2022-08-28, 23:00
Medlem
För att sammanfatta Niklas svar på kritiken: "Alla NFT-projekt gör det så därför är det helt ok."

Niklas kanske borde fundera över om det hade varit möjligt att göra så i en reglerad marknad.

Skulle du köra bil utan bälte bara för det hade varit lagligt?
Citera
2022-08-29, 00:00
Medlem
Katciu88s avatar
Tack Niklas för att du tog dig tid att kommunicera med oss här. Oavsett vad jag tycker om det du framför, så känns ditt svar ärligt. Du har uppenbarligen läst och genuint intresserat dig för vad som framförts här. Du svarar konkret och respektfullt.

Det var väldigt spännande för mig att få en inblick i hur du tänker. Jag känner mig bekräftad i min uppfattning att du har en skev bild av krypto/nft marknaden. Det är inte marknaden som ger er problem. Det är er missbedömning av den som är roten till problemen.

Många här har redan gett bra reflektioner, framförallt kebabmedpommes. Jag vill komplettera med att redogöra för vad jag tror behövs; jag vill resonera ur ett större perspektiv. Och då är det bra att ta upp det här med hur nft marknaden fungerar i stort.

Jättebra exempel med mäklaren som "håller en hälsosam lägstanivå" på bostadsmarknaden med falsk budgivning. Notera också att i en manipulerad bostadsmarknad, kanske grannen kommer att sälja med en mäklare som inte lägger falska bud. Men han kommer ändå sälja till överpris, för att priset triggats upp av de manipulerade försäljningarna. Och detta exempel visar också en bostadskrasch "in the making".

Så; till woa relativt andra nfter. Nu är ju niklas helt ärlig med att dom inte väljer en mer hederlig väg framåt i sitt projekt utan de har tittat på hur andra gör och gör likadant (kanske något för dem att omvärdera, hmm?)

Dom har kanske t ex tittat på cryptopunks (en av de dyraste nft projekten på marknaden) och hur ett gäng "härliga" miljonärssnubbar helt öppet i en vlog redogjorde för sin marknadsmanipulation av cryptopunks:
https://youtu.be/O5GublWdMwI
(Det är en reaktionsvideo, kommentatorn gör många bra instick)

Eller hur den här kryptosnubben helt oironiskt gick igenom upplägget för sin framgång i en intervju med en välrenommerad finansgubbe, som chockat konstaterat att det där är ju ett klockrent ponzi, varav kryptosnubben mest blir blank i ögonen och svarar "njääääaa nä krypto blabla".
https://youtu.be/C6nAxiym9oc
(Också reaktionsvideo)

Om jag tolkar Niklas rätt tror han på nån sorts "det som är bedrägeri i vanliga marknader är inte det, om man gör det inom crypto". Jag skulle gärna få en vidareutveckling av varför han tror att det är så? Varför var det ok för woa att lova en fysisk hub i Stockholm, och efter att folk köpt in sig, skjuta det på en obestämdbar framtid?

På en vanlig marknad. Säg att jag beställer en väska för 1100 kr på internet och den ska levereras om 2 dagar. Efter två dagar får jag ett brev hem där det står "Vi sa inget om det här men vi behövde sälja minst 10000 väskor för att kunna leverera och vi har bara sålt 2500. Så du ska få en metaverseväska istället (som vi ska utveckla snart, det blir fantastiskt vi lovar). Och nån gång i framtiden får du en väska också."

Skulle jag tänka då, jaha ja, marknader förändras såklart och företag behöver anpassa sig. Nej fan heller jag hade krävt pengarna tillbaka direkt.

Själv är jag övertygad om att det som är bedrägeri i vanliga marknader, är i andemeningen och konsekvenser, samma i vanliga marknader som i kryptomarknader. Den vanliga marknaden är hårt reglerad, för att minimera scammet/ocker och skydda "vanligt folk" från ekonomiska krascher typ bank runs på 1920 talet. Systemet är såklart inte perfekt men våra stater försöker iaf.

Så vad är konsekvenserna i stort för nft marknaden, att den är oreglerad och därmed dominerad av
-falsk marknadsföring,
-marknadsmanipulation,
-spekulation (i meningen: värdeförändring av själva värdepappret, snarare än ändrade förutsättningar för den underliggande tillgången.)

