2023-02-17, 16:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
I dina drömmar om en perfekt Isabella kanske.
Fast tvärtom om man ska resonera som er.
Om hon nu inte klarade barnen eller skadade barnen så var det Robins fel och ansvar med ert resonemang.
Obs med ert resonemang.
Citera
2023-02-17, 16:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det går väl att starta en ny utredning ?
Nej inte utan att det framkommit något nytt och det har det ju inte.
Citera
2023-02-17, 16:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ska man verkligen behöva förklara familjeliv för dig in i minsta detalj??? Du kan ju inte vuxit upp i en familj, snarare ensam i en grotta!!

Båda föräldrar är inte alltid hemma tillsammans med barnen, en/båda jobbar, en reser bort några dagar, en åker och handla...osv.

Hur många sekunder krävs det för att tillfoga ett blåmärke????

Och jag börjar starkt att tvivla på att pojkarna har några diagnoser, det är väl I som drivit den linjen för att omgivningen ska tycka synd om henne/göra sig mer intressant!
Robin ljuger så klart när han pratar om barnen.
Tänkte inte på det.
Och enligt ditt resonemang så är det den föräldern som är borta som är oansvarig och ska anklagas.
Citera
2023-02-17, 16:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, det är nog så. Men det eventuella skakvåldet kunde väl ha inträffat ca ett dygn innan dödsfallet?, Var det inte så?

Då kan man inte utesluta annan GM......
Bestäm dig nu
Var det skakvåld eller inte?
Hon var ju för övrigt borta på lördagen också och barnet dör på måndag så det hade blivit världens längsta dygn.
Citera
2023-02-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Lukas är den enda som kan ha haft ihjäl barnet.
Det är inte svårare än så.

Säger du, ja.
Konstig att inte åklagaren kallat dig som vittne, då hade ju det varit case closed redan innan rättegången. Alla expertvittnen hade kunnat stanna hemma, och ingen annan hade behövt höras. Varför ens ha en rättegång?
Citera
2023-02-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ja , har du inte förstått det

Nope, du får gärna utveckla så ignoranta jag förstår.
Citera
2023-02-17, 16:20
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Fast tvärtom om man ska resonera som er.
Om hon nu inte klarade barnen eller skadade barnen så var det Robins fel och ansvar med ert resonemang.
Obs med ert resonemang.

Oj vad du älskar att kasta skit på Robin nu när han inte satt och berättade hur mycket han älskar Isabella. Nej hon klarar inte barnen , blir irriterad och tar i med hårda nypor.
Citera
2023-02-17, 16:31
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Bestäm dig nu
Var det skakvåld eller inte?
Hon var ju för övrigt borta på lördagen också och barnet dör på måndag så det hade blivit världens längsta dygn.

När barnet dör och när barnet blir sjukt är inte riktigt samma sak ...mupp.
Citera
2023-02-17, 16:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Säger du, ja.
Konstig att inte åklagaren kallat dig som vittne, då hade ju det varit case closed redan innan rättegången. Alla expertvittnen hade kunnat stanna hemma, och ingen annan hade behövt höras. Varför ens ha en rättegång?
Du vet väl inte om jag vittnat eller inte.
Expertvittnena är betalda tjänster som kallas in enbart för att säga något som stöder försvaret.
Åklagarvittnena är däremot vittnen i tjänsten och får inte ett smack betalt för att trycka på åt ena eller andra hållet.
När det gäller Knut är han lika fast i sin dogm nu som han var före 2012 och summariskt vittnade för att fälla för skakvåld.
Om jag satt som domare skulle jag räkna hans vittnesmål för vad det är.
En köpt åsikt.
Citera
2023-02-17, 16:35
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Du vet väl inte om jag vittnat eller inte.
Expertvittnena är betalda tjänster som kallas in enbart för att säga något som stöder försvaret.
Åklagarvittnena är däremot vittnen i tjänsten och får inte ett smack betalt för att trycka på åt ena eller andra hållet.
När det gäller Knut är han lika fast i sin dogm nu som han var före 2012 och summariskt vittnade för att fälla för skakvåld.
Om jag satt som domare skulle jag räkna hans vittnesmål för vad det är.
En köpt åsikt.

Varför skulle DU vittna ?
Citera
2023-02-17, 16:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Oj vad du älskar att kasta skit på Robin nu när han inte satt och berättade hur mycket han älskar Isabella. Nej hon klarar inte barnen , blir irriterad och tar i med hårda nypor.
Om jag säger att man använder ERT resonemang så är det inte min åsikt.
Jag har inget intresse av att kasta skit på Robin eller Johan.
Jag bara konstaterar att om ni översätter ert resonemang till Robin som ni haft när det gäller Bella så är det Robins fel om barnen skadat sig när Bella hade dom som små.
Fan han var ju småbarnsförälder och skulle ju inte ens gå utanför dörren utan sitta hemma och vara ansvarsfull.
Jobb är ingen ursäkt.
Inte för Bella och inte för Robin.
Nej hon hade inte hårda nypor och hon skadade inte barnen.
Återigen kommer du med lite lögner som runnit ur Lukas och som han "plötsligt" kommer på i ett förhör för att leda bort samtalet från sig själv.
Robin säger att han aldrig varit rädd för att hon ska skada barnen och att hon på många sätt var en bra mamma till pojkarna.
Ljuger Robin menar du?
Ljuger Johan?
Och bara Lukas berättar sanningen (olika i princip varje gång så sanningarna)?
Enda skälet till att jag ibland tar upp Robin är för att visa hur absurda ni är i ert sätt att tänka.
Citera
2023-02-17, 16:57
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Om jag säger att man använder ERT resonemang så är det inte min åsikt.
Jag har inget intresse av att kasta skit på Robin eller Johan.
Jag bara konstaterar att om ni översätter ert resonemang till Robin som ni haft när det gäller Bella så är det Robins fel om barnen skadat sig när Bella hade dom som små.
Fan han var ju småbarnsförälder och skulle ju inte ens gå utanför dörren utan sitta hemma och vara ansvarsfull.
Jobb är ingen ursäkt.
Inte för Bella och inte för Robin.
Nej hon hade inte hårda nypor och hon skadade inte barnen.
Återigen kommer du med lite lögner som runnit ur Lukas och som han "plötsligt" kommer på i ett förhör för att leda bort samtalet från sig själv.
Robin säger att han aldrig varit rädd för att hon ska skada barnen och att hon på många sätt var en bra mamma till pojkarna.
Ljuger Robin menar du?
Ljuger Johan?
Och bara Lukas berättar sanningen (olika i princip varje gång så sanningarna)?
Enda skälet till att jag ibland tar upp Robin är för att visa hur absurda ni är i ert sätt att tänka.

Det var du som sa att ; hoppas Robin aldrig tilltalar mig igen. Du var fruktansvärt upprörd efter hans vittnesmål , och har tagit upp honom flitigt efter det. Du kallar "oss" absurda eftersom vi ogillar Isabellas beteende mot bl a Lukas , och hennes roll som mamma , att barnen är oroliga osv osv. Mycket vi inte gillar med henne. Men det har ingenting att göra med att en förälder inte får vara hemifrån , som du nu vill vända det till. Den biten handlar om att Isabella hellre är med Victor och hans son , än sina egna barn. Sen kastar hon busslass med skit på den person som stannade hemma och tog hand om de barn hon ratade. Tagga ner och kliv ner från dina höga hästar . Men inget vin nu , du blir så fruktansvärt ful i mun.
Stackars Johan tänker jag inte säga något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in