2022-08-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-WoA
Vi tål absolut att bli granskade och det helt ok att du och många andra också ar skeptiska.
Nu ljuger du för dig själv. Ni tar bort alla som uttrycker sig kritiskt i discorden, det har jag personligen bevittnat. Ni har byggt ett pyramidspel som marknadsförs med slagorden god, varm och framförallt feminism. Jag tycker innerligt synd om alla de vita medelålderskvinnor ni lurar och har lurat.

Investeringar i riktiga kassaflöden bör läras ut som vedertaget i grundskolan. Jag tror inte att detta utfall är vad ni hoppades på när ni började, men oavsett intention så ser vi resultatet. Du har vid det här laget förmodligen insett att ni profiterar på kvinnors undermåliga ekonomikunskaper samtidigt som ni förespråkar och marknadsför er med jämställdhet och dylikt.

Finansinspektionen har återigen misslyckats med sitt jobb. Likt som på ett ciggpaket bör det framgå att en NFT inte är en riktig investering utan endast otroligt ful konst, eftersom att ful konst är precis vad det är. Jag skulle dock kunna komprimisa om varningstexten under premissen att man förbjöd allt.
Citera
2022-08-30, 22:27
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
UNDERBART Flashback-forever podden!
Citera
2022-08-31, 08:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Ju mer man läser hans kommentarer här och på discord desto vidrigare människa verkar denna "Nikals" vara. Riktigt hänsynslös men låtsas vara naiv. Nu har de börjat kicka folk som ställer frågor på discord också.

Skulle absolut inte förvåna mig, utan jag ser det som mer sannolikt, att hans "kroniska sjukdom" är total bluff också. Han drar säkert in en fin ersättning från försäkringskassan samtidigt som han driver det här pyramidspelet.
Citera
2022-08-31, 09:20
Medlem
Pragmats avatar
Men hallå gänget, kan vi inte fortsätta hålla tråden saklig och sansad och utan personliga påhopp?

Vi diskuterar projektet och framför kritik och frågor gällande detta. I viss mån kan man väl även diskutera personerna bakom, men då får det väl ändå gälla saker som har relevans för projektet? Det enda som händer när man börjar ifrågasätta ovidkommande saker som t.ex huruvida någon har läskiga ögon eller verkligen är sjuk blir tråden lätt att avfärda som hat och att man har personliga problem med V&N. När ovidkommande saker kritiseras och ifrågasätts kan det lätt tolkas som att man har slut på argument. Ge dem inte den lätta vägen ut?
Citera
2022-08-31, 13:14
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Men hallå gänget, kan vi inte fortsätta hålla tråden saklig och sansad och utan personliga påhopp?

Vi diskuterar projektet och framför kritik och frågor gällande detta. I viss mån kan man väl även diskutera personerna bakom, men då får det väl ändå gälla saker som har relevans för projektet? Det enda som händer när man börjar ifrågasätta ovidkommande saker som t.ex huruvida någon har läskiga ögon eller verkligen är sjuk blir tråden lätt att avfärda som hat och att man har personliga problem med V&N. När ovidkommande saker kritiseras och ifrågasätts kan det lätt tolkas som att man har slut på argument. Ge dem inte den lätta vägen ut?

Det är v&n själva som valt att göra Niklas sjukdom offentlig och en del av projektet.

Jag ser det som relevant att lyfta utifrån trådens frågeställning eftersom scams ofta involverar ett element av; antingen att bedragarna spelar sjuka själva av diverse anledningar, de riktar in sig på människor med sjukdom för det är en utsatt läs lättlurad grupp, mental hälsa används ofta av bedragare för att gråta ut och bli förlåtna när dom blir påkommna.

För specifikt woa nft scammen har jag noterat följande:
-de marknadsför projektet med att 5 % av vinsten från andrahandsförsäljningen går till me forskning.

Detta är en del av manipulativ marknadsföring, som ofta förekommer inom MLM, "titta vad snälla vi är som ger pengar till välgörenhet, då kan vi inte vara sånna som lurar folk på pengar".

Vanja har också publicerat många blogginlägg om ME så man kan anta att en inte försumbar del av hennes följare är ME sjuka. Att spela på att Niklas har ME och att de ska fixa pengar till ME forskning är ett sätt för dem att få in deras ME sjuka följare i scammen.

Det är min skarpaste kritik på den punkten. Sen tror jag faktiskt personligen att han är sjuk på riktigt, och jag har empati för det. Och jag tror att deras vilja att ge pengar till ME forskning är genuin och inte cynisk marknadsföring. Men samtidigt kan jag ju inte veta säkert hur det ligger till, särskilt inte i ljuset av allt deras andra fuffens. Så jag vill inte ge dem "frikort".

