2012-06-29, 07:35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag undrar en sak till er som hänger i Messi tråden, är det lika många Ronaldo nuthuggers som kommer in för att hävda sig och trycka ner Messi?

Detta är Ronaldo's tråd ändå känner ni behovet att komma in hit och höja Messis prestationer till skyarna. håll det snacket till er tråd.
Det är ju snarare så att det börjar med att någon Ronaldo-anhängare uttalar sig om Messi som gör att många blir diskussionssugna.
Citera
2012-06-29, 08:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det är ju snarare så att det börjar med att någon Ronaldo-anhängare uttalar sig om Messi som gör att många blir diskussionssugna.

Det är snarare båda spelarnas anhängare som gör det.
Citera
2012-06-29, 11:13
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag snackade om Messi i förhållande till Ronaldo, då det finns de i tråden som anser att Ronaldo är bättre.

Att du ens jämför Henrys passningsspel med Messis är rent skrattretande. Henry var en av de med allra sämst spelförståelse när han kom till Barca, man satt fan och skrek "passa inte Henry" framför teven då man visste att anfallen skulle förstöras med hans ständiga felbeslut. Typ som Arbeloa i detta EM. Om du vill tycka att Henrys passningsspel var i klass med Messis, eller vad nu din tes är, får du väl göra det. Jag, och alla andra i hela världen, tycker annorlunda. Men orkar inte stångas i en sådan diskussion, jag respekterar din åsikt.
Är du allvarlig när du jämför Henry i Arsenal med Henry i Barcelona?
Citera
2012-06-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Är du allvarlig när du jämför Henry i Arsenal med Henry i Barcelona?
Suck, och så försöker du ändra fokus när du inte längre har svar på tal. De flesta spelare får bättre spelförståelse genom åren. Henrys spelförståelse var helt jävla bedrövlig i Barcelona, såg sällan passningar som var uppenbara och sabbade väldigt många anfall. Men visst, vi kan väl säga att han tappat all spelförståelse på gamla dar.

Även om han skulle ha gjort så kan man ändå inte jämföra Henrys spelsätt i Arsenal med Messi. Kan du inte bara inse det och lägga ner denna för dig ganska pinsamma diskussion?

Man måste inte alltid ha rätt.
Senast redigerad av riquelme 2012-06-29 kl. 15:18.
Citera
2012-06-29, 16:04
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, men du och Smerch sitter och skriver om Henry som om han vore någon sorts hjärndöd Elmander på topp med spring i benen, typ. Filmen visar klart och tydligt att Henry hade ett rätt fint spelsinne emellanåt. Själv såg jag flera fina passningar i filmen.

Jag håller dock med om att Messi är ett betydligt större spelgeni.

Ämnet var väl för övrigt att Messi skulle vara unik som framspelare+målskytt.

Det var ju framförallt tekniken (och lugnet) som skilde en Henry i toppform från en Elmander. Det kombinerat med att han var ännu mycket snabbare och hade spelare runt sig som älskade att löpa. Passningarna i klippet kommer ju i princip alla efter att han ryckt ifrån sin bevakare och lugnt kan kolla upp och ofta välja och vraka mellan två, tre löpningar. Oftast "slår" passarna inte mer än en motståndare, och många inte ens det.

Den snabbhet man inte har i huvudet får man ha i fötterna, och tvärtom. Henry kan inte kallas helt hjärndöd eftersom han förstod det och utnyttjade sin snabbhet till att ge sig själv tid att tänka. Men något spelgeni var han aldrig, han var överlägsen tekniskt och fysiskt precis som t.ex Ronaldo är idag.

I övrigt håller jag med riquelme om det han skrivit i tråden, förutom kanske att jag på samma sätt som jag inte räknar Henry som en spelfördelare fortfarande inte räknar Messi som en "skyttekung". Visst, han vinner ju bevisligen skytteligor, men spelartypsmässigt ser jag honom fortfarande som en snabb dribbler/spelfördelare som råkar vara så överlägsen att han ofta gör mål. Men riquelme kanske inte menade annorlunda heller...
Citera
2012-06-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det var ju framförallt tekniken (och lugnet) som skilde en Henry i toppform från en Elmander. Det kombinerat med att han var ännu mycket snabbare och hade spelare runt sig som älskade att löpa. Passningarna i klippet kommer ju i princip alla efter att han ryckt ifrån sin bevakare och lugnt kan kolla upp och ofta välja och vraka mellan två, tre löpningar. Oftast "slår" passarna inte mer än en motståndare, och många inte ens det.