Detta är förövrigt min starkaste kritik av woa. De är skyldiga till alla 3, på tredje punkten i form av löften om möjlighet till spekulation "köp 3-5 st och sälj en när värdet ökat..."

Jo, nfter blir som resultat kraftigt övervärderade ur ett tomt intet, det bildas en bubbla, bubblan spricker, krasch. Vilket hände i våras. Det är alltid någon som får betala. Vem får betala i det här fallet med nfter? Främst de små köparna som kom in sent på marknaden. Dvs vanja och Niklas själva (det hela började med att dom investerade privat) och woas 900 holders.

Så vad kommer hända i framtiden? Här gissar jag fritt. Själv tror jag att själva nft delen av krypto är urblåst och kommer inte komma tillbaka någon gång snart. Och om den gör det blir det en ny bubbla (så ja då kan man ju tjäna pengar om man kommer in tidigt i bubblan, men det är fan inget att vara stolt över för i slutändan sitter någon dum stackare med notan för din vinst). Vid ev återtändning av nftmarknaden ser jag det inte som självklart att gamla projekt automatiskt kommer med på tåget, men visst, det skulle finnas möjligheter.

Jag gissar att existerande nfts värden kommer gå mot 0. För de enstaka kollektioner som faktiskt lyckats få till communitys med attraktiva events kommer värdet gå mot 0 fast långsamt. Någon obskyr nörd-avdelning av nfts kommer leva vidare. Men dessa kommer inte alls hålla samma ekonomiska värde.

Lite som att ingen är intresserad av modern konst "på riktigt" utan det är bara till för pengatvätt.
Citera
2022-08-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Att kommentera på vanjas blogg däremot ser jag ingen mening med. Hon svarar bara otrevligt på kritik, vilket för övrigt visar hennes brist på affärsmässighet:

"Vi får nog konstatera att vi ser olika på detta, och att tiden får utvisa hur framtiden blir."
En petitess förvisso men är det där verkligen att svara "otrevligt"?

On topic: det här känns väl ungefär lika seriöst som diverse Kickstarter-projekt som gått upp i rök utan att leverera vad de lovat. Niklas motiveringar påminner inte så lite om när ETCs utgivare Johan Ehrenberg skulle bemöta påståendet om att ETC-koncernens olika företag var ett stort pyramid-spel med diverse fascinerande förklaringar om varför olika underbolag skulle köpa upp varandra, slås samman och varför pengar behövde skjutsas runt på revisorns order.
Citera
2022-08-29, 07:01
Medlem
kaktusplastiks avatar
En annan sak jag noterat är att storleken på kollektionen varierar beroende på budskap. Vill de framhäva hur bra det går är storleken 5K. ”Vi har sålt 50 procent hurra!” vid 2500 sålda.

Vill de spela ner hur många NFTer de själva köper är kollektionen istället 10K. ”Att köpa några hundra själv ur en kollektion på 10 000 är inget konstigt”.

Det är dags att bestämma sig för vilket antalet är. Och investerarna som skulle köpa de sista 5 000, vart tog de vägen?

Jag tror att den lösningen var en krislösning. De insåg före mint att marknaden är kraschad och det kommer inte gå att sälja 10 000. Så de minskade antalet i hopp om att snabbt sälja slut och rida på den vågen för att sedan prångla ut fler.
Citera
2022-08-29, 13:52
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Jag är i stort helt ointresserad av NFT-segmentet inom kryptovaluta men med tanke på att bitcoin och kryptovaluta varit ganska dött det senaste halvåret så har jag valt att sätta mig in i diverse NFT-projekt och då har ett specifikt svenskt projekt fångat mitt intresse. Primärt kanske inte för projektet i sig utan för den väldigt intressanta målgruppen någorlunda resursstarka medelklassstockholmskvinnor 30ish upp till klimakteriet, ofta med meningslösa yrkestitlar inom administration eller någon form av "kreativt yrke" (läs av mannen sponsrad dagaktivitet). Typiska kärringar som gör "karriär" och sedan när de nosar på 40-talet plötsligt kommer på att de måste ha en unge också och inleder IVF-behandlingar.

Projektets namn är World of Alidia och hjärnan bakom detta är superentreprenören Vanja Wikström och hennes man Niklas Malmqvist. Vanja driver sina sociala konton där hon postar bilder på sin perfekta familj (de långhåriga barnen har såklart smeknamn som anspelar på överklasstillhörighet, ref. tv-serien Solsidan), visar tallrikar med nyttig mat och spammar reklam för WoA. Vanja har gjort leopardmönstrat till sitt signum.

