2023-04-28, 20:25
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Resan mot botten fortsätter på alla mätbara sätt
https://imgur.com/cfRm4bY

Vi får se hur mycket det kommer o klagas på pga nån skattesmäll eller annan obekvämlighet så småningom

Tack för statistiken, går ju verkligen som tåget…

Även jag har noterat frustrationen bland folk gällande deklarationen. Det är ju helt sjukt att WoA inte var tydligare med detta i och med att de vände sig till totala nybörjare. Kanske folk som är vana vid att deklarera genom ett sms. Eller ja, man förstår ju varför de var medvetet otydliga med detta - för folk hade avstått.

Ett svar på kommentaren som klistrades in ovanför:

Citat:
Jag känner lika, och till och med när jag använder Divly så är det fruktansvärt jobbigt att deklarera. Gå igenom alla/många transaktioner för att tagga om dem och sätta värde där verktyget inte klarar av att räkna ut det. Kolla upp kurser eth till sek. Hade inte alls förstått att det skulle bli så här med deklarationen, så nu i efterhand hade jag också avstått att hoppa på detta om jag vetat. Ni som hållit på med krypto och NFTer innan t ex Niklas och Vanja, upplever inte ni detta som snårigt? Funderar över de som tradar massor med krypto hur orkar de?

Att personen ens frågar om Vanja tycker detta är svårt - det är väl fullständigt självklart att hon lämnar ifrån sig alla kvitton och transaktioner till någon redovisningsbyrå på Söder.
Citera
2023-04-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Funderade kring när metaverse nämndes första gången som en ersättning för den fysiska lokalen och det verkar vara i slutet på juli i Vanjas blogg. Då skriver hon så här:

De har alltså undersökt metaverse-alternativ i flera veckor där. Så de började kanske i mitten på juli. Än så länge finns ingenting för folk att se. Ingenting! (En 3d-renderad bild av en staty är ingenting.) På 9 månader och med miljontals kronor i investeringar. Det här är så genant.

Verkar förresten som att de gjort ett val nu, https://monaverse.com/
här kan man prova olika "Spaces":https://monaverse.com/marketplace?type=Space, till exempel https://monaverse.com/spaces/z***erverse

Från en kommentar på inlägget https://vanjawikstrom.motherhood.se/gotlandshuset/psykologbesok-och-loppisfynd/:
Citat:
Det går framåt, men det har varit oerhört mycket svårare än vad vi trott då tekniken inte är så utvecklad än. Så vi har växlat mellan olika plattformar då ingen plattform kan erbjuda allt vi vill ha (om en plattform erbjuder tillgänglighet på mobil så har den inte interaktiva features, och om den andra plattformen erbjuder interaktiva features så kan man inte nå den via mobil), men har nu valt en som vi jobbar på (Mona). Vi kommer att behöva ta vårt Metaverse i delar pga alla tekniska utmaningar så vi bygger vårt galleri som första del. Vi jobbar på galleriet nu (senast i morse satt jag och gav feedback till utvecklaren) men det är en bit kvar innan det är på den nivå som vi vill ha det.
Senast redigerad av tooodd 2023-04-28 kl. 21:16.
Citera
2023-04-28, 22:47
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Verkar förresten som att de gjort ett val nu, https://monaverse.com/
här kan man prova olika "Spaces":https://monaverse.com/marketplace?type=Space, till exempel https://monaverse.com/spaces/z***erverse

Från en kommentar på inlägget https://vanjawikstrom.motherhood.se/gotlandshuset/psykologbesok-och-loppisfynd/:

Spännande att den infon kommer om man ”slinker runt” bland kommentarer till gamla inlägg i Vanjas blogg. Borde hon inte istället informera, ja jag vet inte, FOLKET SOM BETALAT FÖR SKITEN?!

Det här är ju också bara för roligt:

Vanja juli 2022:
” Och det finns SÅ MYCKET MÖJLIGHETER! 🙊 Det är otroligt coolt vad som går att göra i de digitala universum som existerar i dag, och vi kommer att skapa en VANSINNESCOOL digital medlemsklubb där vi kan ses och uppleva en massa spännande saker ihop.”

Vanja april 2023:
” Det går framåt, men det har varit oerhört mycket svårare än vad vi trott då tekniken inte är så utvecklad än. Så vi har växlat mellan olika plattformar då ingen plattform kan erbjuda allt vi vill ha”

MHMMMM det vill jag minnas att vi skrev här i tråden redan i somras. Vi var många som ifrågasatte både deras tidsplan och deras vision. Börjar nästan tröttna på att ha rätt hela tiden. Men bara nästan.

