2022-09-01, 19:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y61l3A/sd-tjansteman-uppmanar-till-firande-av-nazitysklands-anfall

Vad tror vi, är det riktigt eller en falsk flagga?
I epostmeddelandet finner vi för budskapet lite motstridig terminologi: "Nazityskland", "tyska flygvapnet terrorbombade", "största konflikten i mänsklighetens historia". Det ska firas med en kardemummalängd.
På vilket sätt är detta motstridig terminologi?
Citera
2022-09-01, 19:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För den som inte behärskar svenska språket helt kan det låta okej att skriva så.

Ok. Vet inte om du syftar på halvpolacken (vem är det?) eller Tobias Andersson, som tydligen förde resonemanget på Twitter. Förvånar mig inte vilket som, Tobbe är också totalt opålitlig. Katastrof.

Som sagt ledde högerblocket med 4% på väljarbarometern innan detta, idag.
Senast redigerad av Xedome 2022-09-01 kl. 19:18.
Citera
2022-09-01, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Han skrev fel den jävla aspbergern.

Byt ut sista ordet till "uppmärksamma", ""belysa", "varna om", "ihågkomma".

Han skriver ju annars historieneutralt.

Autism är anledningen och inte nazism.

Det uppmärksammas i många länder i Europa utan att det "firas".

Det som är synd är att vi här bryr oss om att fakta kolla detta. Majoriteten av befolkningen ser rubriken på Aftonbladet och där slutar det.

Det är sjukt hur långt etablissemanget är redo att gå för att stoppa SD. Man är redo att riskera hela sin trovärdighet med lögner och medvetna feltolkningar. Landet måste förstöras till varje pris.
Citera
2022-09-01, 19:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
På vilket sätt är detta motstridig terminologi?

Någon som hyllar ett land skulle inte skriva att landet "terrorbombade".
Citera
2022-09-01, 19:18
Medlem
Internskämt kan man anta efter som de refereras till som nazister av skitmedia och mannen spelar vidare på temat för att visa självdistans.
Citera
2022-09-01, 19:19
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Det som är synd är att vi här bryr oss om att fakta kolla detta. Majoriteten av befolkningen ser rubriken på Aftonbladet och där slutar det.

Det är sjukt hur långt etablissemanget är redo att gå för att stoppa SD. Man är redo att riskera hela sin trovärdighet med lögner och medvetna feltolkningar. Landet måste förstöras till varje pris.

Läs mailet.. I artikeln.
Citera
2022-09-01, 19:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ok. Vet inte om du syftar på halvpolacken (vem är det?) eller Tobias Andersson, som tydligen förde resonemanget på Twitter. Förvånar mig inte vilket som, Tobbe är också totalt opålitlig. Katastrof. Som sagt ledde högerblocket med 4% på väljarbarometern innan detta, idag.

Ja, halvpolacken/tjänstemannen som skrev brevet. Man kan se att brevet inte är skrivet av en helsvensk. Sedan kommer mullvaden/kanslichefen SA och fultolkar brevet och ger den till Aftonbladet som hämnd för att han ska få sparken.
Citera
2022-09-01, 19:21
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
För att det är en statlig myndighet vars främsta uppgift är att skydda Sverige och dess invånare från påverkan, krig och katastrofer och jag tror att de tar sitt uppdrag på största allvar.
Dessutom tror jag att oegentligheter skulle uppdagas relativt snabbt. Kalla mig naiv om du vill.
Nu vill jag höra ditt svar på min föregående fråga.

Mitt svar på din fråga är just att du är extremt naiv.

Särskilt med tanke på hetsen kring vaccineringen, man tycker ju att folk borde vara mer misstänksamma, när de som är tillsatta för att försvara oss verkligen visar sig vilja oss illa.
Citera
2022-09-01, 19:22
Medlem
Stones avatar
Nu ser Kristersson sin chans här att med hög svansföring komma in i spelet igen. Liberalerna får chansen att i TV förfasa sig vilket ge dem cred. Detta skedde alltså idag? Vad är det för ett jävla pucko som gjort detta? Vilken jubelidiot tror att detta skulle uppskattas? Att fira en våldtäkt av ett annat land... det var pansarvagnar mot hästar. Det var en slakt.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Helt otroligt!

AB:s rubrik: SD-man bjöd in till att fira nazisternas anfall.

Från AB:

SD fortsätter nazi-kopplingarna ända in i riksdagskansliet. Smaklöst, skamligt och stötande. Jag har så svårt att förstå varför L, M och KD vill ha dessa tjänstemän på regeringskansliet efter valet?” skriver partiledaren Annie Lööf (C) på Twitter.

Anders Ygeman (S), integrations- och migrationsminister, ser tilltaget som ett tecken på att SD inte gjort upp med sin mörka historia.
– Det är otroligt smaklöst att bjuda in till ett sånt här evenemang i Sverige 2022 när vi vet vad Hitlers anfall ledde till, säger Ygeman till Aftonbladet.
Han kritiserar sedan att M, L och KD vill samarbeta med SD.

”Skrämmande att M, KD och L kan tänka sig regera med detta parti” twittrar Dadgostar.

”Får det lov att vara lite kardemummalängd till nazismen, käre Ulf? Man sväljer den lättare då” twittrar Stenevi.

Kritik kommer även från högersidan. M-ledaren Ulf Kristersson, som uttryckt att han vill samverka med SD efter valet, skräder inte orden.
”Det här är riktigt vidrigt och jag förväntar mig att SD hanterar situationen därefter. Hade något lika vidrigt hänt hos Moderaterna hade personen fått sparken omedelbart” säger han i en skriftlig kommentar.

Så tragiskt att vi har hamnat här i vår politiska arena.

Att inte ens våra etablerade politiska ”ledare” kan se igenom dessa uppenbart vinklade reportage och dessutom gå ut med sådana kommentarer innan man har fakta.

Det behövs nog förändring i många partier, både höger och vänster, innan vi får en vettig och vuxen dialog inom politiken. Att (SD) har dragit till sig många tokar är känt, men jag undrar om inte de andra är värre då de gapar och skriker samtidigt som de sågar av sin egen gren.
Citera
Medlem
Så istället för att skriva "åminnelse" eller "högtidlighållande" skrev han "fira" och Aftonbladet blåser upp det. De har suttit och hållit på detta i månader, kanske år, för att släppa lagom till valet så att de dumma hjonen ännu mer ska knyta ihop SD med nazism.
Ser man ju här i tråden också.
Citera
Medlem
Borde få sparken direkt och den som läckte det borde också få sparken eller bli utesluten för partiskadlig verksamhet…

När det är så jämnt mellan blocken i alla mätningar så kan sådan här idiotiska saker göra att vi får dras med sossarna fyra år till…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in