Projektets mål är att bygga en "hub" eller flera "hubbar" för powerwomen, kanske blir det bara en discordserver - kanske blir det en lokal (på Södermalm) med "co-working space", yogarum, gratis kurser - och får man förmoda - gurkvatten. Inträdet till "hubben" är gratis för NFT-innehavare och man får ta med en vän (med inte samma vän för många gånger). Man ska även sponsra kvinnligt företagande, göra en barnfilm om karaktären Alidia och ge bort pengar till ME-forskning. Finansieringen sker genom försäljning av sk. "NFT"-er, dvs. glorifierade jpg-bilder, i detta fall riktig fula sådana med föreställande överviktiga kvinnor och hens med olika attribut. Det ska säljas/ges bort 10.000 sådana jpg-bilder, en första batch ("mintning") på 5000 är igång nu och idag (2022-07-12) är knappt hälften sålda. Priset är 0.1 Eth, alltå runt 1000 SEK. De övriga 5000 ska ges bort till "aktiva discordmedlemmar", dvs. devalvera värdet brutalt. Det är värt att nämnas att planerna för projektet avslöjades i Mårten Anderssons (han som förlorade massor med pengar i en annan kryptoscam och drog med sig många lyssnare i fallet) pod, länk nedan, när 0.1 Eth kostade 3000 kr. Idag återstår det alltså 1/3 av budgeten och då har man hittills inte ens fått in hälften av detta. Det riskerar att bli väldigt trångt i hubben där en mellanchef ska strosa runt med en kaffekopp i handen och stryka medarbetare på axeln samtidigt som det utövas yoga och undervisas i kvinnligt nätverkande.

Som så många andra NFT-projekt/scams byggs även WoA runt en community företrädesvis på discord och detta är egentligen den stora scamvarningen men också godbiten i detta projekt. Discorden har varit igång ett tag och tack vare hårt arbete på sociala medier är medlemsantalet stort och med hög aktivitet. Man följer alltså NFT-scammens instruktionsbok 1A där man bygger ett community först för att sedan sätta press på medlemmarna att köpa NFTer för att få fortsätta vara med och få tillgång till den inre kretsen. Jag har noterat (via andra kryptodiscords) att det är fler som lurkar på WoA-discorden och roas av detta projekt samt spekulerar i dess framtid, speciellt nu i den istid som råder inom krypto och en NFT-bubbla som möjligen håller på att spricka. Därför känns tiden mogen att dela med sig till en större publik här på Flashback. I dessa mintningstider är discorden full galenskap när kvinnorna skriver om hur många fula jpg-bilder de köpt, hur de håller detta hemligt för sin övriga familj, hur de "connectar" till bilderna, väntar på barnbidrag så de kan köpa fler jpg-bilder osv. osv. så många skratt utlovas men snälla - trolla inte för hårt - detta är ett guldkorn som kan skänka glädje i lång tid framöver.

Så vad tror ni, kommer WoA lyckas med att starta en hub på Södermalm? Är det någon på Flashback som köpt/tänker köpa en WoA-NFT och därmed få gratis inträde till co-workingspace med gratis wifi samt yogarum (och gurkvatten)?

Länkar:
Hemsida: https://www.worldofalidia.com/ (roadmap, jpg-bilder, Leopard-Vanja med vänner dricker kaffe/äter glass/skrattar och som bonus: en samvetsneger!)
Intervju hos Dom kallar oss krypto: https://poddtoppen.se/podcast/1561725313/dom-kallar-oss-krypto/54-skandinaviens-storsta-nft-projekt
Intervju hos Ekonomi på riktigt (Tjockisarna Charlie & Mathias från Lyxfällan): https://play.acast.com/s/pariktigt/17f650acaea26c1da0d1411c44d24a5c
Intervju hos Nina & Valerie: https://play.acast.com/s/ninaochvalerie40plus/avsnitt-12-vanja-wikstrom-vi-kvinnor-maste-vaga-ta-plats
Discord: https://discord.gg/J7QYBP4T6m
Instagram: http://instagram.com/worldofalidia
Twitter: https://twitter.com/WorldofAlidia
OpenSea: https://opensea.io/collection/world-of-alidia

Får mycket 'empowerment', 'mens camp' och andra 'coachutnildningar' vibbar och även MLM upplägg från usa med 'boss girls' etc.

