2012-01-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det hela är mycket enkelt, man vinner inte silver utan man förlorar guld.
Japp, så är det. Man förlorar guld och vinner brons.
Citera
2012-01-01, 17:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Det hela är mycket enkelt, man vinner inte silver utan man förlorar guld. Därav citationstecken av vinna silver.

Vare sig Messi eller Ronaldo har lyckats i landslaget, det är faktum.

Jag nedvärderar inte Ronaldo, jag problematiserar. Det måste man få göra, eller hur?

Gott nytt år till dig med.

Givetvis får man problematisera men gör man det genom att komma med fräcka och bisarra påståenden som att ett EM-silver inte är "särskilt stor" utan är att likställa med "first place loser" får man räkna med att det anses vara nedvärderande gentemot Ronaldo.

Allt handlar inte om att vinna guld. Tror du Nederländerna ser deras VM-silver i Sydafrika 2010, som ett bevis på att man är "first place loser" och inte nästbäst i världen?? Tror du Sir Alex Ferguson inte är nöjd med att ha kommit tvåa i CL två gånger om (08/09 och 10/11)?

Jag kanske har varit otydlig men min åsikt är att både Ronaldo och Messi lyckats i landslaget. Den förstnämnda har dock gjort bättre ifrån sig. Och självklart har de underpresterat (till en viss del) då dessa spelare kan göra mycket bättre ifrån sig i landslaget.
Citera
2012-01-01, 18:35
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Givetvis får man problematisera men gör man det genom att komma med fräcka och bisarra påståenden som att ett EM-silver inte är "särskilt stor" utan är att likställa med "first place loser" får man räkna med att det anses vara nedvärderande gentemot Ronaldo.

Allt handlar inte om att vinna guld. Tror du Nederländerna ser deras VM-silver i Sydafrika 2010, som ett bevis på att man är "first place loser" och inte nästbäst i världen?? Tror du Sir Alex Ferguson inte är nöjd med att ha kommit tvåa i CL två gånger om (08/09 och 10/11)?

Jag kanske har varit otydlig men min åsikt är att både Ronaldo och Messi lyckats i landslaget. Den förstnämnda har dock gjort bättre ifrån sig. Och självklart har de underpresterat (till en viss del) då dessa spelare kan göra mycket bättre ifrån sig i landslaget.

Fräcka och bisarra påståenden? Nu överdriver du kraftigt.

Nu vet du lika bra som jag säkert att det var tredje gången som Nederländerna förlorade en VM-final. Den lilla glädjen som det silvret gav var nog inget mot den enorma besvikelsen som silvret gav. Har du kommit till VM-final tre gånger och förlorat så är jag säker på att man inte känner särskilt stor glädje. Folket hemma var, av det jag läste till mig, inte särskilt imponerande av silvret och speciellt med tanke på det spelet som Nederländerna hade. Från total fotboll till brutal fotboll, det silvret bryr sig de nog inte mycket om. Vet inte om du minns när Nederländerna spelade mot Kroatien i bronsmatchen -98 men det var fullständigt uppenbart att Nederländerna inte brydde sig alls om att vinna, brons var inget för dem. Det är inte silver heller.

Jag är fullständigt säker på att SAF är enormt besviken över förluster i finaler, speciellt i CL-finaler. Han om någon accepterar bara vinster, det var inte det bästa exemplet du tog upp nu.

Jag vidhåller fortfarande att ett EM-silver på hemmaplan när man har gett sig fan på att vinna inte känns bra. Det är så att förlorar du en final så vinner du inte silver, du förlorar guldet. Jag kan säga att jag personligen inte bryr mig ett dugg om silvret som Barcelona "vann" när de förlorade CL-finalerna -86, -94, -61. Det är verkligen "first place loser".

Ett guld i OS och U20-VM slår ett silver i EM, alla dagar i veckan.

Tror inte att vi kommer något längre i den här debatten, känns tämligen meningslöst att fortsätta.
Citera
2012-01-01, 21:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Fräcka och bisarra påståenden? Nu överdriver du kraftigt.

Nu vet du lika bra som jag säkert att det var tredje gången som Nederländerna förlorade en VM-final. Den lilla glädjen som det silvret gav var nog inget mot den enorma besvikelsen som silvret gav. Har du kommit till VM-final tre gånger och förlorat så är jag säker på att man inte känner särskilt stor glädje. Folket hemma var, av det jag läste till mig, inte särskilt imponerande av silvret och speciellt med tanke på det spelet som Nederländerna hade. Från total fotboll till brutal fotboll, det silvret bryr sig de nog inte mycket om. Vet inte om du minns när Nederländerna spelade mot Kroatien i bronsmatchen -98 men det var fullständigt uppenbart att Nederländerna inte brydde sig alls om att vinna, brons var inget för dem. Det är inte silver heller.

Jag är fullständigt säker på att SAF är enormt besviken över förluster i finaler, speciellt i CL-finaler. Han om någon accepterar bara vinster, det var inte det bästa exemplet du tog upp nu.

