2023-02-05, 03:35
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det börjar bli tjatigt nu.
Dom ljuger inte dom återger vad Lukas sagt.

Utesluter det ena det andra, då? Kan det vara så att Lukas skildrar verkliga förhållanden vittnena sedermera återger för polisen? Måste det vara falskt bara för att Lukas har sagt det? Nej, självklart inte. Dessutom vågar jag påstå att det är snudd på omöjligt för ett ungt barn att till punkt och pricka återge exakta inpräntade vidskepligheter. Barnen talar med andra ord högst troligen sanning. Och denna sanning är inte smickrande för I. Svårt att känna sympati för en eventuell barnamördare, men fy vilket lass I tvingade L att bära! Visst, Lukas var inte längre the flavour of the month, men hur kan detta hålla en nybliven moder borta från sitt nyfödda barn? Total avsaknad av allt som ens kan liknas vid gott moderskap, här.
Citera
2023-02-05, 04:11
Medlem
pederastens avatar
Vad jag har hört så fick inte barnet efternamnet R**hardsson pga att de inte ville kopplas samman med den oerhört nedsupna Södertälje Ch*flotte R*ichardsson som var ingift i familjen och var känd i hela Södertälje för att hon har legat med hälften av alla 20åringqr och uppåt i Södertälje med omnejd.
Citera
2023-02-05, 07:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej jag har förstått att det blev för svårt för dig.
Jag har givetvis inga krav på att du ska klara av att lista ut något som på alla sätt och i alla former ligger långt över din nivå.
Nöjd.
Ha, ha!
Det är inte många i denna tråd som varken listar ut eller håller med om vad du yrar om!
Din nivå ligger så långt under isen att den inte går att nå!🤣
Citera
2023-02-05, 07:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Är det någon som har en teori om varför det verkar så otroligt viktigt för paret att åka hem från sjukhuset JUST det datumet?
Troligtvis för att I ville börja och dejta och knulla nya killar att lura med sin otroliga uppmärksamhets behov!
Citera
2023-02-05, 08:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Men Lukas och Bella valde annorlunda efter två och en halv månad precis många andra gör.
Det är väldigt vanligt att männen behåller sina fritidsintressen faktiskt.

Fritidsintresse?
Ligga med andra och festa och ljuga om det?

Hahah rolig du är
Citera
2023-02-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det handlade nog mest om att det är jävligt tråkigt att ligga på sjukhus kombinerat med deras oförmåga att sätta någon annans (i det här fallet deras egna prematurbarn) behov framför sina egna.

Jag reagerar också på det, och just att dom tackar nej till hemlarmet för att det blir så jobbigt att åka och lämna tillbaka det. Men har inga problem att åka till V fram och tillbaka hela tiden. Och vill minnas att han det ungefär är lika lång restid. Men passar väll henne när hennes behov ska tillfredsställas och inte barnets återigen.
Citera
2023-02-05, 10:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Är det någon som har en teori om varför det verkar så otroligt viktigt för paret att åka hem från sjukhuset JUST det datumet?
Om hon hade fött på Nyköping så hade dom redan varit utskrivna och haft hemgång utan andningslarm.
Det vet Bella eftersom hon tidigare fött barn på Nyköping.
Bella ville ha åka hem till dom andra barnen. Först bad om att åka hem över en natt men nekades och fick utskrivningsdag måndag.
När måndagen kom förlängdes det till tisdag och när tisdagen kom bestämde dom sig för att dom ville skrivas ute eftersom det inte var några problem vare sig med matning eller annat.

Vi låg på NEO en tid, för tidigt födda barn. Jag kände att jag ville åka hem en natt till mina
grabbar. Det var tal om utskrivning en måndag men på måndagen sköts det upp till tisdagen.
Det var då jag ville åka hem måndagen för att sova hemma och komma tillbaka på tisdagen
men då menade de att "jag övergav henne"
då jag ville åka hem till mina andra barn en natt.
I Södermanland bedömer läkaren om du ska åka hem med andningslarm men i Stockholm får
man larm under en viss vecka. Stockholm ville skicka hem oss med ett andningslarm som vi
skulle åka till Nyköping med och ta bort för man inte hade bedömt att vi skulle ha. Vi skulle
sedan åka till Huddinge och lämna det.
Citera
2023-02-05, 10:40
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Utesluter det ena det andra, då? Kan det vara så att Lukas skildrar verkliga förhållanden vittnena sedermera återger för polisen? Måste det vara falskt bara för att Lukas har sagt det? Nej, självklart inte. Dessutom vågar jag påstå att det är snudd på omöjligt för ett ungt barn att till punkt och pricka återge exakta inpräntade vidskepligheter. Barnen talar med andra ord högst troligen sanning. Och denna sanning är inte smickrande för I. Svårt att känna sympati för en eventuell barnamördare, men fy vilket lass I tvingade L att bära! Visst, Lukas var inte längre the flavour of the month, men hur kan detta hålla en nybliven moder borta från sitt nyfödda barn? Total avsaknad av allt som ens kan liknas vid gott moderskap, här.
Jag vill påstå att barn återger i parti och minut felaktigheter och den andres åsikter och berättelser i olika vårdnadstvister till exempel.
Barnen ljuger inte dom berättar vad Lukas lärt dom att det är genom att rabbla det för barnen.
Barnen säger själva att dom vet för att Lukas berättat.
Senast redigerad av silopsilop 2023-02-05 kl. 11:02.
Citera
2023-02-05, 11:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fritidsintresse?
Ligga med andra och festa och ljuga om det?