Istället för MLM skit är det NFTs, som är något normies inte förstår sig på, och tror är inne och revolutionerande.

Genialiskt.

Har inte gjort så mycket research, men min ser onekligen ut som en scam eller helt enkelt ett sorts MLM.
Citera
2022-08-29, 14:10
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Rätt uppenbart att paret enbart drivs av att tjäna pengar, tyvärr på andras bekostnad i det här fallet.

Finns en köpare "Mr_Whale_" på opensea som köper upp tjockis-bilderna för 70% av mintpriset, troligen för att undvika att NFT:n totalkraschar.

Oddset 1.01 att det är Vanja & Niklas som står bakom den användaren.

https://opensea.io/collection/world-of-alidia/activity
Måste gå att samla bevis på något sätt och skicka till skatteverket. De förtjänar livstids nackskott och straffknull på Sergels torg för vad de håller på med.

Som du säger måste det vara en av dem som pumpar NFTn eftersom att ingen annan i hela världen har någon vinning av att göra det.
Citera
2022-08-29, 14:17
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-WoA
Hej alla,

Jag tänkte att jag skulle titta in här och svara på lite frågor som ställts i den här tråden. Min förhoppning är att ni kommer förstå att vi inte försöker lura någon och att vi enbart är ett nystartat företag som gör sitt bästa för att navigera sig fram i en snårig men spännande ny bransch.

En fråga som jag ställer mig när jag läst inlägget är om ni som är kritiska till WoA anser att alla NFT projekt är scams eller om det finns något projekt som ni tycker verkar bra? Vi har fått en del kritik för att vi svarar ganska allmänt om NFT branschen istället för att gå in i detaljer i vårt projekt. Vi har gjort det för att vi driver WoA på samma sätt som de flesta andra NFT-projekt drivs, så därför har vi valt att förklara hur det vanligtvis ligger till vad gäller projekt av det här slaget. Men om ni läser Vanjas inlägg noggrant så kommer ni faktiskt även hitta svar på kritiken som riktats direkt mot oss. Men jag kan svara på den kritiken här också så det inte blir några oklarheter.

Kritik 1: Vi har lovat för mycket och använt falsk marknadsföring när vi sålt in projektet.

Svar: Det är normal praxis att skriva en roadmap baserad på en slutsåld kollektion. I princip alla NFT projekt gör så. När vi startade företaget så var marknaden även i ett helt annat läge där i stort sett alla vettiga (och de flesta mindre vettiga också) projekt sålde slut 10 k NFTer på en timme. Vi trodde (kanske naivt?) att vi skulle kunna sälja slut eftersom vi anser att vi har en bra vision och ett starkt team. Den största anledningen till att vi inte lyckats sälja slut anser vi är den rådande marknaden. I efterhand har vi såklart insett att vi skulle varit tydligare med att road mappen var baserad på en slutsåld kollektion och att den kan förändras beroende på mintresultatet. Återigen vill jag förtydliga att det är såhär i princip alla NFT projekt gör. Det är alltid lätt att vara efterklok men det var inte uppenbart att det var rätt väg innan.

Jag vill också tillägga att den fysiska hubben (som ligger till grund för den här kritiken) inte är skrotad utan ligger på is tills dess att ekonomin finns.

Kritik 2: Det var alltid ekonomiskt omöjligt att driva den fysiska hubben.

Svar: Den största intäkten i alla NFT projekt (förutom mint-intäkten) kommer från royaltys från andrahandsmarknaden. Vi får 9,5 % av all försäljning från andrahandsmarknaden. Om vi hade sålt slut kollektionen vid mint hade vi haft en stor buffert att driva företaget inklusive hubben i omkring två till tre år. Vi hade då haft mycket tid på oss att skapa en tillräckligt stor efterfrågan så volymen på andrahandsmarknaden varit tillräcklig för att driva företaget.

Kritik 3: Medlemmarna är missnöjda och vill lämna projektet.

Svar: Det här är direkt felaktigt. I dagsläget är omkring 2 % av WoAs NFTer till salu på andrahandsmarknaden. Detta är en måttstock som visar att communityt tror på projektet och visionen. Normalt brukar den procentsatsen ligga på omkring 6-10%. Vår discord server är också öppen för alla så där kan ni som vill kolla in se vad som skrivs. Det är en positiv stämning och vi upplever det som att de flesta är nöjda med utvecklingen så här långt.

