2022-09-01, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Jaha ännu en sak som Annie, Märta och de andra vänsterhjonen kommer att ta upp i slutdebatterna på bästa sändningstid. Igår fick vi böghatargrejen som vantolkades.

Det spelar ingen roll, vänstern älskar att fultolka och förstora upp.

Varför i hela helvete är SD så klantiga och odugliga gång på gång? Denna gången tydligen en stackars polack med svårigheter att uttrycka sig på svenska som ställer till det. För nån vecka sedan hade vi Jonas som visade ballen i riksdagshuset. Man tar sig för pannan. Så inihelvetes odugliga. Självmål gång på gång på gång och vänstern slickar sig om munnen.

Tro mig, det hade inte spelat ett enda dugg ifall de lyckades vara 100% felfria utan att göra en enda tabbe. Alla som vet hur media fungerar vet också att de kommer vrida och vända på sanningen för att smutskasta oavsett.

Folk måste sluta att öht läsa sådan slaskmedia som aftonbladet. Folk som på allvar låter AB artiklar påverka hur de röstar borde fråntas sin rösträtt och omyndigförklaras omedelbart.
Citera
2022-09-01, 19:03
Medlem
Xedomes avatar
Kinnunens resonemang om att avsändaren är halvpolack är ju totalt obegripligt, sett till mailets innehåll (länken i trådstart)?
Fira årsdagen för Tysklands anfall mot sitt hemland? Que?

edit. Twitter-kommentaren ovan kommer från stolpskottet Tobias Andersson. Ok. Inte förvånad. Förbannad.

Det här jävla sjabblet kommer kosta högern valet. Högerblocket ledde med 4% idag innan det här hände.
Senast redigerad av Xedome 2022-09-01 kl. 19:10.
Citera
2022-09-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Snarare är det obegripligt hur någon kan vara så korkad att de tror på ett enda ord av vad aftonbladet skriver, särskilt när det kommer till politik och SD.

Detta var som tidigare nämnt en polack som ville fira en polsk högtid.
Varför gör då SD:s kanslichef avbön och säger att mejlet var totalt olämpligt?
Citera
2022-09-01, 19:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Ok, det är svårt att förneka att mannen som skrev brevet är polack då en sån sak är väldigt enkel att kolla upp, så förmodligen stämmer detta.

Skönt, vill gärna rösta på Jimmie.

Man kan också se att brevet inte skrevs som en svensk skulle ha skrivit det. Rätt märklig meningsuppbyggnad genom hela brevet.
Citera
2022-09-01, 19:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Fantastisk fultolkning måste man ändå säga. Nu måste vi bara se till att lägga ner Forum för levande historia också så att det en gång för alla blir slut på det där firandet av förintelsen!
Citera
2022-09-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y61l3A/sd-tjansteman-uppmanar-till-firande-av-nazitysklands-anfall

Vad tror vi, är det riktigt eller en falsk flagga?
I epostmeddelandet finner vi för budskapet lite motstridig terminologi: "Nazityskland", "tyska flygvapnet terrorbombade", "största konflikten i mänsklighetens historia". Det ska firas med en kardemummalängd.
Han skrev fel den jävla aspbergern.

Byt ut sista ordet till "uppmärksamma", ""belysa", "varna om", "ihågkomma".

Han skriver ju annars historieneutralt.

Autism är anledningen och inte nazism.

Det uppmärksammas i många länder i Europa utan att det "firas".
Citera
2022-09-01, 19:11
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hade alltså rätt, det var en mullvad. Mullvaden var kanslichefen.

Du hade ju inte rätt någonstans. Dessutom vågar du inte svara på mina inlägg där jag genomskådar dig. Du pratar om mullvad men pekar både hit och dit utan att förstå vad som händer.

Människokännare som du beskriver dig själv högtravande. Think not…
Citera
Medlem
Jimmie kan inte vara nöjd nu.

Ännu en sak han kommer att bli påhoppad på i slutdebatterna.

Korkade och lättlurade Ulf K gick på Aftonhorans version, såg jag nu. För fan Uffe.

Grattis vänstern, ni är överlägsna när det gäller propaganda. Speciellt när SD's klantskallar serverar er varje dag. Lyfter på hatten.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Kinnunens resonemang om att avsändaren är halvpolack är ju totalt obegripligt, sett till mailets innehåll (länken i trådstart)?
Fira årsdagen för Tysklands anfall mot sitt hemland? Que?

För den som inte behärskar svenska språket helt kan det låta okej att skriva så.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Jag är så förbannat trött på Aftonhoran och Skitpressen att jag skulle fan rösta på SD om de verkligen skulle vara Nazister. Denna oändliga smutskastning gör mig redigt förbannad!
Citera
2022-09-01, 19:12
Medlem
Slaskmedias avatar
Lite mysigt att pressavdelningen hos sd verkar ha mandat att dela ut formella varningar till tjänstemän för deras omdöme i interna mail, låter lite Gestapo. Eller är det en amöba-förklaring när man försöker backa från det man först gick ut med?😃

Citat:
När Nyheter Idag når Sverigedemokraternas presstjänst berättar Oskar Cavalli-Björkman att varningen inte handlar om nazistsympatier, utan att mejlet var formulerat på ett sådant sätt att det kunde misstolkas. Han kallar medarbetaren för ”en polsk patriot med bristande omdöme”.

– Han har fått en skriftlig varning för att man ska inte uttrycka sig såhär. Det är hans omdöme som vi reagerar på.

Skitluktsradarn signalerar kraftigt men det kan bero på pms också.🤣
Citera
2022-09-01, 19:12
Medlem
Helt otroligt!

AB:s rubrik: SD-man bjöd in till att fira nazisternas anfall.

Från AB:

SD fortsätter nazi-kopplingarna ända in i riksdagskansliet. Smaklöst, skamligt och stötande. Jag har så svårt att förstå varför L, M och KD vill ha dessa tjänstemän på regeringskansliet efter valet?” skriver partiledaren Annie Lööf (C) på Twitter.

Anders Ygeman (S), integrations- och migrationsminister, ser tilltaget som ett tecken på att SD inte gjort upp med sin mörka historia.
– Det är otroligt smaklöst att bjuda in till ett sånt här evenemang i Sverige 2022 när vi vet vad Hitlers anfall ledde till, säger Ygeman till Aftonbladet.
Han kritiserar sedan att M, L och KD vill samarbeta med SD.

”Skrämmande att M, KD och L kan tänka sig regera med detta parti” twittrar Dadgostar.

”Får det lov att vara lite kardemummalängd till nazismen, käre Ulf? Man sväljer den lättare då” twittrar Stenevi.

Kritik kommer även från högersidan. M-ledaren Ulf Kristersson, som uttryckt att han vill samverka med SD efter valet, skräder inte orden.
”Det här är riktigt vidrigt och jag förväntar mig att SD hanterar situationen därefter. Hade något lika vidrigt hänt hos Moderaterna hade personen fått sparken omedelbart” säger han i en skriftlig kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in