Övrig kommentar
Det här är flashback och det är en del av charmen att det är en gott & blandat mix
Senast redigerad av Katciu88 2022-08-31 kl. 13:19.
Citera
2022-08-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Då var det dags för radiotystnad

web3
trainwreck in slow motion
Har det skrivits något rasistiskt i den här tråden? Jag orkar inte lusläsa den ytterligar en gång men kan inte påminna mig om att det skrivits något som ens den mest ömfotade av hipsters skulle kunna bli kränkt av. När det gäller sexism... kanske lite onödigt att klanka ned på konsten för att den föreställer fylliga kvinnor men inte direkt en anledning att vägra bemöta övrig kritik. Påpekandet om att Vanja vädjar till sina hjärntvättade kjoltyg till följare är inte sexism, det är sanning. Om det är någon som gör sig skyldig till sexism så är det väl i sådana fall Vanja själv som försöker utmåla pengajakten som någon slags obskyr kamp för kvinnlig inkludering.
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Är inte Niklas låtsasutbränd, hur fan ska det gå? Vanja ser helt sjuk i huvudet ut med sin stirriga blick, mitt barn kollar alldeles för mycket på hennes sångvideor på youtube vilka är rätt obehagliga.
Det här känns däremot som ett extremt onödigt påhopp. Varför skulle han fejka sin sjukdom?

Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Haha, denna tråd nämns i veckans avsnitt av Flashback forever! Scroll-Mia läser tydligen här lika intensivt som Niklas köper upp de egna NFTerna. Här kan man lyssna, det är ett par minuter in i programmet. Tips för discordkanalen #woa-in-media – där har ert varumärke verkligen nått ut, de har en miljon lyssningar per månad. Grattis!
Orkar du vara bussig och berätta ungefär hur långt segmentet som avhandlar WoA är? Undrar hur mycket tid jag ska lägga undan för att hinna höra det
Citera
2022-08-31, 21:32
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Orkar du vara bussig och berätta ungefär hur långt segmentet som avhandlar WoA är? Undrar hur mycket tid jag ska lägga undan för att hinna höra det

Tyvärr jättekort. Vi snackar typ sekunder. De andra är så extremt ointresserade av krypto att hon slängde grejen hon skrivit om WoA och skrev en annan istället. Så nyfiken på vad hon tänkt säga! Men att det var en sågning var tydligt.

Om Mias strukna WoA-prata i sin helhet släpps som en NFT är jag fan beredd att pantsätta familjen för att minta.
Citera
2022-08-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Tyvärr jättekort. Vi snackar typ sekunder. De andra är så extremt ointresserade av krypto att hon slängde grejen hon skrivit om WoA och skrev en annan istället. Så nyfiken på vad hon tänkt säga! Men att det var en sågning var tydligt.

Om Mias strukna WoA-prata i sin helhet släpps som en NFT är jag fan beredd att pantsätta familjen för att minta.
jag var så otålig att jag lyssnade. Hade t o m bullat upp med ett glas vin och en liten påse chips och lyssnade med förväntan. BESVIKELSEN. Fan vad jag hoppades på en mer gedigen genomgång av tråden samt egna kommentarer.
Citera
2022-08-31, 22:18
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat

Nej. Nej, nej och åter nej!

Hans sjukdom, deras barn och familjeförhållande är del av upplägget och skall ifrågasättas. Både skam- och hänsynslöst.

Men självklart bör vi lägga fokus på något som kan rasera deras pyramidspel.
Citera
2022-08-31, 22:19
Medlem
Är gurkorna ekologiska?
Citera
2022-08-31, 23:04
Medlem
Katciu88s avatar
Jag har en lite tråkig känsla av att det inte kommer hända så mycket mer med det här.

Vem fan i kategorin "vanligt folk" ska framöver köpa in sig på det här för ca 1700 sek, för att få
-det digitala ägandet av en generisk jpeg
-vara en del av communityt

Jag tror inte ens mlmtricket att tvinga medlemmarna sälja bland bekanta kan funka utifrån detta. Tupperware, leggings och mascara är ju guld relativt detta.

För rutinerade nftköpare är det uppenbart att det inte finns någon hype kvar att spela ut och att andrahandsmarknaden för denna kollektion är stendöd (ingen möjlighet till flipping). Så jag ser inte hur någon därifrån ska vara intresserad av köp. På sin höjd att någon byter en nft från en annan stendöd kollektion till en woa nft.

Jag ser framför mig en höst då vanja, medan hon plockar ut en fin månadslön till sig själv ur potten, försöker hypa kring deras icke-existerande "metaversehub" och roddar med deras fysiska meetup. Den toxiska positiviteten kommer långsamt övergå i manipulation för att komma undan så lindrigt som möjligt.

Efter jul är det slut.

Möjligen att det blir någon skräll kring att ethereum går upp i värde i samband med "the merge".
Senast redigerad av Katciu88 2022-08-31 kl. 23:15.
Citera
2022-08-31, 23:36
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Är gurkorna ekologiska?

Gurkorna blev elektroniska - så det blir upp till dig att avgöra om metaversiska grönsaker är ekologiska eller ej.

Att det bara är sotdöd som nu återstår för detta projekt ter sig högst sannolikt. "IRL-träffen" lär hajpas något oerhört och framställas som något unikt i nft/krypto-Sverige men efter det kommer allt rinna ut i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in