Citat:
Ursprungligen postat av
Vallasand
Nu vet jag inte vilket fantasipulver du sniffar, men när en man begår grovt brott mot familj blir den sociala domen i stort sett alltid extremt hård. Kolla bara Lukas FB-profil innan den försvann eller valfri kvinnomördares. Det är väl snarare så att när en kvinna begår grovt brott mot familj vi (kanske med viss rätta i fallen där kvinna dödar partnern) letar efter faktorer i förhållandena. Och vi här är alltså allmänheten, inte domstolen.
Helt rätt! När mammor dödar sina barn, letas det förmildrande omständigheter, när pappor gör det så är dom "monster" och vill ev hämnas på barnets mamma. Och det kan säkert stämma i många fall. Så verkar inte fallet vara här enligt TR. Silo-fjanten skriver här: "Alla här vet att L har dödat J." Nej, tyvärr, jag vet inte det, TR vet inte det. L är friad!, hur svårt är det att förstå? Det verkar inte vara så många här som tror att han har gjort det. J hade inte en chans med dom föräldrarna, för tidigt född med svårigheter som det innebär, en förälder ville ha henne och försöka, den andra ville göra abort och försökte inte alls. Och man får faktiskt lägga skuld på mamman här, sluta för fan att knarka och ta hand om dina barn! Man får också lägga skuld på pappan, ha stake nog att säga nej till andras barn och hundar, din egna prematur-bebis behöver all fokus. Vem skyller jag mest det på? Jo, I inte L.