2008-04-30, 15:52
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
han har ju en ganska bra poäng.. våran kenta.. så är det väl med alla bra spelare? hata att ha dom emot sig, älska att ha dom med sig.. eller?
Självklart, men så finns det ju såklart extrema fall.. som Kenta.
Citera
2008-04-30, 16:58
Medlem
Brullas avatar
Det var humor på hög nivå igår när Ronaldo sa till domaren att Zambrotta filmade. Det såg ut som att han försökte säga att han var tuff och stod upp och att Zambrotta filmade hela tiden. Personligen ser jag Ronaldo som en person som hänger på lunarstorm där han har lagt upp en bild på sig själv i bar överkropp.
Citera
2008-04-30, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det var humor på hög nivå igår när Ronaldo sa till domaren att Zambrotta filmade. Det såg ut som att han försökte säga att han var tuff och stod upp och att Zambrotta filmade hela tiden. Personligen ser jag Ronaldo som en person som hänger på lunarstorm där han har lagt upp en bild på sig själv i bar överkropp.

Klart Ronaldo lever livet, alla vet att han inte är "mogen" utanför planen, utan att han lever sitt liv och knullar runt. Men han är fortfarande profossionell och tränar hårdast utav alla, kör mycket inviduellt efter träningarna åså.
Citera
2008-05-01, 01:55
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Klart Ronaldo lever livet, alla vet att han inte är "mogen" utanför planen, utan att han lever sitt liv och knullar runt. Men han är fortfarande profossionell och tränar hårdast utav alla, kör mycket inviduellt efter träningarna åså.

Intressant att du betonar att han är omogen utanför plan. Enligt min uppfattning är han ingen James Bond* på plan heller direkt.

*Ni vet, gentleman. Hehe..he.
Citera
2008-05-01, 22:33
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag kan förstå att man tycker att han är världens bästa fotbollspelare - vilket han, utan tvekan, just nu är.
Ronaldo-hysterin borde väl lägga sig lite nu, när Messi mötte United och Ronaldo än en gång presterade "inte-världens-bäste-fotbollsspelare-klass" mot högstaklass europamotstånd.
Väldigt vilken övertro man har på Ronaldo här...
Senast redigerad av someuse 2008-05-01 kl. 22:46.
Citera
2008-05-01, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Ronaldo-hysterin borde väl lägga sig lite nu, när Messi mötte United och Ronaldo än en gång presterade "inte-världens-bäste-fotbollsspelare-klass" mot högstaklass europamotstånd.

Mål mot: Milan, Arsenal, Liverpool, Roma, Lyon, Sporting Lissabon + ett antal dussingäng i CL.

Visserligen så är Milan, Arsenal osv jävligt kassa, så de borde inte räknas.
Citera
2008-05-01, 23:00
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Mål mot: Milan, Arsenal, Liverpool, Roma, Lyon, Sporting Lissabon + ett antal dussingäng i CL.

Visserligen så är Milan, Arsenal osv jävligt kassa, så de borde inte räknas.
Han är en utmärkt målgörare. Det vet jag.
Liksom Jardel var, och Henke Larsson, Nistelrooy, Shearer osv.
Citera
2008-05-01, 23:04
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Han är naturligtvis en helt ok spelare men hans inställning gör honom till en utter cunt. Han är en spelare man vill se misslyckas.
Citera
2008-05-01, 23:12
Medlem
suocas avatar
har ändrat mig lite, Messi är en bättre fotbollsspelare men gör inte lika många mål som Ronaldo, på samma sätt ser jag Barca som ett bättre lag än ManU men de vinner inte lika mycket. Antar att vilken spelare man ser som bäst beror på ens sätt att se på fotboll; mål vs teknik. Messi har ju helt klart bättre teknik, helt utomjordiska dribblingar, Ronaldo är mer mångsidig med bättre skott och nick. Jag röstar på Messi.
Citera
2008-05-02, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suoca
har ändrat mig lite, Messi är en bättre fotbollsspelare men gör inte lika många mål som Ronaldo, på samma sätt ser jag Barca som ett bättre lag än ManU men de vinner inte lika mycket. Antar att vilken spelare man ser som bäst beror på ens sätt att se på fotboll; mål vs teknik. Messi har ju helt klart bättre teknik, helt utomjordiska dribblingar, Ronaldo är mer mångsidig med bättre skott och nick. Jag röstar på Messi.

Har du sett Ronaldo dribbla? Jag har aldrig sett Messi göra något sånt. Messi lever på sina tvåfotare/vrickningar, vilket jag inte ser som "utomjordiska dribblingar" om man jämför med ronaldos lekar.
Citera
2008-05-02, 03:32
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse

Förnekar man att han denna säsong varit världens bästa spelare besitter man inte mycket till fotbollskunnande. Går liksom inte att argumentera emot detta faktum. Han är mittfältare och öser in mål, fruktansvärt viktig för sitt lag, GÖR mål mot bra motstånd (oavsett vad kritikerna säger) och har varit fri från skador.

Med det sagt menar jag inte att han nödvändigtvis överlag är en bättre spelare än Messi, men att hävda att han denna säsong inte varit det är bara befängt.

Men jag hatar honom ändå.
Citera
2008-05-02, 09:21
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Har du sett Ronaldo dribbla? Jag har aldrig sett Messi göra något sånt. Messi lever på sina tvåfotare/vrickningar, vilket jag inte ser som "utomjordiska dribblingar" om man jämför med ronaldos lekar.
Det är skillnad på att stå och överstegsfinta 10 meter från närmsta motståndare och att faktiskt dribbla sig förbi med hjälp av tvåfotare/vrickningar.

Ronaldo har aldrig gjort ett likadant mål som Messi gjorde mot getafe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in