2012-06-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddyboi
“Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours and hours of beating on your craft.”

Jag tycker att detta applicerar väldigt väl på "Messi vs. Ronaldo"-debatten. Ronaldo är - för mig - en komplett fotbollsspelare vars utveckling har präglats av fysiska såväl som tekniska framgångar genom hårt arbete. Förstå mig rätt, Messi har utan tvekan lagt ner mycket hårt arbete han med men för mig är Messi mer en talang medan Ronaldo är en produkt (så att säga).

Fan vad roligt det är med folk som upprepar detta enbart för att deras gud zlatan sagt det i en intervju.

Det ligger lika mycket träning bakom båda. Messi har dribblat med en boll sedan mycket låg ålder och har den överlägset bästa bollkänslan. Men det är fortfarande en träningsprocess, inget som man föds med som vissa påstår.

Talang är bara ett annat ord för en tidigt utvecklad färdighet
Citera
2012-06-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Ingen hade tidigare gjort 40 mål i La liga och ändå fick Ronaldo inte priset, men nu detta året när Messi gör fler mål men INTE vinner varken ligan eller CL så förtjänar han den ändå!

Er logik är konfunderande.

förra året klagade vissa på att ronaldo gjorde så många mål sent under säsongen när det "inte spelade nån roll" i år när messi enligt dom bör ha gjort precis samma sak så var det ändå "magiskt!!! " när han satte hattrick efter hattrick i en liga som varit avgjord i veckor.

missförstå mig inte fel nu, jag tycker messis målrekord är riktigt grymt, synd att vissa som tycker det inte tyckte det samma när det gällde ronaldo förra året utan hittade på egna regler på varför det inte var lika imponerande (som nu tydligen inte räknas året efter)
Citera
2012-06-22, 10:26
Medlem
Thains avatar
Ronaldo är king. Portugal har stora chanser på guld
Citera
2012-06-22, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Haha, du tar verkligen och refererar till flashbacks stora ljus.

Och hur fan menar du att Messi ska göra då? Han har varit fantastisk i VM-kvalet samt i de träningsmatcher han har spelat. Men du har samtidigt påstått att han inte presterat i landslaget i år. Vad tycker du han skulle ha gjort då? 7 mål istället för 3 mot Brasilien? Det här får du fanemig utveckla, för jag är genuint nyfiken på vad du menar.

3 mål mot Brasiliens U 23 lag ojjj ojj ojj Vilka andra matcher har Messi kört med landslaget? Mot Equador typ, oj vilken prestation
Citera
2012-06-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasfilm
3 mål mot Brasiliens U 23 lag ojjj ojj ojj Vilka andra matcher har Messi kört med landslaget? Mot Equador typ, oj vilken prestation
Du skrev ju att Messi inte varit bra i landslaget i år, vilket han i högsta grad har varit. Så undrar bara, i vilka landskamper i år kunde han presterat bättre för att du skulle vara nöjd? Man kan ju bara spela de matcher som erbjuds, och utefter det har Messi haft en tio-stjärnig landslagssäsong.

Du har irrat in dig i ett hörn. Erkänn detta.
Citera
2012-06-22, 11:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Men Messi har en egen tråd, måste ni komma hit och hävda er bara för det går bra för Ronaldo?
Citera
2012-06-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Men Messi har en egen tråd, måste ni komma hit och hävda er bara för det går bra för Ronaldo?
Det är ju Ronaldo-fans (hör ni hur patetiskt det låter) som ständigt drar upp dessa jämförelser så fort Ronaldo gjort något bra. Då får man tåla att få mothugg när man kommer med lögner.
Citera
2012-06-22, 12:32
Bannlyst
Citat:
Du skrev ju att Messi inte varit bra i landslaget i år, vilket han i högsta grad har varit. Så undrar bara, i vilka landskamper i år kunde han presterat bättre för att du skulle vara nöjd? Man kan ju bara spela de matcher som erbjuds, och utefter det har Messi haft en tio-stjärnig landslagssäsong.

Du har irrat in dig i ett hörn. Erkänn detta.

Nej, vad är så bra med att göra mål mot Equador?
Citera
2012-06-22, 12:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasfilm
Nej, vad är så bra med att göra mål mot Equador?
Vad är det som inte är bra med att göra mål mot Ecuador?
Citera
2012-06-22, 13:08
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Det är ju Ronaldo-fans (hör ni hur patetiskt det låter) som ständigt drar upp dessa jämförelser så fort Ronaldo gjort något bra. Då får man tåla att få mothugg när man kommer med lögner.

Det är självklart från både Messi och cr7 fans som drar upp Messi och ronaldo i deras motsatta trådar.

Kanske lika bra att vi har en gemensam tråd för dom.
Citera
2012-06-22, 13:15
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det är självklart från både Messi och cr7 fans som drar upp Messi och ronaldo i deras motsatta trådar.

Kanske lika bra att vi har en gemensam tråd för dom.
https://www.flashback.org/t1194876p13
Citera
2012-06-22, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Vad är det som inte är bra med att göra mål mot Ecuador?

Ecuador är ju inte så att säga ett topplag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in