2022-08-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Jag ser också ut som en bebis...

För övrigt så känner jag ingen anledning till att tvivla på min fru. Dom som har anledning kanske skulle ta ett faderskapstest.

Testet är även till för att man inte ska börja tvivla.
Citera
2022-08-30, 14:40
Medlem
chamodas avatar
Absolut alla dagar i veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tjejer: ni har fått barn ihop, allt går bra. sen säger killen en dag att han vill göra ett faderskapstest, för han vill ha det svart på vitt.

eller ännu värre: ni hittar ett brev i lådan som ni inte vet vad det är, och det visar sig vara ett pappatest han beställt.

hur reagerar ni? gör ni slut på en gång? eller är ni ok med att han kollar?

killar: skulle ni kunna tänka er att beställa ett test? har ni gjort det, med eller utan tjejens vetskap, för att sova gott om natten?

jag läste en nyhet om barn och pappor som gått hela livet utan att veta att de inte är släkt och har inte riktigt kunnat släppa det. tänk att leva ett helt liv i en lögn. jag är så säker man kan vara på att barnen är mina, men att få se papper på det och bli 100%, det hade känts lika skönt som att ha bundet elpris från förra sommaren. då behöver man aldrig någonsin fundera.

kvinnor vet med 100% säkerhet. barnet har legat i deras mage. killar däremot, vi vet inte. tycker det borde vara obligatoriskt, en rutinkoll som görs vid födseln.
Citera
2022-08-30, 14:44
Medlem
Jag är man, och har alltid sagt åt kvinnorna, blir det barn så ska faderskapstest göras oavsett..

Faktiskt inte många kvinnor som har problem med det när man säger det.

Höll nästan på göra kvinnomisshandel på 2 kvinnor, inte samtidigt eller samma kväll. Ang faderskapstest, bägge 2 hade fler än 1 barn, och bägge 2 har varit otrogna flera gånger. Men var starkt emot ett test. Dubbel moralen där, höll på koka inombords
Citera
2022-08-30, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Jag är man, och har alltid sagt åt kvinnorna, blir det barn så ska faderskapstest göras oavsett..

Faktiskt inte många kvinnor som har problem med det när man säger det.

Höll nästan på göra kvinnomisshandel på 2 kvinnor, inte samtidigt eller samma kväll. Ang faderskapstest, bägge 2 hade fler än 1 barn, och bägge 2 har varit otrogna flera gånger. Men var starkt emot ett test. Dubbel moralen där, höll på koka inombords
Pratar du om din egen dubbelmoral då?
För förstår jag det rätt så har du barn med olika mammor
Citera
2022-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pratar du om din egen dubbelmoral då?
För förstår jag det rätt så har du barn med olika mammor

Nej absolut inte. Det är 2 mammor som jag känner till, och vet om att dessa mammor har varit otrogna ett par gånger mot sina män. Har tagit den diskussionen om faderskapstest med bägge 2 vid olika tillfällen. När man har träffats i fyllan.
Citera
2022-08-30, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Nej absolut inte. Det är 2 mammor som jag känner till, och vet om att dessa mammor har varit otrogna ett par gånger mot sina män. Har tagit den diskussionen om faderskapstest med bägge 2 vid olika tillfällen. När man har träffats i fyllan.
Ok, då hänger jag med
Citera
2022-08-30, 14:53
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?
Situationen ska helt enkelt inte kunna uppstå. Lite som att det är lättare att först låta folk ta körkort även om det kostar några tusenlappar än att behöva handskas med konsekvenserna av ett ökat antal trafikolyckor.

Citat:
Nej, bevisligen handlar det inte om hundratusentals.
..

Det är ju dessutom hans val - inte ditt - att godkänna utan att begära test.
Nu handlade ju hela frågan om hur modern skulle reagera om den utpekade fadern efterfrågade ett test. Varav många - oavsett testets resultat - ansåg det som tillräckligt skäl för att upplösa förhållandet. Det blir helt enkelt ett tabu ämne.

Sedan ska vi ägna oss åt lite matematik du och jag. Om det bor 10,3 miljoner människor i Sverige varav samtliga av dessa har en angiven far och 1,7 procent av dessa uppgifter är felaktiga - hur många fall handlar det då om? Jag får det till 175 000. Eller då "flera hundratusen".
Citera
2022-08-30, 14:54
Medlem
TrueCs avatar
Hade jag känt att jag behövde ett, då hade det varit med fel kvinna.
Citera
2022-08-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Du bör nog inte gifta dig om en sådan petitess eventuellt skulle få dig att begära skilsmässa, fast det är klart numera är väl ett äktenskap inte något speciellt anmärkningsvärt att avbryta.

Ett äktenskap utan tillit är inget äktenskap. Har it min man tillit för mig elr vise versa är det försent. Att under äktenskap begära faderskapstest betyder att han inte litar på mig och att jag varit trogen. Varför skulle ja stanna i ett äktenskap utan tillit?
Citera
2022-08-30, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Situationen ska helt enkelt inte kunna uppstå. Lite som att det är lättare att först låta folk ta körkort även om det kostar några tusenlappar än att behöva handskas med konsekvenserna av ett ökat antal trafikolyckor.

Nu handlade ju hela frågan om hur modern skulle reagera om den utpekade fadern efterfrågade ett test. Varav många - oavsett testets resultat - ansåg det som tillräckligt skäl för att upplösa förhållandet. Det blir helt enkelt ett tabu ämne.

Sedan ska vi ägna oss åt lite matematik du och jag. Om det bor 10,3 miljoner människor i Sverige varav samtliga av dessa har en angiven far och 1,7 procent av dessa uppgifter är felaktiga - hur många fall handlar det då om? Jag får det till 175 000. Eller då "flera hundratusen".

175 K är inte "flera hundratusen" och inte "hundrtusentals" ... Så det blir du som förkovra dig i matematik, inte jag.

Registren sträcker sig dessutom från 1930 och framåt.
Citera
2022-08-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten
Ett äktenskap utan tillit är inget äktenskap. Har it min man tillit för mig elr vise versa är det försent. Att under äktenskap begära faderskapstest betyder att han inte litar på mig och att jag varit trogen. Varför skulle ja stanna i ett äktenskap utan tillit?

Du förstår väl att absolut ingen normalbegåvad man(eller kvinna) kan lita fullt ut på ett fruntimmer?

Majoriteten av alla kvinnor saknar helt skam och kan ljuga obehindrat, dessutom är ni allt som oftast totalt känslostyrda och manipulativa personer utan långsiktigt konsekvenstänk. Om allt han begär är ett faderskapstest så bör du vara tacksam, inte nyttigt att gå omkring med hjärnspöken. Skulle du lämna någon som på annat vis har en mental svacka, för inte skulle väl du ha något att dölja?

Den lilla uppoffringen tycker jag nog att en rationell person skulle kunna göra, jämfört med att uppfostra och sörja för en potentiell gökunge så blir det ju direkt löjligt att ens göra en större fråga av det hela. Nu tycker jag förvisso det bör ske automatiskt vid förlossning just därför att det inte ska kunna bli någonting kvinnor använder för känslomässig utpressning.

Det handlar inte om vilja eller förtroende utan sunt förnuft.
Senast redigerad av Periodic 2022-08-30 kl. 15:23.
Citera
2022-08-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten

Ja, man kan ju tänka sig att hjälpa partnern på traven, att få tillit. Tycker du att man har rätt till tillit, utan motprestation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in