2008-05-03, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Om du känt din Kaka så hade du vetat att han älskar den typen av spel. Kontringar verkar vara det bästa han vet.

Det är inte lätt att kontra när ingen annan följer med i anfallen.
Citera
2008-05-03, 21:54
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Messi hade ett skott på mål på två matcher mot United, och ändå hade Barca bollen 90% av tiden under två matcher, jag undrar just hur många mål Ronaldo gjort med det bollinnehavet, 4-5?
Ronaldo hade otaliga chanser att sticka iväg på kontringar som Kaka brukar göra. Han fixade det inte.
Messi stod som ansvarig för Barcas bollägande. Han var magisk. Menar du nåt annat så verkar du bara konstig.
Citera
2008-05-03, 21:55
Medlem
someuses avatar
Citat:
Det är inte lätt att kontra när ingen annan följer med i anfallen.
Det verkar lätt för Kaka när han är i rimlig form.
Citera
2008-05-03, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ronaldo hade otaliga chanser att sticka iväg på kontringar som Kaka brukar göra. Han fixade det inte.
Messi stod som ansvarig för Barcas bollägande. Han var magisk. Menar du nåt annat så verkar du bara konstig.

Nej det hade han inte. Han var först tvungen att ta ned bollen (agera tung striker( och sedan vänta in alla andra. Undra hur 1.50 Messi hade klarat av det.. Att Messi var magisk är att ta i, dock var han rätt bra. Jag tycker inte att spelare som inte skapar ett skit är magiskt bra under en match, det tillhör liksom inte min syn på fotbollen.
Citera
2008-05-03, 21:56
Medlem
someuses avatar
Citat:
Nej det hade han inte. Han var först tvungen att ta ned bollen (agera tung striker( och sedan vänta in alla andra. Undra hur 1.50 Messi hade klarat av det.. Att Messi var magisk är att ta i, dock var han rätt bra. Jag tycker inte att spelare som inte skapar ett skit är magiskt bra under en match, det tillhör liksom inte min syn på fotbollen.
Han fixade det inte.
Citera
2008-05-03, 21:57
Bannlyst
Citat:
Han fixade det inte.

Fixade inte vadå? Jag börjar mer och mer tro att du är mentalt efterbliven. Om vi vrider på det lite, vad gjorde Messi mot United som inte Ronaldo gjorde mot Barca?
Citera
2008-05-03, 22:00
Medlem
someuses avatar
Citat:
Messi var på en annan nivå än alla andra. Nog om det.
Frågan är vad Ronaldo visade. Killen är en spelartyp lik Kaka. Han ska slita sig loss och släppa loss farten med sitt driv, sin teknik och sitt spelsinne. Det visade sig dock att han inte fixade detta mot världsmotstånd.
Citera
2008-05-03, 22:04
Medlem
someuses avatar
Citat:
Fixade inte vadå? Jag börjar mer och mer tro att du är mentalt efterbliven. Om vi vrider på det lite, vad gjorde Messi mot United som inte Ronaldo gjorde mot Barca?
Öppnade möjligheter för sina kamrater på ett sätt som bara han kan göra. Tyvärr var hans kamrater inte på samma nivå. Etoo, Xavi, Iniesta och de andra yckades inte ta sig förbi sina gubbar och komma i läge.
Citera
2008-05-03, 22:06
Medlem
someuses avatar
Citat:
Skönt att hemfalla åt sådana ideer när man inser att man kanske inte ordbajsar bra nog?
Citera
2008-05-03, 22:07
Medlem
Citat:
Vad ska man göra förutom mål mot de bästa för att klassas som bra?

Visa KLASS mot de stora lagen, hans mål mot mer etablerade lag beror mer på tillfälligheter än skicklighet. Fan kan ni inte se det?
Citera
2008-05-03, 22:19
Medlem
Citat:
Messi var på en annan nivå än alla andra. Nog om det.
Frågan är vad Ronaldo visade. Killen är en spelartyp lik Kaka. Han ska slita sig loss och släppa loss farten med sitt driv, sin teknik och sitt spelsinne. Det visade sig dock att han inte fixade detta mot världsmotstånd.

Ah, så Roma är inte världsmotstånd, men de fantastiska Milan är det. Ett Milan som är 23 poäng efter Inter i ligan iår, och slutade 36 (28) poäng efter Inter förra året. Det är tur att de har Kaka som kan leda dem till dessa makalösa femte- och fjärdeplatser i ligan.

Så vad har Kaka gjort förutom att näta 2 gånger borta mot United (varav det ena målet var en gåva från Evra)? Såg att han satte en straff borta mot Bayern i kvartsfinalen i CL förra året, i år rosade han ju inte precis marknaden mot Arsenal.

Förresten måste Kaka ha hittat på nåt exceptionellt, förutom att näta mot United, för att kalla det Unitedlag som spelade mot Milan för världsklass är fanimig att ta i.

Edit: Ser att ännu en snubbe tycker att Roma är odugliga, verkar inte bättre än att alla italienska lag förutom Inter är skit.
Senast redigerad av pjucko 2008-05-03 kl. 22:21.
Citera
2008-05-03, 23:20
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Ah, så Roma är inte världsmotstånd, men de fantastiska Milan är det. Ett Milan som är 23 poäng efter Inter i ligan iår, och slutade 36 (28) poäng efter Inter förra året. Det är tur att de har Kaka som kan leda dem till dessa makalösa femte- och fjärdeplatser i ligan.

Så vad har Kaka gjort förutom att näta 2 gånger borta mot United (varav det ena målet var en gåva från Evra)? Såg att han satte en straff borta mot Bayern i kvartsfinalen i CL förra året, i år rosade han ju inte precis marknaden mot Arsenal.

Förresten måste Kaka ha hittat på nåt exceptionellt, förutom att näta mot United, för att kalla det Unitedlag som spelade mot Milan för världsklass är fanimig att ta i.

Edit: Ser att ännu en snubbe tycker att Roma är odugliga, verkar inte bättre än att alla italienska lag förutom Inter är skit.
Kaka visade vem som var bäst i världen förra året. Och det säger jag inte för att större delen av fotbollsälskande världen också tycker det.
Gonatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in