2012-06-28, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Sedan när vet svenska landslaget någonting om fotboll?

Eller fotbollsspelare i allmänhet. Tror inte de ser många hela matcher per säsong med Messi och Ronaldo, kanske El Classico.
Citera
2012-06-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Eller fotbollsspelare i allmänhet. Tror inte de ser många hela matcher per säsong med Messi och Ronaldo, kanske El Classico.
Varför skulle inte de vara intresserad av sporten de utövar? Ingen som helst logik i det. Dessutom har fotbollsspelare otroligt mycket ledig tid.
Citera
2012-06-28, 01:32
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nu är fotboll lyckligt mer än bara att göra mål. Ronaldo gör nästan lika många mål som Messi, det får man medge. Men det är Messis förmåga att skapa chanser för sina medspelare som placerar honom på en annan nivå än Ronaldo. Messi är både spelfördelare och skyttekung i ett. Helt unikt av vad jag kan minnas.

Du har rätt i att Messi öppnar för sina lagkamrater som nästan ingen annan gör. Vet inte hur mycket du sett Real denna säsong men Ronaldo har leverat smörpassningar till t.ex. Benzema som missat öppet mål flera gånger, lite som Nani gjorde i EM. Ronaldo är egentligen ingen spelfördelare, det är Messi bättre på. Men man får inte glömma att Ronaldo är delaktig i det mesta även om han varken får assist eller mål. Han öppnar upp ytor så det blir friläge åt sina medspelare osv. Dock tycker jag Ronaldo borde få guldbollen denna säsong, han förtjänar den. Tror inte Messi gråter blod om han missar den denna säsong.
Citera
2012-06-28, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Helt unikt av vad jag kan minnas.

Inte alls. Zlatan har vunnit både skytteligan och assistligan samtidigt. Tror också Zidane gjorde något liknande en gång i tiden.
Citera
2012-06-28, 04:11
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Fortfarande... vann han skytteligan OCH assistligan? Det säger rätt mycket om en fotbollsspelare att man är bäst på att slå målgivande passningar samtidigt som man gör mest mål. Det kallar jag verkligen spetskompetens... Eller vad säger du? Finns det nån i historien som lyckats med den bedriften?

Din lilla horunge, värför måste du ljuga för att krydda din åsikt?

Özil vann assistligan i La liga, Messi var delad 2:a med Di Maria och Ronaldo var 3:a med tre färre assist än messi.

Så Messi gjorde 5 mål mer än Ronaldo i ligan och 3 assist fler än Ronaldo, men Ronaldo vann ligan till slut genom att avgöra det med sitt calma calma mål på Camp Nou, vad är mer värt, 5 mål fler och 3 assist fler eller bära sitt lag till liga segern?

Det var samma jävla tjat när Ronaldinho vann guldbollen, då var det en säsong som Lampard hade gjort många fler assist och mål än Ronaldinho, då sa Barca fansen, att statistik inte betyder nått, samma sak förra säsongen när Ronaldo gjorde 40 mål i ligan, då betydde målen inget Messi vann titlarna ju.

HELT ÄRLIGT?
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2012-06-28 kl. 04:16.
Citera
2012-06-28, 04:13
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Din lilla horunge, värför måste du ljuga för att krydda din åsikt?

Özil vann assistligan i La liga, Messi var delad 2:a med Di Maria och Ronaldo var 3:a med tre färre assist än messi.

Så Messi gjorde 5 mål mer än Ronaldo i ligan och 3 assist fler än Ronaldo, men Ronaldo vann ligan till slut genom att avgöra det med sitt calma calma mål på Camp Nou, vad är mer värt, 5 mål fler och 3 assist fler eller bara sitt lag till liga segern?

HELT ÄRLIGT?

Lätt skytteligan.
Citera
2012-06-28, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wozniacki
Inte alls. Zlatan har vunnit både skytteligan och assistligan samtidigt. Tror också Zidane gjorde något liknande en gång i tiden.
Zidane vinna skytteligan

Och vilket år vann Zlatan skytteligan och assistligan?
Senast redigerad av riquelme 2012-06-28 kl. 05:13.
Citera
2012-06-28, 14:53
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=DUidwnIwGCU
http://www.youtube.com/watch?v=pQc8ulRPxb4&feature=related
Här snackar vi high star quality studera den magiska Ronaldo.
Ja, fullt klimax.

Okey inga komplex nu hoppas jag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-28 kl. 14:58.
Citera
2012-06-28, 15:15
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.youtube.com/watch?v=DUidwnIwGCU
http://www.youtube.com/watch?v=pQc8ulRPxb4&feature=related
Här snackar vi high star quality studera den magiska Ronaldo.
Ja, fullt klimax.

Okey inga komplex nu hoppas jag.

Jag är snäll idag, jag vill ju göra alla glada; http://www.youtube.com/watch?v=TkcLdfdglmY
Citera
2012-06-28, 15:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Messi har aldrig vunnit både assist- och skytteligan samma år. Även om han tagit säg en förstaplats i skytteligan och en andraplats i assistligan så är det flera spelare som gjort samma sak. Thierry Henry (04-05 samt 02-03) exempelvis.
Citera
2012-06-28, 16:19
Medlem
Citat:
Så Messi gjorde 5 mål mer än Ronaldo i ligan och 3 assist fler än Ronaldo, men Ronaldo vann ligan till slut genom att avgöra det med sitt calma calma mål på Camp Nou, vad är mer värt, 5 mål fler och 3 assist fler eller bära sitt lag till liga segern?
Byt ut Messi mot van Persie och C.Ronaldo mot Agüero, vem var bättre av de två i PL förra säsongen?

C.Ronaldo vann ligan, men sen när är det avgörande för vem som vinner guldbollen? Han vann ju inte några stora individuella utmärkelser heller, vilket Messi gjorde. Messi vann skytteligan i La Liga(där han slog rekord i flest gjorda mål), Champions League(även där slog han rekordet för flest gjorde mål på en säsong) och även guldskon då han gjorde flest mål i Europa. Han slog världsrekord i flest gjorda mål på en säsong i världen och spelade även fram klart fler mål än C.Ronaldo.

Enligt mig borde dock varken Messi eller C.Ronaldo få guldbollen, om Tyskland vinner EM borde Neuer eller Gomez få den och om Spanien vinner så borde Casillas få den. Vinner Italien så blir det dock svårare..

Citat:
Ronaldo är nummer ett enligt alla som förstår fotboll.
Vilket jävla skitsnack, majoriteten av alla som följer fotboll tycker att Messi är bättre än C.Ronaldo. Dom enda som tycker att C.Ronaldo är bättre är väl Real Madrid-supportrar och vissa Barcelona-hatare.
Senast redigerad av FreddeF 2012-06-28 kl. 16:26.
Citera
2012-06-28, 16:25
Medlem
NirvanAs avatar
Pratar ni om totalen eller bara ligaspelet, jag skulle tippa att messis assistotal i alla matcher han spelade är enormt hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in