2023-01-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Träningskläderna bad hon väl om då hon trodde att de skulle bli kvar väldigt länge på sjukhuset, hon skulle väl inte på gymmet precis där och då?! Hon trodde alltså till en början att dottern ev. skulle klara sig, men bli kvar på sjukhus en längre tid.
Och ja, hade något sånt här inträffat gällande mina barn så hade jag ringt och sms’at mina nära om vad som händer. Absolut inget konstigt med det.
Har du läst FUPen? Okej om hon hade messat med sina nära, men mängden meddelanden är sjukt.
Dagen efter när dottern fortfarande får intensivvård borde hon ha annat än gympakläder, pojkvänner och meddelanden i huvudet.
Att hon sen nojar över att det är stökigt och blir arg för att polisen gör husrannsakan, man tappar hakan när man läser att det är vad hon bryr sig om just då.
Citera
2023-01-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Håller verkligen med dig i din åsikt.

Tänker också på det som har framkommit i FUP:en angående vad ambulansmännen tycker angående L , någon utav dem anser att han verkar så lugn och ointresserad då de jobbar med J.

Inte konstigt alls tycker jag, L förklarar för FHl i sitt förhör, jag kan inget om sjukvård, varför skulle jag då vara ute i köket, jag tillför inget där.

Helt logiskt i min värld i alla fall, varför stirra runt i ett kök under tiden de har fullt upp med att få ingång J , eller ställa en massa frågor, är det något de undrar över så får de väl ropa på L, han befann ju sig i deras omedelbara närhet, det gjorde de ju vid något tillfälle då de behövde veta hennes vikt, han gick ju ut till bilen och hämtade hennes viktbok.
Exakt så, ser inte något konstigt alls med det jag heller.
Citera
2023-01-25, 16:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Så det är mer normalt att sitta och skriva med pleti och kreti istället, mer normalt att be om träningskläder när ens barn ligger och kämpar för livet, mer normalt att sitta och ljuga för nya killen för att inte förlora honom osv?

I min värld är det mer normalt att göra som Lukas än att bara bry sig om mobilen.
Hans familj visste om allt så vad mer skulle han orka prata med dem om då? Träningskläder eller?
Hur visste hans familj om allt?
Han mormor visste att dom åkte in men sen då?
Lukas var inte intresserad av barnet när dom var på sjukhuset.
När hon messade satt han och spelade på sin telefon och pratade inget
Hon sitter och väntar på att få komma in till barnet och svarar på mess där hon uttrycker sin oro och att att hon börjar misstänka att det inte är en olycka.
Vad gör han?

Exempel på "kärleks SMS till Victor"
Ja vet inte vart fan Ja ska ta
vägen, ja går sönder. Ja klarar inte
detta. Han kommer göra så ja
förlorar alla mina barn
Citera
2023-01-25, 16:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Träningskläderna bad hon väl om då hon trodde att de skulle bli kvar väldigt länge på sjukhuset, hon skulle väl inte på gymmet precis där och då?! Hon trodde alltså till en början att dottern ev. skulle klara sig, men bli kvar på sjukhus en längre tid.
Och ja, hade något sånt här inträffat gällande mina barn så hade jag ringt och sms’at mina nära om vad som händer. Absolut inget konstigt med det.
Det spelar ingen roll vad Bella gjort eller inte.
Dom har bestämt sig för att Lukas är felfri och hon är det hemskaste i världen.
Skulle han erkänna att han dödat barnet så skulle det i alla fall vara hennes fel.
Sanningen är ju att hon bryr sig och visar känslor.
Han gör inte det.
Hon var inte ens hemma
Han var det
Citera
2023-01-25, 16:47
Medlem
Citat:
Det skrivs mer i tråden om föräldern som inte är misstänkt för skakvåldet än den som faktiskt är det. Själv skiter jag fullständigt i hur modern är klädd, hennes otroheter osv. Barnen tycks hon dock ha struntat i de sista veckorna innan händelsen och det kan man ju ha synpunkter på.
L däremot planterade hundhistorian till precis alla, även till bvc någon dag innan det aktuella brottet. Han sa att blåmärken på flickan (bl.a på buken) hade hunden orsakat.
Att hunden skulle ha orsakat några skador är ju uteslutet enligt rättsmedicin.
Mamman är definitivt inte årets mamma men det man utläser ur fup så är pappan den skyldige till att flickan dog.

