Citat:
Ursprungligen postat av
Gaupe
Eftersom I & J inte har några barn tillsammans så går en skilsmässa snabbt att genomföra. Varför skilde de sig inte innan barnet föddes? Varför ville I att J skulle stå som far till barnet?
Man vill ju inte tro det, men givetvis fanns det en tanke med detta, om jag inte missminner mig från FUP;en så hade hon ju ansökningspapperen om skilsmässan i sin väska i flera månader, blev aldrig inskickade. Det var ju J hon ville leva med, tog ju t o m hem J som sov i sängen med henne, L blev utkörd till soffan i rummet bredvid, det kändes ju inte bra för J det säger han själv i ett förhör i FUP: en -
Utdrag ur FUP;en sid 333
Fortsätter ni umgås på samma sätt efter att Lukas kommer in i bilden?
Ja, vi fortsätter umgås som vänner men vi bor inte ihop på samma sätt.
Hur är din och Lukas relation?
"Det var ingen fara så". Hon presenterar Lukas för mig. Jag vet inte om hon tycker det är
viktigt men hon skämtar att jag ska få godkänna. Det är aldrig problem från första början. Vi
umgås vuxet allihopa.
Enligt Isabella har ni någon period från i vintras då ni provar om du och Isabella har
känslor kvar för varandra?
Ja, vi pratade mycket om det och försökte se om det fanns något kvar. Det blev lite konstigt
för hon var gravid då. Det var en sits jag inte hade befunnit mig i tidigare och det var lite
svårt hur jag skulle bete mig. Vi försökte. Vi pratade om att alla tre skulle bo under samma
tak för att inte förstöra föräldrarollen men att hitta någon väg.
Hur gick det?
Det vart lite jobbigt så vi backade och lät det vara.
Varför var det jobbigt?
Från min sida blev det inte på samma sätt. Det blev jobbigt för hon var gravid med en annan.
Vi backar och lugnar oss så vi inte kastar oss in i något.
Hur tar Lukas detta?
Jag vet inte för vi pratar aldrig om det. Han och jag pratade inte om djupare saker. Vi har bara
varit vuxna personer i samma umgänge.