2022-09-06, 18:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Aftonbladet har inte skrivit ett ord som inte är sant.
Fast de utnyttjade förstås skamlöst gemene mans fördomar om SD genom att inte berätta allt.
Precis, de är bedrägliga=lögnare enligt min personliga måttstock. Alltså slutläst. Mitt val.
Citat:
På vilket sätt stöder det det?
Vet att du inte diskuterat detta med mig men vill säga som du här att vi inte vet hur Aftonbladet fick nys om det här löjliga mailet men Almedal är i alla fall rejält misstänkt i min bok.
Citera
2022-09-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Precis, de är bedrägliga=lögnare enligt min personliga måttstock. Alltså slutläst. Mitt val.
Ja, visst, ditt val!
Citat:
Vet att du inte diskuterat detta med mig men vill säga som du här att vi inte vet hur Aftonbladet fick nys om det här löjliga mailet men Almedal är i alla fall rejält misstänkt i min bok.
Det man ju anta, men yttrandet till Aftonbladet tyder inte på det, annat än att de då medvetet lägger en rökridå, fast det blir då bara en konspirationsteori.
Citera
2022-09-06, 18:24
Medlem
Citat:
På vilket sätt stöder det det?

Men snälla, i länken jag gav dig står det uttryckligen att det var Sammy.

Nej det står såklart inte i Aftonbladet att Sammy läckte. De skriver förstås inte "det var Sammy som läckte".

Så eftersom Sammy till Aftonbladet bekräftar mejlets äkthet (en person som inte har i uppgift tala med medierna i dessa frågor) , kan det inte vara han som läckte?

Är detta ännu ett sätt för en medskyldig SD-are att spela dum, genom goddag-yxskaft argument, kringelkrångeltjafs med mera? Jag orkar inte med det.

Betyder detta att det är 100% klarlagt Sammy läckte? Nej. Det är det ingen som säger. Detta är ingen domstol där man måste bevisa saker bortom rimligt tvivel.
Senast redigerad av grelin1999 2022-09-06 kl. 18:31.
Citera
2022-09-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men snälla, i länken jag gav dig står det uttryckligen att det var Sammy.
Nej, det gör det inte. Du läser fel.
Citat:
Så eftersom Sammy till Aftonbladet bekräftar mejlets äkthet (en person som inte har i uppgift tala med medierna i dessa frågor) , kan det inte vara han som läckte?
Nej, men det tyder på det, jag svarade en annan medlem ovan angående det. I annat fall måste man anta att AB och Sammy medvetet lade ut en rökridå för att dölja att det var han som läckte. Och då är vi inne på konspirationsteorier.
Citat:
Betyder detta att det är 100% klarlagt Sammy läckte? Nej. Det är det ingen som säger. Detta är ingen domstol där man måste bevisa saker bortom rimligt tvivel.
Tala inte om det för mig. Jag undrade vem det var, du svarade att det var Sammy, jag har inte sett övertygande bevisning eller argument för att det skulle vara så.
Citera
2022-09-07, 01:03
Medlem
Citat:
Nu har ju Expressen intervjuat den här (i o f s klumpige) fikamailaren. De har hans namn och kan därmed kolla upp petsonen och hans bakgrund.

Aftonbladet är bedragare. Aldrig mer läser jag något därifrån.
Okej. Antar du menar den här artikeln? https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/
Jag har inte Expressen Premium-konto, så jag kan inte utläsa författaren till mailet i den lilla text jag kan se.

Men det förändrar ju inget ifråga om Aftonbladets publicering. Dom gjorde nog vad dom skulle göra. Dom fick besked ifrån SDs representant att mailet var mycket olämpligt formulerat, skulle få följder, och att författaren visat ånger för sitt tilltag.

Om du var journalist, läste det mailet, som du fått tips om ifrån någon inom SD som själva tyckte mailet var väldigt fel, och mailet är skrivet i ljuset av att det är skrivet i en rörelse oupphörligen dras med rasistiska skuggor, och du fick bekräftat - av rörelsens representanter själva - att skrivelsen är väldigt olämplig och kommer få följer, samt att författaren säger sig ångra tilltaget ... skulle du då konstaterat: äh, det är säkert bara en vanlig fika-inbjudan som är skumt skriven? Kom igen nu ...

Skulle en SD-insider tipsa Aftonbladet om en vanlig fika-inbjudan? Skulle en fika-inbjudan vara 'väldigt olämpligt skriven'? och få konsekvenser för skrivaren? Skulle den som skrivit en fika-inbjudan 'ångra sitt tilltag'?
Finns det några rationella skäl kvar för Aftonbladet i det här läget att inte tolka det som ett firande av nazistiska perspektiv?

Direkt under artikeln (som jag tror du menar), rapporterar ju Expressen om ytterligare en annan högt uppsatt SD-medlem som har skrivit väldigt många grovheter, mörda negrer, och nazistiska sympatier på sociala medier.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-skickade-bild-om-att-hanga-svarta-/
Förekommer åt helskotta för mycket, för att inte tro att mailet kunde vara en liknande företeelse.

Det finns inga större svårigheter att förstå vad Aftonbladet gjort och varför. Och som sagt, vi vet ännu inte om det faktiskt är som SD säger, eller om det är en av SDs vanliga avledningsmanövrer. Eller .. jag vet inte det iaf.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-07 kl. 01:14.
Citera
2022-09-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Okej. Antar du menar den här artikeln? https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/
Jag har inte Expressen Premium-konto, så jag kan inte utläsa författaren till mailet i den lilla text jag kan se.

