Citat:
Ursprungligen postat av
Repigapiraten
Ett äktenskap utan tillit är inget äktenskap. Har it min man tillit för mig elr vise versa är det försent. Att under äktenskap begära faderskapstest betyder att han inte litar på mig och att jag varit trogen. Varför skulle ja stanna i ett äktenskap utan tillit?
Du förstår väl att absolut ingen normalbegåvad man(eller kvinna) kan lita fullt ut på ett fruntimmer?
Majoriteten av alla kvinnor saknar helt skam och kan ljuga obehindrat, dessutom är ni allt som oftast totalt känslostyrda och manipulativa personer utan långsiktigt konsekvenstänk. Om allt han begär är ett faderskapstest så bör du vara tacksam, inte nyttigt att gå omkring med hjärnspöken. Skulle du lämna någon som på annat vis har en mental svacka, för inte skulle väl du ha något att dölja?
Den lilla uppoffringen tycker jag nog att en rationell person skulle kunna göra, jämfört med att uppfostra och sörja för en potentiell gökunge så blir det ju direkt löjligt att ens göra en större fråga av det hela. Nu tycker jag förvisso det bör ske automatiskt vid förlossning just därför att det inte ska kunna bli någonting kvinnor använder för känslomässig utpressning.
Det handlar inte om vilja eller förtroende utan sunt förnuft.