2023-02-17, 17:03
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Om hon bodde med Robin så var dom väl två föräldrar och ansvaret för eventuella blåmärken bör ju falla på båda i så fall.
Eller kanske mest på Robin beroende på hur man vill resonera.
Kör vi ert resonemang så är blir det ju Robin som får ansvar för det.
Så du menar att det är två män som är sånna som ger sig på sina barn? Det låter inte lite märkligt i din värd? För mig låter det då mer som att I är den gemensamma nämnaren.
Citera
2023-02-17, 17:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Det var du som sa att ; hoppas Robin aldrig tilltalar mig igen. Du var fruktansvärt upprörd efter hans vittnesmål , och har tagit upp honom flitigt efter det. Du kallar "oss" absurda eftersom vi ogillar Isabellas beteende mot bl a Lukas , och hennes roll som mamma , att barnen är oroliga osv osv. Mycket vi inte gillar med henne. Men det har ingenting att göra med att en förälder inte får vara hemifrån , som du nu vill vända det till. Den biten handlar om att Isabella hellre är med Victor och hans son , än sina egna barn. Sen kastar hon busslass med skit på den person som stannade hemma och tog hand om de barn hon ratade. Tagga ner och kliv ner från dina höga hästar . Men inget vin nu , du blir så fruktansvärt ful i mun.
Stackars Johan tänker jag inte säga något om.
Nej jag var inte "fruktansvärt" upprörd.
Uttalandet var ett provokativt skämt på temat "du känner någon" som ni hela tiden kör.
Jag känner ingen av dom inblandade och börjar bli trött på att upprepa det.
Nej jag kallar er absurda för ert totala fördömande av Bella och ert absurda anklagande för allt hon någonsin gjort.
Hon jobbade hon kom hem sent det är naturligt att den som är hemma då lagar middag åt barnen och tar hand om större delen av marktjänsten.
Det är fullt naturligt att vara trött när man kliver upp fem på morgonen och åker iväg och jobbar och dessutom pluggar.
Ni valde att fördöma henne som mamma bara för att hon ens kom på tanken att jobba trots att en tidig återgång innebar karriärsmöjligheter bättre tjänst och bättre betalt.
Ni är totalt oxtokiga i ert fördömande av henne .
Citera
2023-02-17, 17:10
Medlem
Citat:
Du vet väl inte om jag vittnat eller inte.
Nu börjar du bli riktigt rolig

Citat:
Expertvittnena är betalda tjänster som kallas in enbart för att säga något som stöder försvaret.
Åklagarvittnena är däremot vittnen i tjänsten och får inte ett smack betalt för att trycka på åt ena eller andra hållet.
Nähä?! Det förändrar absolut ingenting i sak. Ska vi skippa det rättsförfarande vi har i Sverige helt och hållet? Varför ska en åtalad ens kunna försvara sig? Varför ens ha en rättegång?

Citat:
När det gäller Knut är han lika fast i sin dogm nu som han var före 2012 och summariskt vittnade för att fälla för skakvåld.
Om jag satt som domare skulle jag räkna hans vittnesmål för vad det är.
En köpt åsikt.
Oj, tänk om domaren/nämndemännen visar sig vara lika "inkompetenta" som åklagaren nu är om deras dom inte skulle falla dig i smaken. Du är lika fast i din "dogm" om Lukas som du påstår att Knut är om skakvåld. Kanske det kommer som en överaskning för dig, men forskning går framåt, människan lär sig mer och mer om hur saker och ting hänger ihop. Även du kanske borde fundera på lite utveckling: utvärdera ditt förhållningssätt till Isabella och hur du formulerar din aversion mot Lukas. Det är lätt att karma kommer och biter till i arslet när man minsta anar det. Just sayn'
Citera
2023-02-17, 17:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Så du menar att det är två män som är sånna som ger sig på sina barn? Det låter inte lite märkligt i din värd? För mig låter det då mer som att I är den gemensamma nämnaren.
Nej ni menar det.
Jag har aldrig påstått att barnen sprang runt med konstiga blåmärken.
Det får du lägga på någon annan.
Jag säger att OM dom gjorde det så var Robin en förälder i den situationen och då alltså borde få samma bedömning som Bella får när Lukas dödar hennes barn.
Citera
2023-02-17, 17:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Varför skulle DU vittna ?
Jag säger att du inte har någon aning om jag gjort det eller inte.
Citera
2023-02-17, 17:14
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Uttalandet var ett provokativt skämt på temat "du känner någon" som ni hela tiden kör.
Nej jag kallar er absurda för ert totala fördömande av Bella och ert absurda anklagande för allt hon någonsin gjort.
Hon jobbade hon kom hem sent det är naturligt att den som är hemma då lagar middag åt barnen och tar hand om större delen av marktjänsten.
Det är fullt naturligt att vara trött när man kliver upp fem på morgonen och åker iväg och jobbar och dessutom pluggar.
Ni valde att fördöma henne som mamma bara för att hon ens kom på tanken att jobba trots att en tidig återgång innebar karriärsmöjligheter bättre tjänst och bättre betalt.