Jag vidhåller fortfarande att ett EM-silver på hemmaplan när man har gett sig fan på att vinna inte känns bra. Det är så att förlorar du en final så vinner du inte silver, du förlorar guldet. Jag kan säga att jag personligen inte bryr mig ett dugg om silvret som Barcelona "vann" när de förlorade CL-finalerna -86, -94, -61. Det är verkligen "first place loser".

Ett guld i OS och U20-VM slår ett silver i EM, alla dagar i veckan.

Tror inte att vi kommer något längre i den här debatten, känns tämligen meningslöst att fortsätta.

500 000 holländare gick ut på Amsterdams gator och firade VM-silvret:

Citat:
Amsterdam police tweeted that 500,000 people had descended on the city to celebrate the Netherlands' best World Cup finish since 1978. There were no immediate reports of any problems among the fans, who quickly dispersed from the canals after the team boat had passed.

Orange-clad supporters began pouring into the grassy square, flanked on two sides by the Rijksmuseum and Van Gogh Museum, hours before the party's scheduled 5 p.m. (1500 GMT) start.

Security staff were posted next to a handful of house boats along the route in an effort to prevent fans clambering onto their roofs. When the Netherlands won its only international title, the 1988 European Championship, several house boats were badly damaged and a few sank amid wild scenes of jubilation.

http://msn.foxsports.com/foxsoccer/worldcup/story/Dutch-celebrate-second-place-at-WC

Självklart är SAF och United samt Nederländerna besvikna på att inte ha tagit guld i de mästerskap vi talat om men samtidigt tror jag de är glada över att ha vunnit silver. En andraplats är väldigt stort.

Jag håller med dig i ditt sista stycke. Detta eftersom jag fortfarande anser att Ronaldos EM-silver, semifinalplats i VM 2006, och att Ronaldo kom till kvartsfinal under EM 2008 i Österrike/Schweiz, väger tyngre än ett guld i OS och U20-VM.

Jag står fast vid att Ronaldos prestationer och meriter väger tyngre än Messis (talar alltså om landslaget).
Senast redigerad av TKD_1337 2012-01-01 kl. 22:15.
Citera
2012-01-02, 19:55
Bannlyst
Messi är bättre än cristiano på allt förutom huvudspelet. Spelmässigt är han bättre än cristiano i landslaget, Han rundar fan ett helt försvar 5-6 ggr varje match och är bra hela tiden.

Messi är en av tidernas bästa, det är nt cr.

Punkt.
Citera
2012-01-02, 20:21
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatan1993
Messi är bättre än cristiano på allt förutom huvudspelet. Spelmässigt är han bättre än cristiano i landslaget, Han rundar fan ett helt försvar 5-6 ggr varje match och är bra hela tiden.

Messi är en av tidernas bästa, det är nt cr.

Punkt.

Okej gubben. På vilken skala är Messi en av tidernas bästa? topp 10? topp 50?
Citera
2012-01-02, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Okej gubben. På vilken skala är Messi en av tidernas bästa? topp 10? topp 50?

Bland de 10 bästa.
Citera
2012-01-02, 20:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatan1993
Bland de 10 bästa.

Okej. då vet jag, Vilka kommer före honom då?
Citera
2012-01-02, 20:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Okej. då vet jag, Vilka kommer före honom då?

Inte Ronaldo i alla fall.
Citera
2012-01-02, 21:06
Medlem
Vinterijunis avatar
I landslaget har Messi 10 världsspelare att leka med offensivt, Ronaldo har Nani. Tros det går Portugal långt i varje turnering, bortsett från Pepe och Coentrao så är resten av spelarna skit i Portugal.
Citera
2012-01-02, 21:19
Bannlyst
Citat:
Inte Ronaldo i alla fall.
Så sant.

Messi är lätt topp 5 genom tiderna, cRonaldo är tveksam 30:a.

Rankar Maradona, Zidane och Cryuff som främre. Messi är dock bara 24 år, tror nog att han kan utvecklas till samma nivå som Maradona inom något år.
Citera
2012-01-02, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto
Så sant.

Messi är lätt topp 5 genom tiderna, cRonaldo är tveksam 30:a.

Rankar Maradona, Zidane och Cryuff som främre. Messi är dock bara 24 år, tror nog att han kan utvecklas till samma nivå som Maradona inom något år.

Du kan inte ha sett mycket fotboll kan jag lova kika bara på din senaste skämt inlägget i match tråden.

Jag är inte ens säker om du kan nämna 11an i den klubb du hejar på så från och med nu är du ochså på ignore listen.

ZOG du har skämt ut dig tillräckligt i tråden allting har en gräns som de flesta säger Argentina har världs spelare på varje position ändå suger messi riktigt pung utanför barca och kom jag kan tänka mig om han skulle lira i pl han skulle som max göra 10-15 och resten ligga skadad. CR går och dominerar överallt medan messi så fort är 1 meter ifrån barca börjar han gömma sig i matcherna och komma ut oftast med 0 mål 0 assist och flops of the match VM 10-copa 11 är riktigt bevis du kan icke förneka det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in