Kritik 4: Vi mintar våra egna NFTer så det ser ut som om projektet är mer framgångsrikt än vad det är.

Återigen så är detta något som är fullt normalt i alla NFT projekt. Man mintar egna NFTer som en investering/betalning till teamet och så används de även till marknadsföring. I vårt fall så kommer vi öppna ett NFT galleri (först digitalt och sen fysiskt) och där behöver vi NFTer från WoA att sälja. Vi kommer minta omkring 300 st NFTer totalt.

Kritik 5: Vi köper anonymt upp våra egna NFTer från andrahandsmarknaden/marknadsmanipulation.

Svar: Detta är också något som är normalt i NFT-branschen. En del gör det öppet via ett företagskonto medan en del gör det privat. Skillnaden här är att det privata alternativet görs med privata pengar och ägandet av NFTerna blir då också privat. Man har ingen skyldighet att berätta det här för någon eftersom det görs helt privat. Att skapa ett anonymt konto är mer regel än undantag på Opensea. Kolla gärna runt där själva så kommer ni se vilka användarnamn som finns.

Köper man NFTer via projektets pengar så brukar det annonseras ut innan och då ägs även NFTerna som köps av projektet själv. Vi kommer snart börja göra detta (efter samråd med communityt). Vi har hittills valt att köpa upp en del NFTer privat som vi tänkt ska ges som gåva till våra barn. En av anledningarna till att vi valt att göra det var även att behålla ett hälsosamt floor price eftersom det även gynnar projektet. Win win helt enkelt. Vi såg ingen anledning att berätta för allmänheten att vi köpte NFTer privat, men efter att en medlem läst tråden här på Flashback så fick vi frågan om det var vi som låg bakom två av kontona på Opensea. Vi svarade såklart ja och tog även beslutet att förklara det i ett uttalande eftersom vi inte ville att det skulle bli några mer missförstånd (vi har ju insett att det finns ett par personer som söker med ljus och lykta efter något de kan kritisera ).

Kritik 6: Hur kan ni driva projektet när ”hjärnan” har sagt att han är sjuk och inte kan jobba.

Svar: Jag undrar om den frågan ens skulle ställas om situationen var omvänd. Alltså att jag (en man) var VD och Vanja var sjuk men var med som advisor. Jag tror faktiskt inte det. Jag ÄR sjuk i en allvarlig kronisk sjukdom som heter ME/CFS. Jag är därför inte lika delaktig i jobbet som Vanja utan agerar mest advisor. Vanja är en av de mest kompetenta personer som jag träffat och hon klarar sig mycket väl utan min hjälp. Jag jobbade mer innan sommaren men det blev för mycket för mig och sen dess har min sjukdom tyvärr blivit värre. Detta är inget problem då vi har ett starkt team som inte är beroende av mig.

Kritik 7. WoA är ett scam. Vanja och Niklas lurar folk på pengar.

Svar: Det rakaste svaret jag kan ge här är nej, vi är inte en scam och vi lurar inte folk på pengar. Vi tror på fullaste allvar att NFT branschen kommer fortsätta växa och att NFTer kommer att bli mainstream inom ett par år. Vi tror också att de som investerar i rätt NFTer idag kommer bli belönade i framtiden. Ni behöver så klart inte hålla med oss men det finns faktiskt många andra som delar vår uppfattning och därför valt att investera i WoA och andra NFT-projekt där man tror på den långsiktiga visionen.

Nu tror jag att jag svarat på det mesta och jag hoppas ni är någorlunda nöjda med svaren. Jag kommer inte kommentera mer här, dels för vi det tar såpass mycket energi av mig (just energi är något jag har väldigt begränsat av pga min sjukdom) och dels för att vi behöver lägga vår tid på att driva våra företag och ta hand om vår familj. Några av er kommer kanske säga att det är en undanflykt eller något annat kritiskt men det är bara sanningen. Om ni vill förstå varför vi agerar som vi gör så lovar jag er att det kommer vara betydligt enklare om ni försöker se på oss som ett vanligt företag som faktiskt försöker göra något bra.

Jag önskar er en fortsatt trevlig söndag!
Tack för mig!