Den snabbhet man inte har i huvudet får man ha i fötterna, och tvärtom. Henry kan inte kallas helt hjärndöd eftersom han förstod det och utnyttjade sin snabbhet till att ge sig själv tid att tänka. Men något spelgeni var han aldrig, han var överlägsen tekniskt och fysiskt precis som t.ex Ronaldo är idag.

I övrigt håller jag med riquelme om det han skrivit i tråden, förutom kanske att jag på samma sätt som jag inte räknar Henry som en spelfördelare fortfarande inte räknar Messi som en "skyttekung". Visst, han vinner ju bevisligen skytteligor, men spelartypsmässigt ser jag honom fortfarande som en snabb dribbler/spelfördelare som råkar vara så överlägsen att han ofta gör mål. Men riquelme kanske inte menade annorlunda heller...
Nej exakt, Messi råkar vinna skytteligor, därav beteckningen skyttekung. Men det är allt annat han hinner med att uträtta samtidigt med sitt genialiska fotbollsintellekt som gör honom till den bästa spelare jag sett.
Citera
2012-06-29, 16:21
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Nej exakt, Messi råkar vinna skytteligor, därav beteckningen skyttekung. Men det är allt annat han hinner med att uträtta samtidigt med sitt genialiska fotbollsintellekt som gör honom till den bästa spelare jag sett.
Och Henry "råkar" vinna assistligor.
Citera
2012-06-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Och Henry "råkar" vinna assistligor.
herregud.
Citera
2012-06-29, 16:26
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
herregud.
Det är inte jag som har ändrat fokus. Du sa att Messi var unik eftersom han var både spelfördelare och målskytt (sedan frågade du när exempelvis Ibrahimovic vann assist- och skytteligan samma säsong, något som Messi inte heller gjort), jag gav ett exempel med det passade inte dig eftersom Henry inte var någon "spelfördelare". Sedan säger du att Messi inte är någon "målskytt", så då kan ju inte Messi vara unik.

Om du vill ha fler exempel så finns det. Totti exempelvis.

Om det är något som är pinsamt är det att du försöker lägga in massa härskartekniker snarare än att komma med rena argument och fakta.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-06-29 kl. 16:30.
Citera
2012-06-29, 17:10
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han filmar inte är det uppfattat, och om det har hänt who the fuck cares när han är så fruktansvärt bra, snygg, rik, duktig, fotbollsstjärna.
Han är fortfarande otroligt talangfull med stjärnstatus som ni inte kan stava till ens.
Idioter uttalar sig om Ronaldo och vem bryr sig?

Allt ni visat är ju ren idioti och inte en siffra rätt och det går inte att leva på old skåpmat begriper ni väl. Fotbollens adonis och ni sitter och rapar upp totalt ointressanta videos som inte har relevans för era påståenden utan hatvideos och ryktesspridning och narr. Dessutom vittnar det om att ni bara är avundsjuka inget annat.

Messi? Starquality som tex Ronaldo, så har han inte en chans han är inte i närheten den grå musen.

Du har nog ett par skruvar lösa. Nästan i tony-soprano klass.
Tittade du ens på klippen du frågade efter?

Allt som har kommit ur käften på dig är ren bullshit, vi har visat dig videos som är några månader gammla slm visar att Ronaldo filmar och ändå säger du emot. Håll käften istället för att snacka skit.
Senast redigerad av C0w 2012-06-29 kl. 17:12.
Citera
2012-06-29, 18:12
Medlem
Mellbergans avatar
Någon som har följt Messi i landslaget som kan ge en rättvis bedömning om han håller bra nivå där med? Eller måste han ha världsspelare omkring sig för att själv bli en världsspelare. Känns som att man själv hade kunnat göra ett och annat mål med dem medspelarna kring sig.

Ronaldo tycker jag ändå verkar kunna hålla klassen i landslaget av det lilla jag sett av honom.

Ironiskt nog har Zlatan högre målprocent i landslaget än både Messi och Ronaldo. Undra om det är lika mycket tjafs i dem länderna om att deras väldsstjärna inte ska vara med?

I Ronaldos fall tror jag definitivt inte det.
Senast redigerad av Mellbergan 2012-06-29 kl. 18:18.
Citera
2012-06-29, 18:56
Bannlyst
Citat:
herregud.

Fjolla sluta förstöra tråden.

Messi får fler assist på grund av sekt laget passar i 50 gånger i mellan innan de gör mål. är du så dum och inte tänkt på det redan?I Real allt går snabbare och få passningar inom laget det blir mer direkt attack på mål.

Sluta ändra på saker och ting när andra på forumet motbevisar dig gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in