2012-06-28, 00:21
Medlem
Han kommer aldrig att kunna bli nr 1. igen den evige 2:an.
Citera
2012-06-28, 00:24
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ronaldo är nummer ett enligt alla som fortstår fotboll, medan Ronaldo leder skytteligan i EM och åkt ut på straffar i en semi spelar Messi träningsmatcher och blir ständigt mållös i landslagssammanhang.
Citera
2012-06-28, 00:31
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Ronaldo är nummer ett enligt alla som fortstår fotboll, medan Ronaldo leder skytteligan i EM och åkt ut på straffar i en semi spelar Messi träningsmatcher och blir ständigt mållös i landslagssammanhang.

Vad ska Messi annars göra? Han kan inte spela EM. eller du kanske inte har fattat det?
Messi har gjort 8 mål senaste 4 matcherna med Argentina. Så fortsätt skriva skit du...

http://www.soccerway.com/players/lionel-andres-messi/119/
Citera
2012-06-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Ronaldo vann skytteligan i CL och i ligan OCH även assistligan i CL och i ligan i år. Klart han ska vinna.
Citera
2012-06-28, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Ronaldo vann skytteligan i CL och i ligan OCH även assistligan i CL och i ligan i år. Klart han ska vinna.
Messi menar du.
Citera
2012-06-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Messi menar du.

Det var inte meningen att DU skulle rätta mig...
Citera
2012-06-28, 00:50
Medlem
Langsdales avatar
Citat:

Förra året var Ronaldos rekord osv skit pga Real inte vann ligan eller CL. Ombytta roller i år? Varför lägger man inte bara ner fiaskopriset. Jag tycker fortfarande synd om Sneijder.
Citera
2012-06-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Förra året var Ronaldos rekord osv skit pga Real inte vann ligan eller CL. Ombytta roller i år? Varför lägger man inte bara ner fiaskopriset. Jag tycker fortfarande synd om Sneijder.

Fortfarande... vann han skytteligan OCH assistligan? Det säger rätt mycket om en fotbollsspelare att man är bäst på att slå målgivande passningar samtidigt som man gör mest mål. Det kallar jag verkligen spetskompetens... Eller vad säger du? Finns det nån i historien som lyckats med den bedriften?
Citera
2012-06-28, 01:01
Medlem
Reporter från Aftonbladet intervjua spelare i svenska landslaget vem dom tycker är bäst mellan Messi och Ronaldo

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotbollsem/article14943827.ab
Citera
2012-06-28, 01:05
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Fortfarande... vann han skytteligan OCH assistligan? Det säger rätt mycket om en fotbollsspelare att man är bäst på att slå målgivande passningar samtidigt som man gör mest mål. Det kallar jag verkligen spetskompetens... Eller vad säger du? Finns det nån i historien som lyckats med den bedriften?

Ja, jag tror spelare har vunnit skytteligan + assistligan. Jag orkar inte kolla upp assistligan exakt nu så rätta mig gärna. Men gjorde inte endast Messi t.ex. 2,3 ass mer än Ronaldo i ligan denna säsong? Ronaldo har gjort över 40 mål i ligan två säsonger i rad, det min vän har ingen annan gjort tidigare.
Citera
2012-06-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Ja, jag tror spelare har vunnit skytteligan + assistligan. Jag orkar inte kolla upp assistligan exakt nu så rätta mig gärna. Men gjorde inte endast Messi t.ex. 2,3 ass mer än Ronaldo i ligan denna säsong? Ronaldo har gjort över 40 mål i ligan två säsonger i rad, det min vän har ingen annan gjort tidigare.
Nu är fotboll lyckligt mer än bara att göra mål. Ronaldo gör nästan lika många mål som Messi, det får man medge. Men det är Messis förmåga att skapa chanser för sina medspelare som placerar honom på en annan nivå än Ronaldo. Messi är både spelfördelare och skyttekung i ett. Helt unikt av vad jag kan minnas.
Citera
2012-06-28, 01:21
Bannlyst
Citat:
Reporter från Aftonbladet intervjua spelare i svenska landslaget vem dom tycker är bäst mellan Messi och Ronaldo

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/fotbollsem/article14943827.ab

Sedan när vet svenska landslaget någonting om fotboll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in