2012-01-04, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
C0w postade sidan bakåt detaljerad statistik under säsongen 10/11 i Real.

Totalt antal frisparkar: 78
Frisparkar som gick mot mål: 18
Frisparkar off-target: 20
Antalet blockade frisparkar: 40
Antalet gjorda mål på frisparkarna: 5

Han gör alltså 5 mål på 78 frisparkar. Han sätter måltavlan på 18 av dessa 78 försök, och som la liga fantast så vet jag om att de flesta frisparkar som Ronaldo tar oftast är utanför straffområdet. Att ge honom epitetet "överlägset världens bästa frisparksskytt" säger väl allt. Men det är klart, du har inte sett honom på 2 år. Ändå försöker du framhäva hans frisparksdominans. Lyd mitt råd nästa gång: om du inte har någon kunskap om ämnet, försök inte låtsas som du har det. Att du påstår att RVP inte gjort fler än 5 frisparksmål var nattens.

Tjaa, du har fortfarande inte bevisat att RVP gjort över fem frisparksmål i sin karriär ens. Att göra fem frisparksmål per säsong är bra, det gör väl ingen annan i världen för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Du har inte hört talas om Juninho eller..?

Var han så bra? Men han har ju ändå slutat.
Citera
2012-01-04, 02:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Tjaa, du har fortfarande inte bevisat att RVP gjort över fem frisparksmål i sin karriär ens. Att göra fem frisparksmål per säsong är bra, det gör väl ingen annan i världen för tillfället.

Att göra 5 mål på 78 försök? Kallar du det för bra?
Och hur vet du att ingen annan gör 5 mål per säsong på frisparkar? Har du möjligtvis någon källa på det?
Citera
2012-01-04, 02:45
Bannlyst
Sen bör man ju tillägga att Ronaldo behärskar frisparkar från 30 meter och just utanför straffområdet. Som sagt gjorde Ronaldo sex frisparksmål 07/08 för United, minns att Owen Hargreaves gjorde två mål också på frispark, han hade nog jävligt bra målprocent. Men Hargreaves var å andra sidan överjävligt grym på frisparkar just utanför straffområdet. Inte ofta ett lag göra åtta mål direkt på frispark på en säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Att göra 5 mål på 78 försök? Kallar du det för bra?
Och hur vet du att ingen annan gör 5 mål per säsong på frisparkar? Har du möjligtvis någon källa på det?

Det är bra tills du bevisar att någon är bättre, vilket du och din polare ännu inte kunnat göra.
Citera
2012-01-04, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Han bad dig nämna nån som gör mer FSP mål men du kunde inte så håll käften istället och acceptera istället för att posta ännu mer skit det finns ingen spelare som gör mer Frisparks mål än CR och det betyder att han är överlägset bäst på det.

Du får börja använda din hjärna innan du skriver nästa inlägg. Den enda bedriften du lyckas med via det inlägget är att sänka debattnivån och skämma ut dig själv.

Speyto har inte givit någon anfordran om att jag ska nämna spelare som gjort fler frisparksmål. Om du hade läsförmåga skulle du sett att han frågade efter spelare som är generellt bättre på frisparkar än Ronaldo.

Citat:
RVP är inte ens hälften så bra som Cr på frisparkar.
Du vet alltså inte vem RVP är. Statistiken bevisar att Ronaldo är rätt kass på frisparkar, han lyckas göra 5 mål på 78 frisparkschanser.
Senast redigerad av Viczey 2012-01-04 kl. 02:49.
Citera
2012-01-04, 02:49
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Sen bör man ju tillägga att Ronaldo behärskar frisparkar från 30 meter och just utanför straffområdet. Som sagt gjorde Ronaldo sex frisparksmål 07/08 för United, minns att Owen Hargreaves gjorde två mål också på frispark, han hade nog jävligt bra målprocent. Men Hargreaves var å andra sidan överjävligt grym på frisparkar just utanför straffområdet. Inte ofta ett lag göra åtta mål direkt på frispark på en säsong.

Det är bra tills du bevisar att någon är bättre, vilket du och din polare ännu inte kunnat göra.

Det betyder då fan inte att det är bra, utan bara det att ingen gör bättre än så, men vi vet inte ännu eftersom ingen har tagit fram statistik för en annan spelare.

Och det är egentligen du som påstår att ingen kan göra fler, så det är egentligen du som borde få fram statistik på andra spelare för att bevisa att ingen gör fler mål än CR per säsong på frisparkar.
Citera
2012-01-04, 02:50
Bannlyst
78 frisparkslägen, tjaa det är ju för att han skjuter från omöjliga lägen också. Tvivlar på att ett lag får 78 bra frisparkslägen på en säsong där han tar alla.

