2023-02-17, 10:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av que-chucha
Men snälla.. åklagaren har ju hela tiden påstått att han har skakat barnet som då skulle ha orsakat dessa skador i hjärnan, vilket du också velat få de till. Det finns ingenting som kan bevisa att han har gjort det, så nu vill du istället få det till att han kvävt barnet?

Syrebrist, alltså andningsstopp, J har slutat andas. Återupplivningen pågick i 50 minuter..
”Experterna” som du så fint lägger upp det har nog betydligt mer erfarenhet än både dig, åklagaren och rättsläkaren i det här fallet som redan en gång tidigare gjort en felbedömning gällande skakvåld där de då visade sig vara på grund av sjukdom, TROTS att hon uteslöt både sjukdomar och andra orsaker..
Din mupp
Det är ju precis det jag skriver.
Åklagaren har missat att ta med möjligheten att Lukas kvävt barnet i gärningsbeskrivningen.
Återupplivningen pågick i 50 minuter men det fanns ett skäl till att barnet ens behövde återupplivas.
Det som kallas orsaken.
Vi vet också att Lukas trots sina påstådda kunskaper i HLR inte ens påbörjade återupplivning förrän SOS blir förbannad på honom.
Han kanske inte hade så stort intresse av det helt enkelt.
I ambulansen var han ju fullt upptagen i tankarna med Victor och Bella och satt och muttrade om det.
Helt naturligt förstås om du frågar hans fanclub.
Citera
2023-02-17, 10:45
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Du är tvärtemot de flesta andra så tvärsäkert på att han tog livet av sin dotter. Antingen så såg du händelsen eller så vet du att I är en så vidrig människa att hon kan driva folk till att ta livet av sina egna barn . Men eftersom du inte var där så är det sistnämnda närmast sanningen !

Ska tillägga ; närmast sanningen i din värld silopsilop !
Citera
2023-02-17, 10:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Du är tvärtemot de flesta andra så tvärsäkert på att han tog livet av sin dotter. Antingen så såg du händelsen eller så vet du att I är en så vidrig människa att hon kan driva folk till att ta livet av sina egna barn . Men eftersom du inte var där så är det sistnämnda närmast sanningen !
Var du där i mitten i deras förhållande och såg allt som hände mellan dom?
Annars kanske du ska hålla käften om hur andra drar sina slutsatser med tanke på hur du hoppar på Bella.
Citera
2023-02-17, 10:54
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Din mupp
Åklagaren har missat att ta med möjligheten att Lukas kvävt barnet i gärningsbeskrivningen.
Återupplivningen pågick i 50 minuter men det fanns ett skäl till att barnet ens behövde återupplivas.
Det som kallas orsaken.
Vi vet också att Lukas trots sina påstådda kunskaper i HLR inte ens påbörjade återupplivning förrän SOS blir förbannad på honom.
I ambulansen var han ju fullt upptagen i tankarna med Victor och Bella och satt och muttrade om det.

Fantastiskt , du inte bara kan och vet bäst , du är tankeläsare också. Önsketänkande att han skulle bry sig om Victor och Bella , när hans dotter är på väg till sjukhus. Tror du blandar ihop hur I skulle tänka på, för I kanske t.om skulle be Victor komma till hotellet......eller ? Undrar vem som är den största muppen i den här tråden ?!
Citera
2023-02-17, 10:57
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Annars kanske du ska hålla käften om hur andra drar sina slutsatser med tanke på hur du hoppar på Bella.

Har du ensamrätt på att " hoppa på " här i tråden ? Kanske dags för dig att dra dig undan innan du gör bort dig alldeles.
Citera
2023-02-17, 12:21
Medlem
Citat:
Det som betyder allt för Lukas är Lukas.
Totalfixeringen både vid den tidigare hunden och bebisen handlar om honom själv och där dom varit objekt som han kan styra över och använda för att höja sig själv till skyarna inför sin omgivning.
Vi får hoppas att ingen skaffar något nytt barn med honom utan att han i framtiden får hålla sig till hundar.
När det gäller att uttrycka sig så antar jag att du inte läst tråden eller att du skojar med tanke på hur folk uttrycker sig om någon som inte dödat något barn och inte var den som lekte att barnet var hans egen lilla ägodel.
Lukas hade ansvaret när barnet dog så även om han skyller på hunden så var det på hans ansvar.
Jag tror inte ett skit på att hunden gjort något.
Det är Lukas själv som var svartsjuk och hämnades på Bella.

Om du inte vet vad ordet rättshaverist betyder så ska du låta bli att använda det.
Jag har bemött den "anklagelsen" även om du missat det.