När någon säger ; hoppas han aldrig tilltalar mig MER. Och ; du vet väl inte om jag har vittnat . Vad tycker du själv att det låter som ? Helt okända ?
Citera
2023-02-17, 17:18
Medlem
Citat:

Du är så full av skit att det är komiskt. Du är den enda som maniskt upprepar hur fantastisk Isabella är. Inte ens åklagaren vill bilda kör med dig. Hela utredning pekar på samma sak när det gäller Isabella, hon är ett mänskligt avskräde. Victor drog som en avlöning, hennes familj skäms över henne, hennes egna barn tycker hon är lika värdelös mamma som de flesta här i tråden. Så grattis, hon är all yours!
Citera
2023-02-17, 17:24
Medlem
Citat:
Var du där i mitten i deras förhållande och såg allt som hände mellan dom?
Annars kanske du ska hålla käften om hur andra drar sina slutsatser med tanke på hur du hoppar på Bella.

Var du där?? Du känner ju inte ens dem
Citera
2023-02-17, 17:25
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nej ni menar det.
Jag har aldrig påstått att barnen sprang runt med konstiga blåmärken.
Det får du lägga på någon annan.
Jag säger att OM dom gjorde det så var Robin en förälder i den situationen och då alltså borde få samma bedömning som Bella får när Lukas dödar hennes barn.

Från att ha varit väldigt nära den här familjen och i princip utgett dig för att veta det mesta. Du är tex den enda som absolut VET att Lukas tog livet av SIN dotter , spelar ingen roll vad experterna säger , du VET. Då borde du även ha följt henne på Instagram och Facebook , där hon ofta tog upp barnens skador och angav olika diagnoser som skäl till skadorna. Tror inte många trodde på henne. Men du backar nu och vill inte alls kännas vid någon . Förresten , när du säger Bellas dotter , menar du samma dotter hon ville slänga i väggen ?
Citera
2023-02-17, 17:27
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Du är så full av skit att det är komiskt. Du är den enda som maniskt upprepar hur fantastisk Isabella är. Inte ens åklagaren vill bilda kör med dig. Hela utredning pekar på samma sak när det gäller Isabella, hon är ett mänskligt avskräde. Victor drog som en avlöning, hennes familj skäms över henne, hennes egna barn tycker hon är lika värdelös mamma som de flesta här i tråden. Så grattis, hon är all yours!
håller med till fullo
Citera
2023-02-17, 17:31
Medlem
Citat:
Du vet väl inte om jag vittnat eller inte.
Expertvittnena är betalda tjänster som kallas in enbart för att säga något som stöder försvaret.
Åklagarvittnena är däremot vittnen i tjänsten och får inte ett smack betalt för att trycka på åt ena eller andra hållet.
När det gäller Knut är han lika fast i sin dogm nu som han var före 2012 och summariskt vittnade för att fälla för skakvåld.
Om jag satt som domare skulle jag räkna hans vittnesmål för vad det är.
En köpt åsikt.

Fast nu låter du ju ändå väldigt lik åklagaren 😅 man skulle nästan kunna tro att de är hon som sitter å skriver..
Köpta vittnen.. herregud.
Knut berättar ju att han själv trott på triaden=skakvåld FRAM TILL 2012.

Sakkunniga i det här målet, så som Knut och Niels, var där helt frivilligt och helt utan kostnad, eller ”PRO Bono” för att citera Niels ordagrant.
Alltså i oegennyttig handling, gratis.
Eller hur menar du att dom blivit betalda?
Citera
2023-02-17, 17:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Fast nu låter du ju ändå väldigt lik åklagaren 😅 man skulle nästan kunna tro att de är hon som sitter å skriver..
Köpta vittnen.. herregud.
Knut berättar ju att han själv trott på triaden=skakvåld FRAM TILL 2012.

Sakkunniga i det här målet, så som Knut och Niels, var där helt frivilligt och helt utan kostnad, eller ”PRO Bono” för att citera Niels ordagrant.
Alltså i oegennyttig handling, gratis.
Eller hur menar du att dom blivit betalda?
Så Niels berättade hur mycket Knut fick
Jag skulle knappast tro det.
Knut tar ganska bra betalt för sina vittnesmål så varför skulle han inte ha tagit betalt av Lukas?
Är dom släkt eller känner han Lukas mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in