Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Nu har ju Expressen intervjuat den här (i o f s klumpige) fikamailaren. De har hans namn och kan därmed kolla upp petsonen och hans bakgrund.
Aftonbladet är bedragare. Aldrig mer läser jag något därifrån.
Okej. Antar du menar den här artikeln?
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-kanslichef-lamnar-tjanstemannen-angrar-sig/
Jag har inte Expressen Premium-konto, så jag kan inte utläsa författaren till mailet i den lilla text jag kan se.
Men det förändrar ju inget ifråga om Aftonbladets publicering. Dom gjorde nog vad dom skulle göra. Dom fick besked ifrån SDs representant att mailet var mycket olämpligt formulerat, skulle få följder, och att författaren visat ånger för sitt tilltag.
Om du var journalist, läste det mailet, som du fått tips om ifrån någon inom SD som själva tyckte mailet var väldigt fel, och mailet är skrivet i ljuset av att det är skrivet i en rörelse oupphörligen dras med rasistiska skuggor, och du fick bekräftat - av rörelsens representanter själva - att skrivelsen är väldigt olämplig och kommer få följer, samt att författaren säger sig ångra tilltaget ... skulle du då konstaterat: äh, det är säkert bara en vanlig fika-inbjudan som är skumt skriven? Kom igen nu ...
Skulle en SD-insider tipsa Aftonbladet om en vanlig fika-inbjudan? Skulle en fika-inbjudan vara 'väldigt olämpligt skriven'? och få konsekvenser för skrivaren? Skulle den som skrivit en fika-inbjudan 'ångra sitt tilltag'?
Finns det några rationella skäl kvar för Aftonbladet i det här läget att
inte tolka det som ett firande av nazistiska perspektiv?
Direkt under artikeln (som jag tror du menar), rapporterar ju Expressen om ytterligare en annan högt uppsatt SD-medlem som har skrivit väldigt många grovheter, mörda negrer, och nazistiska sympatier på sociala medier.
https://www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-skickade-bild-om-att-hanga-svarta-/
Förekommer åt helskotta för mycket, för att inte tro att mailet kunde vara en liknande företeelse.
Det finns inga större svårigheter att förstå vad Aftonbladet gjort och varför. Och som sagt, vi vet ännu inte om det faktiskt är som SD säger, eller om det är en av SDs vanliga avledningsmanövrer. Eller .. jag vet inte det iaf.