Citat:
Ursprungligen postat av
stin4
Är det någon som har en teori om varför det verkar så otroligt viktigt för paret att åka hem från sjukhuset JUST det datumet?
Om hon hade fött på Nyköping så hade dom redan varit utskrivna och haft hemgång utan andningslarm.
Det vet Bella eftersom hon tidigare fött barn på Nyköping.
Bella ville ha åka hem till dom andra barnen. Först bad om att åka hem över en natt men nekades och fick utskrivningsdag måndag.
När måndagen kom förlängdes det till tisdag och när tisdagen kom bestämde dom sig för att dom ville skrivas ute eftersom det inte var några problem vare sig med matning eller annat.
Vi låg på NEO en tid, för tidigt födda barn.
Jag kände att jag ville åka hem en natt till mina
grabbar. Det var tal om utskrivning en måndag men på måndagen sköts det upp till tisdagen.
Det var då jag ville åka hem måndagen för att sova hemma och komma tillbaka på tisdagen
men då menade de att "jag övergav henne" då jag ville åka hem till mina andra barn en natt.
I Södermanland bedömer läkaren om du ska åka hem med andningslarm men i Stockholm får
man larm under en viss vecka. Stockholm ville skicka hem oss med ett andningslarm som vi
skulle åka till Nyköping med och ta bort för man inte hade bedömt att vi skulle ha. Vi skulle
sedan åka till Huddinge och lämna det.