2022-08-29, 22:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Då var det dags för radiotystnad

web3
trainwreck in slow motion

Skum kommentar från Vanja. Jag diskuterade ju med Niklas här och jag skrev ingenting sexistiskt eller rasistiskt. Däremot skrev jag vissa saker som var obekväma för honom att svara på. Så det är klart, det finns ingen anledning för honom att fortsätta svara. Lättare att fokusera på de få som skrivit nåt grovt.

Tyckte synd om dem som köpt tidigare men nu är så pass mycket fakta på bordet. Väljer man att stanna kvar nu älskar man att se sina pengar brinna - i förhoppningen om att en rik brandman ska komma till platsen och fria.
Citera
2022-08-29, 22:19
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Skum kommentar från Vanja. Jag diskuterade ju med Niklas här och jag skrev ingenting sexistiskt eller rasistiskt. Däremot skrev jag vissa saker som var obekväma för honom att svara på. Så det är klart, det finns ingen anledning för honom att fortsätta svara. Lättare att fokusera på de få som skrivit nåt grovt.

Tyckte synd om dem som köpt tidigare men nu är så pass mycket fakta på bordet. Väljer man att stanna kvar nu älskar man att se sina pengar brinna - i förhoppningen om att en rik brandman ska komma till platsen och fria.

Nu tycker jag Vanja överdriver, jag har möjligen använt n-ordet en eller kanske ett par gånger och det är inte illa för en gammal Flashback-räv. Att WoA inriktar sig på kärringar är inte vidare sexistisk utan tvärtom ett faktum.
Kul ändå att showen rullar på och att så många fått upp ögonen för detta spännande web3-projekt. Kanske inte den uppmärksamhet RoadMap-författarna hade tänkt sig - men måste väl ändå vara roligt att vara i ropet och föräras en egen tråd på fb?
Citera
2022-08-29, 23:24
Medlem
Pragmats avatar
Tycker den här tråden har varit ovanligt sansad och att Niklas bemöttes med relativ respekt. Kommer alltid vara nån jävel som bara måste spy lite misogynistisk eller rasistisk galla i varje tråd, men kritiken som framförs här är i huvudsak utan personliga påhopp och alltför hård ton.

Nog för att Flashback i stort härbärgerar ett stort gäng rövhattar men det var lite uncalled for när det gäller denna tråd och bara ännu ett av deras försök att avfärda kritiken som nonsens.
Citera
2022-08-30, 00:47
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Tycker också att det har varit en vettig, saklig ton i tråden så där tar hon väl i så det räcker och blir över
Citera
2022-08-30, 05:33
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Tycker den här tråden har varit ovanligt sansad och att Niklas bemöttes med relativ respekt. Kommer alltid vara nån jävel som bara måste spy lite misogynistisk eller rasistisk galla i varje tråd, men kritiken som framförs här är i huvudsak utan personliga påhopp och alltför hård ton.

Nog för att Flashback i stort härbärgerar ett stort gäng rövhattar men det var lite uncalled for när det gäller denna tråd och bara ännu ett av deras försök att avfärda kritiken som nonsens.

Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Tycker också att det har varit en vettig, saklig ton i tråden så där tar hon väl i så det räcker och blir över

Ironin i att Vanja är toxiskt positiv i det egna projektet och ser varje motgång där som något härligt och en häftig nyhet - men här lyckades hon hitta en negativ mening någonstans att fokusera på. I ett hav av rimlig kritik.

Jag ser många likheter med WoA och MLM-världen (alltså multilevel markering - pyramidspel) och jag vet att jag inte är den första som säger det. Inom MLM visar man upp en framgångsrik fasad: flashiga bilar och resor etc. Även om man själv köpt på sig de egna produkterna för att klättra i bolaget (s.k rank buying).

För att kunna tjäna några pengar alls behöver man locka in fler i bolaget. Annars sitter man med svarte Petter på hand (alltså ett garage fullt med fula leggings eller svindyr mascara som ingen vill köpa). Allt detta går att översätta någorlunda väl till WoA. Jag säger inte att det rakt av är ett pyramidspel men väldigt snarlikt.

En produkt med litet eller inget värde (helt sant eftersom de måste knyta andra värden till bilderna för att kunna sälja något alls), ett företag som kräver nya rekryteringar hela tiden, de enda som tjänar pengar är ägarna. Man måste fortsätta dra in folk, annars är ens investering körd. Det erkände ju t o m en av de frälsta i discorden igår. Det är väl bara en tidsfråga innan nuvarande investerare pressas att locka in vänner och familj. Så att man utöver sin investering även förlorar sina relationer.

Jag kommer fortsätta rapportera eventuella konstigheter, främst för att stoppa att fler dras in. Men också för att redan indragna ska få en bild av vad som egentligen händer. Vi vet ju att flera av dem läser här. Och Vanja och Niklas egen transparens verkar hänga helt på att vi avslöjar vad de gör här först.
Citera
2022-08-30, 09:24
Medlem
boolas avatar
Klassisk reaktion när argumenten tryter - börja skrik "rasist" och "sexist". För bättre effekt borde några fler okvädingsord använts - islamofob, homofob eller kanske till och med klimatförnekare (web3-förnekare?). Vilken jävla containerbrand World of Alidia är och för er som har blivit duperade att köpa in er i denna scam kan jag bara beklaga.