//

Niklas Malmqvist
Om du verkligen är NM har du precis gått in och sänkt hela ert skepp. Ett robust 'företag' skulle aldrig behöva lovorda, utan de hade levererat istället.

Det ni gör är vidrigt.
Citera
2022-08-29, 16:24
Avslutad
https://opensea.io/assets/ethereum/0x742e8ffa4f7c7e1f07ae576e2d2fc712bc925653/2267

Det här Botero-akvarellen var ju ganska snygg. Är det en ortoceratit där på sidan som ska påminna oss om evolutionens gång? Man kanske borde köpa den nu när den är billig och visa upp för polarna på nästa firmafest.
Citera
2022-08-29, 16:45
Medlem
kaktusplastiks avatar
Idag gick Niklas ut i discorden och bad om ursäkt för att han var inne och interagerade med samt försökte göra deals med hjälp av sitt alternativkonto Flower Girlish (Little Flower på discord). Det var något som uppmärksammades här i tråden och eftersom det fanns en skärmdump var det nog för svårt att slingra sig ur.

Ursäkten var väldigt överdriven och endast riktad till personen han försökte handla med. Problemet är väl inte om den personen tog illa upp, problemet är att detta säger något om deras trovärdighet. Hemliga konton och luriga strategier poppar upp gång på gång. Deras respons är då att gå ut med någon variant av sanningen och säga att detta är transparens. Nej, du ska inte behöva bli påkommen och outad för att berätta saker, det är inte transparens.

Men vad ska man säga, de är smarta. Det här är helt rätt taktik för målgruppen. Blotta strupen, be om ursäkt, be om åsikter och fortsätt stärk känslan av att de utvalda är ett team som står emot allt. Och att vi här bara försöker missförstå och vara taskiga.

Så här skrev han:

Citera
2022-08-29, 17:18
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Idag gick Niklas ut i discorden och bad om ursäkt för att han var inne och interagerade med samt försökte göra deals med hjälp av sitt alternativkonto Flower Girlish (Little Flower på discord). Det var något som uppmärksammades här i tråden och eftersom det fanns en skärmdump var det nog för svårt att slingra sig ur.

Bra gräv! Håller med om att ursäkten var överdriven. Jag gissar att det kan vara så att Niklas skäms för mer än bara den här specifika incidenten.

Men "transparans" har dom sålt in rätt hårt i sitt projekt, t ex i det här inlägget skriver vanja
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/massiv-uppdatering-om-allt-som-hander-i-world-of-alidia/

"En av de bästa sakerna med ett projekt som detta är ju möjligheten att vara 100% transparent och hela tiden kunna kommunicera med er som är med oss i detta. "

Att sen ha kommunicerat i discorden via ett alternativkonto, + i hemlighet köpt upp andrahandsmarknaden från anonyma konton... Ja då är det klart att de behöver pudla ordentligt.
Senast redigerad av Katciu88 2022-08-29 kl. 17:20.
Citera
2022-08-29, 21:42
Medlem
Citat:
Vanja┃World of Alidia — Idag 21:02
Vi gav det några försök att bemöta frågorna som ställdes i den starkt rasistiska och sexistiska tråd om WoA som existerar på Flashback, men då det snabbt blev uppenbart att det var fullkomligt meningslöst väljer vi nu att lägga vår tid på viktigare saker. Som att fortsätta bygga på WoA och fortsätta vara en dörröppnare in till web3 för skandinaviska kvinnor. Som alla uppskattar att få verka i en miljö som varken innefattar rasister eller sexister.
Då var det dags för radiotystnad

Citat:
Annapanna_ — Idag 21:44
...Om vi som äger woas inte tror på projektet och pratar ner det så blir det inget mer av det. Då förlorar vi allt det vi lagt in. Det bästa vi kan göra nu enligt mig är att försöka hitta fler ägare och sälja slut.
web3
trainwreck in slow motion
Senast redigerad av tooodd 2022-08-29 kl. 21:49.
Citera
2022-08-29, 21:53
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Då var det dags för radiotystnad

web3
trainwreck in slow motion
Otippat... De spelar vidare på falska drömmar. Charlataner är vad de är, och de borde skämmas. När deras barn växer upp och googlar sina föräldrar kommer de hitta den här tråden och se vilka vidriga människor de är. Ännu vidrigare är att de använder sina barn i marknadsföringen som en del av bilden av 'fina rika familjen'.

Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in