Men det förändrar ju inget ifråga om Aftonbladets publicering. Dom gjorde nog vad dom skulle göra. Dom fick besked ifrån SDs representant att mailet var mycket olämpligt formulerat, skulle få följder, och att författaren visat ånger för sitt tilltag.

Om du var journalist, läste det mailet, som du fått tips om ifrån någon inom SD som själva tyckte mailet var väldigt fel, och mailet är skrivet i ljuset av att det är skrivet i en rörelse oupphörligen dras med rasistiska skuggor, och du fick bekräftat - av rörelsens representanter själva - att skrivelsen är väldigt olämplig och kommer få följer, samt att författaren säger sig ångra tilltaget ... skulle du då konstaterat: äh, det är säkert bara en vanlig fika-inbjudan som är skumt skriven? Kom igen nu ...

Skulle en SD-insider tipsa Aftonbladet om en vanlig fika-inbjudan? Skulle en fika-inbjudan vara 'väldigt olämpligt skriven'? och få konsekvenser för skrivaren? Skulle den som skrivit en fika-inbjudan 'ångra sitt tilltag'?
Finns det några rationella skäl kvar för Aftonbladet i det här läget att inte tolka det som ett firande av nazistiska perspektiv?

Direkt under artikeln (som jag tror du menar), rapporterar ju Expressen om ytterligare en annan högt uppsatt SD-medlem som har skrivit väldigt många grovheter, mörda negrer, och nazistiska sympatier på sociala medier.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-skickade-bild-om-att-hanga-svarta-/
Förekommer åt helskotta för mycket, för att inte tro att mailet kunde vara en liknande företeelse.

Det finns inga större svårigheter att förstå vad Aftonbladet gjort och varför. Och som sagt, vi vet ännu inte om det faktiskt är som SD säger, eller om det är en av SDs vanliga avledningsmanövrer. Eller .. jag vet inte det iaf.

Finns det några rationella skäl för journalisten på Aftonbladet att inte googla "dzień weterana 1. Wrzesień" och därmed kvalitetssäkra artikeln. Ja, det gör det. Om man inte har en grundmurad syn på demokrati så tycker man att ändamålen helgar medlen. Man ser en möjlighet att skada SD en vecka innan valet. Om man inte ser detta sammanhang så är man svagbegåvad.
Citera
2022-09-12, 00:55
Medlem
Nu blir det den breda mitten ändå låter det som på Kristersson
Citera
2022-09-12, 09:35
Medlem
Se, SD överlevde detta.

Bonnier och Expo förlorade. Folk orkar inte med att höra dem skrika "nazist" varje val. De vill ha regeringsskifte. De ser problemen i sin omgivning och det är INTE rasismen.
Citera
2022-09-13, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Finns det några rationella skäl för journalisten på Aftonbladet att inte googla "dzień weterana 1. Wrzesień" och därmed kvalitetssäkra artikeln. Ja, det gör det. Om man inte har en grundmurad syn på demokrati så tycker man att ändamålen helgar medlen. Man ser en möjlighet att skada SD en vecka innan valet. Om man inte ser detta sammanhang så är man svagbegåvad.
Finns många tänkbara skäl varför journalisten på Aftonbladet kanske inte googlade "dzień weterana 1. Wrzesień".

Har du t.ex. några konkreta belägg för att Aftonbladet fick information om en polsk koppling ifrån SD, när Aftonbladet kontaktade SD för att höra deras position i frågan?
Varför skulle SD inte ha förmedlat sån informationen till Aftonbladet, om det var så det förhöll sig?

SD själva tyckte mailet var väldigt fel, väldigt olämplig och kommer få följer, samt att författaren själv sa sig ångra tilltaget. Och som respons på sån info, så tycker du Aftonbladets reporter ska googla ""dzień weterana 1. Wrzesień"?

Om Aftonbladet inte fick sån information från SD, om en polsk person, varför skulle då journalisten ha öppnat Google och skrivit in "dzień weterana 1. Wrzesień"?

Vet du ens vem SD-tjänstemannen är, huruvida han faktiskt har polska rötter eller inte?
Eller litar du bara blint på SDs efterhands-reviderade utsaga som dom fick ur sig timmar senare, efter dom snackat ihop sig?

Jag skrev ju allt det här i inlägget du själv citerade ovan ..? How about that för 'svagbegåvad'?
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-13 kl. 02:24.
Citera
2022-09-15, 21:59
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du skrev att "1 sept inte högtidlighålls i Polen", vilket uppenbarligen görs. Alltså hade du fel. Att det sedan är polska soldaters tapperhet som man högtidlighåller och inte tyskarnas invasion är en annan femma.

Om du ska ha några invändningar får du skriva att man inte firar veteranernas dag med fikabröd i Polen, vilket kan vara lite svårare att både kontrollera och bestrida.

Skillnaden är väsentlig givet hur inbjudan ser ut.
Citera
2022-09-15, 22:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Skillnaden är väsentlig givet hur inbjudan ser ut.

Nej, det tycker jag inte, men vill man verkligen tolka den som de på Aftonbladet så...
Citera
2022-12-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nejdå, alla fakta o gamla lik kommer upp nu. Det har ju visat sig senaste veckan sd har både rysslands o nazist kopplingar.

Dags o inse sd är ett skitpart med mkt avskräde o en ledare vars sektliknade egenskaper gör en illamående.

Men är det inte SD det parti i EU som har varit mest kritisk mot Ryssland och ville ha mer sanktioner🤔🤔 Läs gärna på innan du sprider dynga 🎅🏻🎅🏻🎅🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in