Då jag tar varje chans att lära mig, så kollade jag Wikipedia om de hade någon vettig källa:

"I "Botaniska utflygter" (1-3. 2 uppl. 1. Ups.-Sthm 1843-1864. 2 uppl. 1853), citerat i Svenska Akademiens ordbok,[4] definieras "rätthaveri" som:

(pedantiskt) begär att (alltid) ha eller få rätt;

benägenhet att envist och påstridigt hävda och fasthålla vid en viss ståndpunkt och anse denna vara den enda rätta eller"

Det var precis detta jag ville ha sagt nämligen, men kanske finns något bättre och mer passande ord. Jag vet inte, precis som jag inte vet vem som är skyldig i detta fall som diskuteras. Den inställningen har ju dock inte du.

Okej, då har jag missat ditt svar där. Förstår att det var ett jakande svar.
Citera
2023-02-17, 12:22
Medlem
sunny5s avatar
Syster Silop tycks ha huvudet fullt med att smutskasta Lukas! Men försvarar inte Isabellas handlingar med barn, killar mm ett dugg. Istället väljer hon att kasta nytt grus! Isabella pillade på telefonen, barnen bad om mat, inte nu fick de till svar. Lukas gav dom youghurt tex....Ändå är det Lukas som är den dåliga? Du behöver vidga ditt tänkande rejält! Dessutom är du oskyldig tills dom fallit
Citera
2023-02-17, 12:27
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Fantastiskt , du inte bara kan och vet bäst , du är tankeläsare också. Önsketänkande att han skulle bry sig om Victor och Bella , när hans dotter är på väg till sjukhus. Tror du blandar ihop hur I skulle tänka på, för I kanske t.om skulle be Victor komma till hotellet......eller ? Undrar vem som är den största muppen i den här tråden ?!
Jag tycker tankarna om Victor verkar mala hela tiden

Fhl Att du hade stört i det.
C Va...
L Ja, för jag ringde henne då när hon var på väg hem när de höll på med Junie,
ambulansen och det, då ringde jag Bella men då pratade hon i telefon med Victor. Så
blev hon arg för att jag ringde och störde det.

C Och sen ringde du en gång till och det var då du störde.
L Ja. Och sen var hon arg när hon kom hem för att... Jag störde hennes idylliska liv.

Fhl Mm. Eeh, sen... vi har tittat lite i telefoner och sånt där. Hon skriver till dig då den 25:e
efter att ni har... ambulans och allt börjar åka mot Stockholm då, att "tänk för helvete på
vad du säger". Vad handlar det om?

L Hon satt fram i ambulans och pratade. Jag satt bak. Jag tyckte att livet sög för att jag
hade precis sett min dotter dö i famnen och fått igång hennes hjärta. Då sade jag något
om att jag är alldeles för nykter för det här eller vad jag sade
. Då... hon fli... hon flippar
till vad hon än säger för hon tycker att man får inte säga minsta lilla fel (ohörbart
00.24.03) gång i livet och då skulle vi (ohörbart 00.24.06) barnen. Jag tyckte bara att
livet inte var så jättekul efter allt det där. Det kunde inte hon begripa.
Fhl Mm. Var det tal någonting om Victor då också?
L Nej, då pratade inte jag... Jag tänker inte typ på honom mer än nödvändigt för det...
Fhl Nej, hon påtalar att det handlar om något bråk om Victor.
L Jag sade väl något (ohörbart 00.24.32) "du kan väl ringa och prata med din jävla
Victor" eller något "istället för att bry dig om vad jag säger".
Citera
2023-02-17, 12:29
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusting
Då jag tar varje chans att lära mig, så kollade jag Wikipedia om de hade någon vettig källa:

"I "Botaniska utflygter" (1-3. 2 uppl. 1. Ups.-Sthm 1843-1864. 2 uppl. 1853), citerat i Svenska Akademiens ordbok,[4] definieras "rätthaveri" som:

(pedantiskt) begär att (alltid) ha eller få rätt;

benägenhet att envist och påstridigt hävda och fasthålla vid en viss ståndpunkt och anse denna vara den enda rätta eller"

Det var precis detta jag ville ha sagt nämligen, men kanske finns något bättre och mer passande ord. Jag vet inte, precis som jag inte vet vem som är skyldig i detta fall som diskuteras. Den inställningen har ju dock inte du.

