2008-06-07, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suoca
han verkar tydligen mer eller mindre klar för Real Madrid, frågan är varför han vill flytta från Manchester United? Kanske trött på det engelska vädret, Manchester är nog inte den roligaste staden att bo i och alla spelare med bra teknik vill väl spela i Spanien där teknik premieras framför fysik.

Han söker väl nya utmaningar och det kanske är så att Real har högre status än Manchester United trots att de vann allt. Själv har jag svårt att respektera United därför de blev så utspelade av Barca, visst de vann, men de blev totalt utspelade.

Det handlar om taktik. De ville vara samlade för de vet att Barca aldrig kommer spela sig igenom och de har ingen chans i luftrummet. Det sista man vill åka på mot Barca är kontringar, kort och gott, en taktisk triumf. Och nej, Ronaldo är inte så gott som klar, han kommer att stanna.
Citera
2008-06-07, 13:59
Medlem
Kan inte förstå att folk tror på en halvmysko brasiliansk journalist som påstår att han har intervjuat Ronaldo.

Väljer man att tro på den intervjun så fanns det inget i den som var nytt egentligen. Ronaldo säger att han är beredd att spela för Real OM United och Real kommer överens om ett pris. Men han avslutar med att säga, att det inte är hans beslut att ta.

Nu i dagarna har Ronaldos mamma gått ut och sagt att han kommer stanna(trots att hon tidigare sagt att hon vill se honom spela i Real).
Jag väljer att inte tro på något annat än att han kommer stanna förrän jag ser i en intervju att han säger något annat.

http://www.youtube.com/watch?v=6nq4ZysbqZE
Där säger han efter CL-finalen att han kommer stanna.
Hoppas att han inte ljuger alla fans rakt upp i ansiktet.
Citera
2008-06-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecondToNone
http://www.youtube.com/watch?v=6nq4ZysbqZE
Där säger han efter CL-finalen att han kommer stanna.
Hoppas att han inte ljuger alla fans rakt upp i ansiktet.

Jag tror iofs. inte att ens Anelka (eller någon annan horig jävel) hade sagt något annat om han precis vunnit champions league. Det som är konstigt är att han inte gått ut och dementerat ryktena på manutd.com eller hos någon seriös tidning, utan sätter "deadlines" på när han ska bestämma sig. Antingen vill han lämna klubben eller så försöker han få igenom ett nytt kontrakt som betalar honom en ännu mer osmakligt hög lön. Tills det förra är bekräftat tror jag på det senare.
Citera
2008-06-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag tror iofs. inte att ens Anelka (eller någon annan horig jävel) hade sagt något annat om han precis vunnit champions league. Det som är konstigt är att han inte gått ut och dementerat ryktena på manutd.com eller hos någon seriös tidning, utan sätter "deadlines" på när han ska bestämma sig. Antingen vill han lämna klubben eller så försöker han få igenom ett nytt kontrakt som betalar honom en ännu mer osmakligt hög lön. Tills det förra är bekräftat tror jag på det senare.
Jo jag håller med om att han har skött det hela klumpigt. Han borde ha gått ut och förnekat dessa uppgifter. Men han kanske inte vill flytta sin fokus från EM just nu. Eller så är det som du säger, ett trick för att få mer betalt.
Lite kul att alla Realsupportrar på SVF har redan fått för sig att transfern är klar...
Citera
2008-06-07, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback

Precis. Agenten vill förmodligen också tjäna en hacka så det är bara löneförhandlingar.
Citera
2008-06-07, 15:43
Medlem
Jag får en känsla av att han försöker "straffa" ut sig från United. Han kommer med antydningar om Reals storhet och lovar klara besked "snart". Om han vore helt inställd på en fortsättning i England behöver han ju bara avsluta spekulationerna genom ett enkelt uttalande. Så länge detta inte kommer tror jag han får svårt att bibehålla sin popularitet hos fansen och hos lagkamraterna, för att inte tala om SAF.

Det är kanske så enkelt att han känner att han vunnit allt i United och vill ha nya utmaningar. Hur ska han rimligtvis kunna överträffa denna säsong? Som Unitedfan hoppas jag han stannar men jag tror tyvärr att han lämnar. Med tanke på klubbens skulder är det nog nästintill omöjligt att tacka nej.
Citera
2008-06-10, 13:17
Bannlyst
Ett Unitedfan på svenskafans har gjort en intervju med Ronaldo, mycket intressant att läsa faktiskt. Han säger bland annat att Henke är en stor spelare och att han tror att någon io Sverige kan få sitt genombrott i EM. Läs allt här:

http://www.svenskafans.com/europa/portugal/artikel.asp?id=241191
Citera
2008-06-10, 14:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ett Unitedfan på svenskafans har gjort en intervju med Ronaldo, mycket intressant att läsa faktiskt. Han säger bland annat att Henke är en stor spelare och att han tror att någon io Sverige kan få sitt genombrott i EM. Läs allt här:

http://www.svenskafans.com/europa/portugal/artikel.asp?id=241191

Coolt coolt. men var det en telefonare eller vem fan har skrivit dit alla smileys?
Citera
2008-06-10, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Coolt coolt. men var det en telefonare eller vem fan har skrivit dit alla smileys?

Mailkontakt.
Citera
2008-06-20, 15:11
Medlem
Tyvärr så känns det som att Cristiano nu har sällat sig till "skaran" utav världsstjärnor som inte lyckas bära sitt landslag på sina axlar i de stora mästerskapen och föra de till triumfer, inte än i alla fall men han är ung och kommer givetvis att få fler chanser.

Jag hade stora förhoppningar på honom inför mästerskapet och trodde verkligen att han skulle kröna sin fantastiska säsong med att föra Portugal till något stort, men han var blott en skugga utav det vi sett i United under säsongen totalt överglänst utav Deco.
Citera
2008-06-20, 15:14
Medlem
Shuyins avatar
Det är väl inte så konstigt att han inte blev "EM-kung" en lååång säsong bakom sig och så ska han försöka bära upp en hel nation genom EM, mycket svårt såklart.

Portugal som lag är inte de bästa heller.
Citera
2008-06-20, 16:20
Medlem
Quorthons avatar
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in