2022-09-01, 16:49
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag hoppas du inte tar det här på fel sätt, för jag menar absolut inget illa (alla är berättigade sina åsikter), men jag är genuint nyfiken på om du verkligen tror att MSB har hackat SD:s mejlservrar eller om du är semi-oseriös i ditt svar?

Jag är mer nyfiken på varför du inte misstror MSB.
Citera
2022-09-01, 16:49
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Luktar infiltratör från MP, C. S eller V.

Håller med. Dom är desperata nu
Citera
2022-09-01, 16:52
Medlem
Detta gör mig väldigt tveksam till att lägga min röst på SD. Trodde dom hade tvättat bort detta ur partiet som jag har röstat på sen 2002.

Att enskilda kommunpolitiker slinker igenom och att dessa blir uteslutna är en sak. Men detta är ändå högt upp i SD´s Riksdagskansli.

Fan, får nog bli KD istället i år...
Senast redigerad av Knarkblomman 2022-09-01 kl. 16:54.
Citera
2022-09-01, 16:53
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag är mer nyfiken på varför du inte misstror MSB.

För att det är en statlig myndighet vars främsta uppgift är att skydda Sverige och dess invånare från påverkan, krig och katastrofer och jag tror att de tar sitt uppdrag på största allvar.
Dessutom tror jag att oegentligheter skulle uppdagas relativt snabbt. Kalla mig naiv om du vill.
Nu vill jag höra ditt svar på min föregående fråga.
Citera
2022-09-01, 16:55
Medlem
Aaarghhhs avatar
fick kanske betalt för att mejla detta
Citera
2022-09-01, 16:56
Medlem
JustZlatans avatar
Det är bra att detta kommer till media så SD kan sparka denna tjänsteman om det nu stämmer. Klart man röstar på SD i valet. SD kommer att gå om Moderaterna nu.
Citera
2022-09-01, 16:57
Medlem
grungewhores avatar
Får gissa på någon som är född på 70-talet som växte upp i den ironiska generationen. Det är rätt uppenbart att det är ett självironiskt skämt, och bara aspergeraktivister fattar inte sånt.
Citera
2022-09-01, 16:57
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Verkar som att inget biter på SD-anhängare. Om Åkesson kom ut som pedofil skulle även det säkert negligeras av dem.
Och då har du självklart tagit och granskat de andra partierna, noga?
Citera
2022-09-01, 16:59
Medlem
Citat:
Sverigedemokraternas pressavdelning uppgav senare under dagen att medarbetaren fått en skriftlig varning samt att den aktuella tjänstemannen också tidigare bjudit till fika på "märkliga vis", men då för att fira andra händelser, såsom att corona-pandemin var över.

Citat:
Är det vanligt med skämt om andra världskriget på SD:s riksdagskansli?

– Nej, jag skulle inte säga att det är det, säger Sammy Almedal.

AB skriver själva att det var ett skämt och SA säger att liknande inbjudningar hänt förr.
Citera
2022-09-01, 17:00
Medlem
Nomen Nescios avatar
Martin Kinnunen (gruppledare SD):

Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna.

Källa: https://twitter.com/Martin_Kinnunen/status/1565346393299881984
Citera
2022-09-01, 17:00
Medlem
Hur skall Jimmy i en parti ledar debatt kunna försvara att en som sitter i regerings kansliet skriver sådana mail.Det måste rensas upp i partiet för att det ska kunna betraktats so ett seriöst parti.med sådana medarbetare som inte är seriösa hur skall man då kunna vara en del av ett ev regerings underlag
Citera
2022-09-01, 17:02
Medlem
Klart det finns idioter i sd ( och i alla partier,) men att någon skulle vara så pass aningslös idiot en vecka innan valet känns mer än lite misstänksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in