Okej, då har jag missat ditt svar där. Förstår att det var ett jakande svar.
Ett mer passande uttalande är att jag inte fallit för Lukas och inte kommit till samma slutsats helt enkelt.
Alla som inte tycker som du är inte rättshaverister.
Citera
2023-02-17, 12:34
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Jag tycker tankarna om Victor verkar mala hela tiden

Fhl Att du hade stört i det.
C Va...
L Ja, för jag ringde henne då när hon var på väg hem när de höll på med Junie,
ambulansen och det, då ringde jag Bella men då pratade hon i telefon med Victor. Så
blev hon arg för att jag ringde och störde det.

Ja hon inte trevlig den där Bella , verkar mest sur och arg hela tiden när andra stör hennes nya kärlek.

C Och sen ringde du en gång till och det var då du störde.
L Ja. Och sen var hon arg när hon kom hem för att... Jag störde hennes idylliska liv.

Fhl Mm. Eeh, sen... vi har tittat lite i telefoner och sånt där. Hon skriver till dig då den 25:e
efter att ni har... ambulans och allt börjar åka mot Stockholm då, att "tänk för helvete på
vad du säger". Vad handlar det om?

L Hon satt fram i ambulans och pratade. Jag satt bak. Jag tyckte att livet sög för att jag
hade precis sett min dotter dö i famnen och fått igång hennes hjärta. Då sade jag något
om att jag är alldeles för nykter för det här eller vad jag sade
. Då... hon fli... hon flippar
till vad hon än säger för hon tycker att man får inte säga minsta lilla fel (ohörbart
00.24.03) gång i livet och då skulle vi (ohörbart 00.24.06) barnen. Jag tyckte bara att
livet inte var så jättekul efter allt det där. Det kunde inte hon begripa.
Fhl Mm. Var det tal någonting om Victor då också?
L Nej, då pratade inte jag... Jag tänker inte typ på honom mer än nödvändigt för det...
Fhl Nej, hon påtalar att det handlar om något bråk om Victor.
L Jag sade väl något (ohörbart 00.24.32) "du kan väl ringa och prata med din jävla
Victor" eller något "istället för att bry dig om vad jag säger".

Ja hon verkar inte vara trevlig den där Bella. Mest sur och arg hela tiden när hon vill vara ifred med nya kärleken och det "gamla livet " gör sig påmint.
Citera
2023-02-17, 12:36
Medlem
Citat:
Din mupp
Det som kallas orsaken.

Efter att noggrant ha läst FUP och hela den här tråden konstaterar jag att det är snudd på komik mitt i all tragik och misär att läsa sig igenom dina imbecilla inlägg.

Dina påståenden insinuerar att du måste i stort sett bott och levt 24/7 under samma tak, delat samma säng och andats samma luft som de två-tre vuxna personerna som diskuteras och dissekeras här i tråden. Och framför allt måste du ju varit närvarande den ödesdigra natten för att kunna göra så tvärsäkra påstående som du genomgående gjort. Och det vet jag och alla andra också med 100% säkerhet att just du var faktiskt inte på plats när Junie förlorade chansen till ett långt och lyckligt liv. (Å andra sidan, med den mamman, vad hade hon ens för chanser till just ett långt och lyckligt liv?)

Du har konsekvent upprepat att Lukas är en barnamördare, att han haft ihjäl Junie i vaierande ordlag. Nu när det lutar åt ett frikännande ja men då ändrar du infallsvinkeln till att åklagaren inte skött sitt jobb ordentligt eftersom just du VET att Lukas har mördat sin egen baby. Av någon märklig anledning så är just det väldigt viktigt för dig, att det är just Lukas som ska ha haft ihjäl den lilla babyn, inget annat, ingen hund, ingen olycka. Nej, för dig verkar det vara livsviktigt att Lukas ska ha mördat Junie. Vi alla undrar varför?.

Vad gäller Sveriges i särklass absolut sämsta mamma Isabella: Vilket jävla skämt! Vilket mänskligt avskräde! Se till att ta ifrån människan vårdnad av de 2 andra pojkarna, sterilisera henne och uteslut henne från den mänskliga gemenskapen. Fullständigt vidrig och avskyvärd människa.

Hela tråden skrattar åt dig och dina idiotiska påstående och ditt framhärdande av att Isabella ska vara Trosas/Vagnhärads gåva till mänskligheten. Jag gratulerar dig till att vara en looser av högsta rang och "kompis" glöm inte: Karma is a bitch.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-02-17 kl. 12:38.
Citera
2023-02-17, 12:39
Avslutad
Citat:

Var DU där i mitten av deras förhållande och såg allt som hände mellan dom?

Det är DU som ska hålla käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in