Hahah rolig du är
Det handlade om att vara borta från hemmet trots små barn i familjen.
För barnets del spelar det knappast någon roll vad föräldern gör.
Hon har hållit sig borta under en period av TRE veckor och inte hela tiden.
Det var slut mellan henne och Lukas hon har alltså ingen anledning att berätta för honom exakt vad hon gör eller med vem.
Hon "ligger inte med andra" hon ligger med V och eftersom hon inte är tillsamman med Lukas längre så är inte V "den andra eller en annan".
Han är möjligen "den nya"
Citera
2023-02-05, 11:09
Medlem
Citat:
Om hon hade fött på Nyköping så hade dom redan varit utskrivna och haft hemgång utan andningslarm.
Det vet Bella eftersom hon tidigare fött barn på Nyköping.
Bella ville ha åka hem till dom andra barnen. Först bad om att åka hem över en natt men nekades och fick utskrivningsdag måndag.
När måndagen kom förlängdes det till tisdag och när tisdagen kom bestämde dom sig för att dom ville skrivas ute eftersom det inte var några problem vare sig med matning eller annat.

Vi låg på NEO en tid, för tidigt födda barn. Jag kände att jag ville åka hem en natt till mina
grabbar. Det var tal om utskrivning en måndag men på måndagen sköts det upp till tisdagen.
Det var då jag ville åka hem måndagen för att sova hemma och komma tillbaka på tisdagen
men då menade de att "jag övergav henne"
då jag ville åka hem till mina andra barn en natt.
I Södermanland bedömer läkaren om du ska åka hem med andningslarm men i Stockholm får
man larm under en viss vecka. Stockholm ville skicka hem oss med ett andningslarm som vi
skulle åka till Nyköping med och ta bort för man inte hade bedömt att vi skulle ha. Vi skulle
sedan åka till Huddinge och lämna det.

Rättelse: vad jag minns så bodde R och I i Södertälje när dom äldre barnen föddes och om jag inte är helt ute och cyklar föddes både V och E på Huddinge då det var där man hade rätt kompetens för sjukdomen I hade under graviditeterna.
Däremot säger hon enligt FUP "tidigare kollega" om ambulanskillen så hon kanske har jobbat i Nyköping och därför vet rutinerna?

Petitesser i sammanhanget men ändå.
Citera
2023-02-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men nu får du ta och ge dig!!

Barnen kanske frågar L varför han är ledsen och gråter, varför han är trött hela tiden, varför han säger att han inte orkar? Ska man då ljuga för dom barnen?? L kanske bara är ärlig och säger vad han känner??

9-åringen verkar ju vara väldigt vaken och klar i huvudet, nästan brådmogen när det gäller vad som händer inom hemmets 4 väggar.......

Du skrev förut att I knappt var hemma för hon stod inte ut med L. det ger ju faktiskt I ett MOTIV att skada J......för det var väl anledningen att L var kvar i hemmet, hans lilla dotter, J.

Alltså, L är väl en förstagångspappa? Han är nog överväldigad av känslor, kanske panikslagen av ett för tidigt fött barn? Och vill vara stödjande gentemot I som ju är "erfaren" 2-barnsmamma innan tredje barnet kom till världen, samt att han ska hem och bo med henne......

Jag tycker faktiskt att det är lite orättvist detta, de borde ha observerat den "erfarna" 2-nu 3-barnsmamman mera i alla fall........

Många, för att inte säga de flesta förstagångsföräldrar är fumliga och ganska skräckslagna i början, svårt att hålla i ett "lealöst" barn, mycket att tänka på, det mesta ställer allt gammalt, välkänt på huvudet.....

Det är förmodligen I som är den pådrivande med att åka hem, tycker hon har gjort sitt där på BB, självklart är det så att L är fumlig i sin hantering av J det är ju en nyfödd baby dessutom född flera veckor för tidigt.
L hade nog inte så mycket att sätta emot när det gällde I , punkt slut nu ville hon hem.

FUP:en sid 264

Sedan måste det kännas märkligt för L att när de får en orosanmälan på sig från ambulanssjuksköterska som kom på morgonen 25/7 i denna anmälan har socialtjänsten uppgivit att
vårdnadshavare är Isabella och Johan.

Jo jag har läst i FUP:en att hon ville att det skulle stå Johan som pappa till Junie, men varför ?
hon är ju fullt medveten om att L är pappa till Junie då Johan inte kunde få barn .

Var det redan då Junie föddes osämja mellan I och L ? hade hon redan där och då bestämt sig för att försöka lappa ihop sitt äktenskap med J.
Citera
2023-02-05, 11:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Det är förmodligen I som är den pådrivande med att åka hem, tycker hon har gjort sitt där på BB, självklart är det så att L är fumlig i sin hantering av J det är ju en nyfödd baby dessutom född flera veckor för tidigt.
L hade nog inte så mycket att sätta emot när det gällde I , punkt slut nu ville hon hem.

FUP:en sid 264

Sedan måste det kännas märkligt för L att när de får en orosanmälan på sig från ambulanssjuksköterska som kom på morgonen 25/7 i denna anmälan har socialtjänsten uppgivit att
vårdnadshavare är Isabella och Johan.

Jo jag har läst i FUP:en att hon ville att det skulle stå Johan som pappa till Junie, men varför ?
hon är ju fullt medveten om att L är pappa till Junie då Johan inte kunde få barn .

Var det redan då Junie föddes osämja mellan I och L ? hade hon redan där och då bestämt sig för att försöka lappa ihop sitt äktenskap med J.
Hon försökte lappa ihop med Johan INNAN J föddes.
Inte efter.
Johan blev automatiskt pappa och vårdnadshavare i samma sekund som J föddes.
Det ändras inte förrän dom alla tre begär att faderskapet skrivs över på Lukas.
Det är inget som Bella kan påverka.
Det är så lagen ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in