där du är "husets herre"? På vilket sätt då?

Om jag skaffar mig en redig tradwife som vill stanna hemma led ungarna medens jag jobbar och sköter det finansiella och vi väljer att lägga upp hela ekipaget på kö
Latinskt 50-talsvis. Vad hindrar oss?

Det som hindrar mig från att skaffa en svensk hustru idag, är att svenska kvinnor är så högt upp på trappstegen att de inte är intresserade av oss längre ner - och diverse diskriminering under uppväxten har lett till låg social status även om jag började som medelklassbarn - man har ramlat neråt i trappstegen, och kvinnorna är till följd av feminismen för högt upp - så man blir alltså utan.

Så feminismen har saboterat.

I det förflutna så brukade männen vara de som jobbade och därmed hade i stort sett alla män högre status och kunde därför få kvinnor enkelt. I nuläget slåss alla kvinnor om de män som finns i toppen och resten av männen blir utan.
Citera
2022-10-17, 22:23
Avslutad
Citat:
Att du inte ser problemet betyder inte att killen heller inte ser problemet.

Lagen säger att han måste ha ett uttryckligt samtycke för att ha sex med dig och då måste han veta när ditt avgivna samtycke inte längre gäller. Hur ska han veta om det fortfarande gäller?
Han fattar kanske vinken om jag säger att jag vill flytta för att jag inte tänder på honom längre.
Citera
2022-10-17, 22:25
Medlem
Citat:
Han fattar kanske vinken om jag säger att jag vill flytta för att jag inte tänder på honom längre.

Så det är då samtycket upphör att gälla?

Citera
2022-10-17, 22:26
Medlem
Citat:
Så alla kvinnor som säger att de fantiserar om att bli våldtagna ljuger enligt dig?

Men vad exakt är det du inte förstår?
Att fantisera om att bli våldtagen är inte samma sak som en riktig våldtäkt.
En fantasi-våldtäkt har däremot betydligt fler likheter med BDSM-"rape play".

- Fantasi-våldtäkt: den som fantiserar bestämmer helt själv över handlingen.
- BDSM-"rape play": den som är undergiven/"offret" bestämmer i stora delar helt själv över handlingen och har stoppord hon/han kan använda för att avsluta saker om det känns obekvämt.
- Riktig våldtäkt: här bestämmer inte offret ett enda skit och vill inte.

Förstår du bättre nu? De kvinnor som fantiserar om våldtäkt, fantiserar om BDSM-sex. Det är helt jädra uppenbart. Därmed inte sagt att de skulle vilja ha BDSM-sex på riktigt.
Citera
2022-10-17, 22:27
Avslutad
Citat:
Så det är då samtycket upphör att gälla?

Du menar hur han ska veta att jag inte tänker gå till polisen och anmäla honom för våldtäkt för att jag höll käften under gårdagens sexakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in