Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Givetvis får man problematisera men gör man det genom att komma med fräcka och bisarra påståenden som att ett EM-silver inte är "särskilt stor" utan är att likställa med "first place loser" får man räkna med att det anses vara nedvärderande gentemot Ronaldo.
Allt handlar inte om att vinna guld. Tror du Nederländerna ser deras VM-silver i Sydafrika 2010, som ett bevis på att man är "first place loser" och inte nästbäst i världen?? Tror du Sir Alex Ferguson inte är nöjd med att ha kommit tvåa i CL två gånger om (08/09 och 10/11)?
Jag kanske har varit otydlig men min åsikt är att både Ronaldo och Messi lyckats i landslaget. Den förstnämnda har dock gjort bättre ifrån sig. Och självklart har de underpresterat (till en viss del) då dessa spelare kan göra mycket bättre ifrån sig i landslaget.
Fräcka och bisarra påståenden? Nu överdriver du kraftigt.
Nu vet du lika bra som jag säkert att det var tredje gången som Nederländerna förlorade en VM-final. Den lilla glädjen som det silvret gav var nog inget mot den enorma besvikelsen som silvret gav. Har du kommit till VM-final tre gånger och förlorat så är jag säker på att man inte känner särskilt stor glädje. Folket hemma var, av det jag läste till mig, inte särskilt imponerande av silvret och speciellt med tanke på det spelet som Nederländerna hade. Från total fotboll till brutal fotboll, det silvret bryr sig de nog inte mycket om. Vet inte om du minns när Nederländerna spelade mot Kroatien i bronsmatchen -98 men det var fullständigt uppenbart att Nederländerna inte brydde sig alls om att vinna, brons var inget för dem. Det är inte silver heller.
Jag är fullständigt säker på att SAF är enormt besviken över förluster i finaler, speciellt i CL-finaler. Han om någon accepterar bara vinster, det var inte det bästa exemplet du tog upp nu.
Jag vidhåller fortfarande att ett EM-silver på hemmaplan när man har gett sig fan på att vinna inte känns bra. Det är så att förlorar du en final så vinner du inte silver, du förlorar guldet. Jag kan säga att jag personligen inte bryr mig ett dugg om silvret som Barcelona "vann" när de förlorade CL-finalerna -86, -94, -61. Det är verkligen "first place loser".
Ett guld i OS och U20-VM slår ett silver i EM, alla dagar i veckan.
Tror inte att vi kommer något längre i den här debatten, känns tämligen meningslöst att fortsätta.