Att snitta ungefär fem (ofta mer än så också) frisparksmål per säsong är bra, oavsett om någon statistik säger att han slagit en frispark från mittlinjen eller inte. Nej, det är jag som säger att Ronaldo är överlägset bäst på frisparkar, eftersom han helt enkelt gör flest mål. Det är ni som ska bevisa motsatsen vilket ni uppenbarligen inte kan.
Citera
2012-01-04, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ännu en gång så har du fel, det börjar bli en vana. Jag har redan länkat en video från 2008 med några av RVPs frisparkar, testa att läsa föregående sida.

Att göra 5 frisparksmål vore bra med en bra ratio, med koeffecienten 0,064 mål per frispark så är det rätt dåligt.

Citat:
Nej, du har fel om det också.

Citat:
Eftersom du gör påståendet att Ronaldo är världens bästa frisparksskytt så ligger bevisbördan på dig. Förstår du?
Senast redigerad av Viczey 2012-01-04 kl. 02:54.
Citera
2012-01-04, 02:53
Medlem
C0ws avatar
Citat:
78 frisparkslägen, tjaa det är ju för att han skjuter från omöjliga lägen också. Tvivlar på att ett lag får 78 bra frisparkslägen på en säsong där han tar alla.

Men varför skjuter han då? Ja just det, han vill bara öka sin målskörd och skiter i resten. Det är just detta jag sa nån sida bakåt i tråden. Han skjuter från lägen där inte ens Jesus himself skulle sätta den.
Citera
2012-01-04, 02:58
Bannlyst
Det är väl rätt uppenbart att haser inte kan så mycket om spelare utanför united, pinsamt värre.
Citera
2012-01-04, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Ännu en gång så har du fel, det börjar bli en vana. Jag har redan länkat en video från 2008 med några av RVPs frisparkar, testa att läsa föregående sida.

Att göra 5 frisparksmål vore bra med en bra ratio, med koeffecienten 0,064 mål per frispark så är det rätt dåligt.

Nej, du har fel om det också.

Eftersom du gör påståendet att Ronaldo är världens bästa frisparksskytt så ligger bevisbördan på dig. Förstår du?

Du har länkat en video där han gör fem (!) mål utspridda genom flera år!! Detta är för bra för att vara sant RVP har aldrig gjort över fem mål på frispark på en säsong, det kan jag lova.

Jag behöver inte visa ett skit, eftersom alla som har fler hjärnceller än två fattar att Ronaldo är bäst i världen på frisparkar. Kollade igenom förra sidan och där nämndes Rooney. Ja, där snackar vi klasskillnad på frisparkar spelarna emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Det är väl rätt uppenbart att haser inte kan så mycket om spelare utanför united, pinsamt värre.

Du som kan så sjuuukt mycket ska nu ta och ta fram en spelare som gjort över fem mål på frispark på en säsong. Eller vad fan, jag är snäll. Du kan ta fram fyra mål.

Sen är det väl sant att Ronaldo missar en del, men han gör jävligt många mål och det är det som räknas.
Senast redigerad av haser 2012-01-04 kl. 03:05.
Citera
2012-01-04, 03:07
Bannlyst
Citat:
Du har länkat en video där han gör fem (!) mål utspridda genom flera år!! Detta är för bra för att vara sant RVP har aldrig gjort över fem mål på frispark på en säsong, det kan jag lova.
De frisparksmålen som RVP gjorde under den perioden var när han inte var ordinarie frisparksläggare. Du hävdar att RvP inte ens gjort 5 mål under hela sin karriär, således bevisar du att du inte har någon kunskap om RvP. Därefter nämner du att du inte har någon koll på Ronaldo och inte sett en hel match med honom på 2 år.

RVP hade, med 78 frisparkschanser lyckats göra åtminstone 5 mål. Om du hävdar något annat så ljuger du för dig själv. Eller så vet du helt enkelt inte bättre.

Citat:
Jag behöver inte visa ett skit, fattar att Ronaldo är bäst i världen på frisparkar. Kollade igenom förra sidan och där nämndes Rooney. Ja, där snackar vi klasskillnad på frisparkar spelarna emellan.
Om du vill att någon ska ta dina inlägg på allvar så får du se till att lägga fram argument för dina påståenden. Du ber mig att bevisa att x straffläggare är bättre än Ronaldo, trots att du inte ens kan ge några bevis på ditt påstående om att han är världens bästa frisparksläggare. När du ger ett kontroversiellt påstående på en debattsida så förväntar man sig att du har argument för att kunna backa upp bisatsen. Men du trollar förstås.
Citat:
eftersom alla som har fler hjärnceller än två
Då är du exkluderad.
Citera
2012-01-04, 03:09
Bannlyst
Jag ger ju dig bevis hela tiden, ingen gör fler än fem mål per säsong på frispark förutom Ronaldo. Case closed. Hur känns det, bittert? Men förväntar mig inte att en Barcafanboy ska vara objektiv i diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in