Dessa två personer är en modern digital version av de irländska asfaltläggarna - kriminella bedragare.
Citera
2022-08-30, 09:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jag kommer fortsätta rapportera eventuella konstigheter, främst för att stoppa att fler dras in. Men också för att redan indragna ska få en bild av vad som egentligen händer. Vi vet ju att flera av dem läser här. Och Vanja och Niklas egen transparens verkar hänga helt på att vi avslöjar vad de gör här först.

Du gör en stor samhällsgärning, det tackar vi dig för. Det är säkert fler av medlemmarna som läser här än man skulle kunna tro.
Citera
2022-08-30, 10:07
Medlem
Katciu88s avatar
Jag fick mig ett gott skratt igår när jag läste i discorden. Vanja och Niklas skrev att vi på flashback är sexistiska, rasister och troll. Jag tycker att vanja och Niklas kan göra en utflykt till en 4h gård i helgen med sina barn och testa hälla vatten på en gås.

Citat från Niklas ur discorden:

"Värt att notera kan vara att jag ställde frågan om personerna på Flashback tycker att det finns NÅGOT NFT projekt som är bra. Svaret blev nej. Det finns fortfarande en stor skepsis gentemot NFT och krypto i Sverige. Det är tyvärr en del av priset man får betala för att vara först."

Jag vill som svar på detta uppmärksamma att det finns en aktör, som inte utgörs av sexistiska rasisttroll, men som också visar en stor skepsis gentemot NFT och krypto i Sverige. Nämligen svenska statens myndighet finansinspektionen:
https://www.fi.se/sv/konsumentskydd/kryptotillgangar/

"Kryptotillgångar är i de flesta fall olämpliga för konsumenter. Tillgångarna är svåra eller omöjliga att värdera på ett tillförlitligt sätt. Risken att förlora investerade pengar är därför mycket stor.

Det finns i de flesta fall ingen reglering av kryptotillgångar och ingen tillsyn. Därför finns inte heller några konsumentskyddande regler. Dessa risker gäller även finansiella instrument som använder kryptotillgångar som underliggande tillgång.

Utöver konsumentriskerna med kryptotillgångar finns hög risk för att kryptotillgångar används för penningtvätt och terrorismfinansiering. Utvinningen av bitcoin och vissa andra kryptotillgångar kräver också en oerhört hög elanvändning, vilket innebär ett hot mot klimatomställningen."

Hur ställer sig vanja och Niklas till det här då? Finansinspektionen är också sådana som "inte förstår"?
Citera
2022-08-30, 10:17
Medlem
Leastons avatar
Det skall räcka med att Niklas viftar bort faktumet att dom säljer NFT:er till sig själva för att fingera en marknad med motivationen "andra gör det också", för att avfärda WoA som oseriöst.
Citera
2022-08-30, 12:39
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stephnie.x
Jag är iväg på en tre-dagars irl jobbkurs i Agilt projektledning (förvånansvärt inspirerande!!) så jag kunde tyvärr inte medverka i samtalet idag men längtar efter att få höra mer om det som sades och vad ni alla tycker och tänker 🥰❤️👊🏼

Oerhört bra att flera gör en frivillig innsats för samhället och övervakar och varnar för detta projekt. Kan vi rädda en från att bli lurad på sina pengar så är det mödan värt.
Citera
2022-08-30, 19:09
Medlem
krakkels avatar
Är inte Niklas låtsasutbränd, hur fan ska det gå? Vanja ser helt sjuk i huvudet ut med sin stirriga blick, mitt barn kollar alldeles för mycket på hennes sångvideor på youtube vilka är rätt obehagliga.
Citera
2022-08-30, 20:19
Medlem
kaktusplastiks avatar
Haha, denna tråd nämns i veckans avsnitt av Flashback forever! Scroll-Mia läser tydligen här lika intensivt som Niklas köper upp de egna NFTerna. Här kan man lyssna, det är ett par minuter in i programmet. Tips för discordkanalen #woa-in-media – där har ert varumärke verkligen nått ut, de har en miljon lyssningar per månad. Grattis!

Discorden verkar f ö ha flyttat i stort sett allt snack till någon stängd kanal. Trist, men inte oväntat. Tråkigt för min underhållning men bra för sjukskrivna kvinnors plånböcker. Där tog de bort sin enda lilla tillgång, det "fantastiska communityt med 3000 medlemmar".

Undrar hur många aktiva det är egentligen? Jag tycker mig se 20 eller max 30 personer. Varav ett gäng har röda namn och alltså står på lönelistan. Förstår folk där att de själva betalar för att någon ska sitta och säga god morgon och fråga om deras barnbarn och middagsvanor? Att det är allt de just nu får ut av sin investering?

En annan sak jag sett är att en journalist som gör P3 dokumentär börjat följa WoA och flera konton kopplade till WoA på Twitter... Han är säkert bara sugen på en tecknad inträdesbiljett för en kontorsplats i metaverse, tillgänglig år 2076.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in