2008-05-24, 19:12
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Hyllningstråd? Verkar mer vara en "pissa på Ronaldo-tråd"
Yeah right...
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men, vem ska få priset som världens bästa då? Messi, Kaka, Ronaldinho, Lampard, Zlatan? Eller finns det någon mer med i diskussionen än just Ronaldo?
Jag bajsar på priset... Fast nu skulle jag hålla käften ju...
Citera
2008-05-24, 21:04
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Självklart borde Ronaldo vinna priset som världens bästa spelare. Just nu är han ohotad, eftersom försvare behöver prestera något riktigt ovanligt för att ens övervägas. De enda som har en mikroskopisk chans att snuva Ronaldo på priset är Zlatan och Torres, men då krävs det ju att någon av dem ser till att leda sitt land till EM-guld.

Zlatan har dessutom det problemet att han var som bäst i höstas och det räknas väl inte med. Är väl meningen att man ska bedöma vår - (EM/VM) - höst eller? Samma problem som Zlatan har Casillas. Han var otroligt bra i höstas, läs gärna Banks motivering i senaste S, men inte riktigt lika bra nu på våren. Men om han ser till att Spanien tar guld finns det kanske en halv mikroskopisk chans att han får utmärkelsen.

Och om någon skulle missat det så är jag knappast någon större fantast av vare sig Ronaldo eller United.
Citera
2008-05-25, 01:12
Medlem
smash-s avatar
Duktig är han men faller som en fjolla och det retar mig. Han har varit lite bättre att hålla sig på benen de sista matcherna jag sett honom i. Hoppas det fortsätter så.
Citera
2008-05-25, 11:09
Medlem
Brandfarligs avatar
Kom nyss på att jag aldrig hört en intervju med CR. Gick in på tuben ch kollade på en och till min förvåning snackar snubben riktigt keff engelska!? Hur är det möjligt när man varit i England 5 år?
Citera
2008-05-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
Kom nyss på att jag aldrig hört en intervju med CR. Gick in på tuben ch kollade på en och till min förvåning snackar snubben riktigt keff engelska!? Hur är det möjligt när man varit i England 5 år?

Av samma anledning som Silvia inte kan prata svenska? Tycker de intervjuer jag sett med honom inte vara så dåligt med engelskan, sett/hört värre saker.
Citera
2008-05-25, 14:33
Medlem
Quorthons avatar
Robert Pires kunde inte föra en enkel konversation på Engelska efter att ha bott i London 6 år. Kunde enstaka ord bara. Måste vara bra för stämningen i laget med stroppar som inte ens försöker lära sig språket.
Citera
2008-05-25, 14:48
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig

Kanske är det så att han har försummat det engelska språket då Quireoz är portugis och bara har pratat portugisiska med CR. Låter kanske lite långsökt men vem vet?

Likadant med Wenger och Pires.
Citera
2008-05-25, 14:52
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Yeah right...

Om du inte håller med mig kan du ju läsa de första sidorna på tråden, anledningen till att hyllningarna har blivit fler är att han överbevisar belackarna gång på gång.
Citera
2008-05-25, 15:01
Medlem
Brandfarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Av samma anledning som Silvia inte kan prata svenska? Tycker de intervjuer jag sett med honom inte vara så dåligt med engelskan, sett/hört värre saker.

Hans engelska är ju inte skitdålig, men man märkte att han letade efter ord då o då. Tyckte bara det var lite märkligt att man pratar sån engelska efter 5 år på öarna.
Citera
2008-05-25, 15:10
Medlem
setermannens avatar
Fjoll

Själv hatar jag den sortens fjolliga, gnälliga spelare.Anledningen att Ronaldo får så mycket skit trots att han bevisligen är en bra spelare är att han personifierar så mycket många hatar.

*Han filmar

* Han fjäskar för domaren

* Han faller klent och lätt i närkamper

* Han älskar sig själv.

Jag tycker det är synd att Rooney inte höll sitt ord. haha
Sen är det klart att han gör mycket vackert med bollen också, men det är ändå en av de spelare jag tycker sämst om.
Citera
2008-05-25, 15:10
Medlem
Über_menschs avatar
Klart C.Ronaldo är bäst nu, inte så mkt att diskutera. Han kan också vara fantastiskt underhållande att se på. Men jag tycker nog ändå att Messi har större potential, han påminner så jävla mkt om Maradona. Kan dock inte riktigt bedöma om han har samma spelsinne, men killen är trots allt bara 20!
Bara att gratulera alla Unitedfans till en fantastisk säsong och det ska bli kul att se om CR kan leva upp till förväntningarna i EM!
Citera
2008-06-07, 13:27
Medlem
suocas avatar
han verkar tydligen mer eller mindre klar för Real Madrid, frågan är varför han vill flytta från Manchester United? Kanske trött på det engelska vädret, Manchester är nog inte den roligaste staden att bo i och alla spelare med bra teknik vill väl spela i Spanien där teknik premieras framför fysik.

Han söker väl nya utmaningar och det kanske är så att Real har högre status än Manchester United trots att de vann allt. Själv har jag svårt att respektera United därför de blev så utspelade av Barca, visst de vann, men de blev totalt utspelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in