Är verkligen rättsmedicin så hundkunniga som de säger?
Jag vet hundar som ruskat ihjäl en 8 v valp. Utan ett enda spår av tänder eller annat. Och om en 40-45 kg hund rusat runt och trampat på ett litet barn. Och ev ruskat Är då skadorna helt uteslutna.
Vilken hunderfarenhet har de??
Citera
2023-01-25, 16:48
Medlem
Plastartikels avatar
Hur går det i det här fallet?
Kommer det utdelas något straff till L?
Citera
2023-01-25, 17:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vampira
Är verkligen rättsmedicin så hundkunniga som de säger?
Jag vet hundar som ruskat ihjäl en 8 v valp. Utan ett enda spår av tänder eller annat. Och om en 40-45 kg hund rusat runt och trampat på ett litet barn. Och ev ruskat Är då skadorna helt uteslutna.
Vilken hunderfarenhet har de??
Du vet att det är en stor skillnad på hudkostymen på en valp och en bebis va?
Jag har också svårt att tro på att du skulle känna till någon hund som ruskat ihjäl en valp utan att lämna några spår.
Ännu mindre tror jag på att du skulle känna till flera hundar som gjort det.
Om hunden inte biter tag i valpen så tappar den valpen när den börja ruska
men för ordningens skull så vad pratar du om för ras och när och var skulle det ha hänt.
Citera
2023-01-25, 17:04
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Hur går det i det här fallet?
Kommer det utdelas något straff till L?
Rättegången har inte startat, sista dag beräknas till 13/2, sen får du plussa på minst 2 veckor innan dom. Sen är det möjligt att den överklagas.
Citera
2023-01-25, 17:37
Medlem
sunny5s avatar
[quote=silopsilop|83246533]Hur visste hans familj om allt?
Hon sitter och väntar på att få komma in till barnet och svarar på mess där hon uttrycker sin oro och att att hon börjar misstänka att det inte är en olycka.
Vad gör han?

förlorar alla mina barn[/QUOTE

Nja hon skriver sms enbart för att få sympatier! Då var det synd om henne, som höll på att gå sönder! Äsch hon är vidrig som person och mamma! Inga barn mellan 7-9 år ska bekymra sig om de ska få mat eller inte.
Citera
2023-01-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du vet att det är en stor skillnad på hudkostymen på en valp och en bebis va?
Jag har också svårt att tro på att du skulle känna till någon hund som ruskat ihjäl en valp utan att lämna några spår.
Ännu mindre tror jag på att du skulle känna till flera hundar som gjort det.
Om hunden inte biter tag i valpen så tappar den valpen när den börja ruska
men för ordningens skull så vad pratar du om för ras och när och var skulle det ha hänt.

Jag känner till en terrier hane bl a som ruskade ihjäl en valp. Den blev stressad av en anledning. Syntes inget alls enligt uppfödaren. Jag själv har sett en ung hane ruska ihjäl en harpalt. Vet även andra hundar som ruskat ihjäl sitt byte. Många hundar leker så också. Ruskar sin leksak/bytet. De är inte ofta de tappar sitt byte.
Vad menar du med "när det hände"?
Om denna stora hund med mycket jaktlust, dessutom "lekt" genom att hoppa runt. Så undrar jag vad som händer med en så liten flicka.
Jag säger inte att det är så. Men jag undrar vad som hände.
Citera
2023-01-25, 17:55
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vampira
Jag känner till en terrier hane bl a som ruskade ihjäl en valp. Den blev stressad av en anledning. Syntes inget alls enligt uppfödaren. Jag själv har sett en ung hane ruska ihjäl en harpalt. Vet även andra hundar som ruskat ihjäl sitt byte. Många hundar leker så också. Ruskar sin leksak/bytet. De är inte ofta de tappar sitt byte.
Vad menar du med "när det hände"?
Om denna stora hund med mycket jaktlust, dessutom "lekt" genom att hoppa runt. Så undrar jag vad som händer med en så liten flicka.
Jag säger inte att det är så. Men jag undrar vad som hände.
Då har harpalten och valpen skador i hudkostymen eftersom hunden måste bita tag ordentligt för att hålla kvar bytet i munnen.
Att uppfödaren inte "såg" det kan bero på att valpen dog och hon inte behövde ta den till veterinär för att dränera underhudsblödningar.
På en människa blir ett sådant bett snabbt synligt i hudkostymen i form av blåmärken även om det inte går hål.
Barnet har inga som helst skador som kan härledas till att någon hund hoppat, ruskat stampat skakat eller annat.
Hunden är utesluten.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-25 kl. 17:57.
Citera
2023-01-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hur visste hans familj om allt?
Vad gör han?

förlorar alla mina barn
Gissa hur de kunde veta direkt och hur L visste det.
1. Pratar med mormor.
2. Hon pratar med hans mamma.
3. Hon berättar för bröderna.
4. De pratar med deras andra syskon.

Är självklart att det inte bara skulle stanna hos mormodern.

Att du väljer det meddelandet att dela gör ingen förvånad, det som är förvånade är hur man kan så in i väggen hålla någon som henne bakom ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in