Varför pågick Vanja med sån frenesi om att metaverse var så otroooooligt utvecklat och ALLT går att göra? För nu går visst knappt någonting att göra. När man måste leverera istället för att locka investerare.
Citera
2023-04-30, 15:45
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Börjar nästan tröttna på att ha rätt hela tiden. Men bara nästan.

Ja det är galet att titta tillbaka på de första blogginläggen om WoA. Jag gissar att vanja kommer radera dem, ett i taget lite då och då.

Kan dom inte ta och skita ur sig sitt metaverse någon gång så vi får något att diskutera här i tråden!!? Snark. Liten spaning där i vanjas kommentar om Mona men jag fattar inte riktigt vad det är. Det verkar mest vara att man kan göra ett galleri över sin digitala konst? Inte direkt den där digitala sociala medie-utopin vanja kraxat om.
Senast redigerad av Katciu88 2023-04-30 kl. 15:48.
Citera
2023-04-30, 20:55
Medlem
Jag har kollat igenom bloggen igen. Det är verkligen helt otroligt vad dom har ljugit dig igenom hela denna process. Blogginläggen är en sak men det som Vanja har kommunicerat i diverse kommentarer tar fan priset. Jag orkar inte länka till alla men några citat/sammanfattningar:

- Vanja skrev i maj 2022 att WOA slår alla andra NFT-projekt som V&N har investerat i. (Eftersom hon även berättat hur mkt pengar de tjänat på det så är bara den informationen vilseledande till stackars nybörjare). Samt att andra inom NFT är ”helt blown away av allt vi vill göra för vårt community”. Vadå ha en fest med 10 personer och skicka ut ett halsband? Lättimponerad skara kan jag tycka.

- ”Vi har inte råkat på något projekt som vill återinvestera så pass mycket i sina medlemmar.” Vad i helvete har ni återinvesterat i mig? En sabla massa trista rabatter som jag aldrig skulle använda?

- I maj 2022 skrev om om huben men också att om dom inte fick in tillräckligt till huben så skulle det finnas pop-up hubar samt en digital hub. På ETT HELT ÅR har dom inte lyckats med nåt av dom två (eller tre om man räknar med fysiska huben). hon skriver även att om det tar längre tid med finansieringen så får dom sikta på huben till våren (nu alltså) istället för hösten 2022. LÖGN!

- ”Kan inte tänka mig nåt roligare att göra gör resten av livet.” HAHAHAHAHA ELLER TILLS ETT HUS PÅ GOTLAND DYKER UPP.

- De sköt på minten för investerares skull men det gick åt helvete. Vi vet fortfarande inte vilken investerare (trots att både V&N verkligen tryckt på att detta är såååååå transparent) eller varför de valde att inte delta.

- ”Inom kort kommer NFT att vara en del av vår vardag”. När då?

- ”För att öppna huben (fysiska) behöver vi mer kapital och det kommer vi att få, det är bara en tidsfråga”. Detta är sjukt nog ett citat från Vanja. Hur i helvete kan hon få säga så helt ostraffat? Det var 1 juli 2022.

- hon berättar att en arkitekt de snackat med och är intresserade av att jobba med hade snickrat fram ett OTROLIGT online space på bara 2 dagar och att vi skulle förstå vila otroliga saker som kan skapas med mer tid… well. Ett år in och ingenting har hänt. INGENTING.

Lite andra funderingar (jag är en holder):
- Jag har fortfarande inte förstått vad Web3 är, trots att jag har läst allt Vanja har skrivit om saken.

- Jag har OG roll på discorden och det utlovades såååå extremt mkt fördelar och grejer men ett år in och jag har inte sett en enda fördel.

- Jag skulle få gratis airdrops pga Crossmint men har fortfarande inte fått dom. Vanja skrev den 30 juli 2022 att dom jobbade på att lösa det.
Citera
2023-05-01, 09:54
Medlem
kaktusplastiks avatar
Jävlar vad floor price dykt. Niklas hinner inte med att sopa golvet i samma takt som folk vill bli av med sina deklarationsförstörare.

0.013 ETH är det nu.
Citera
2023-05-03, 11:23
Medlem
Och nu skall det mintas mer i samarbete med grannen. Blir spännande att se hur detta flyger…
Citera
2023-05-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Och nu skall det mintas mer i samarbete med grannen. Blir spännande att se hur detta flyger…

Och Metaverse heter numera ”Metaverse Gallery”. Låter sjukt trist….. är ju samma som OpenSea??????
Citera
2023-05-03, 13:59
Medlem
Tips att läsa kommentarerna under senaste inlägget på bloggen (om samarbetet med Märta). Stör mig något otroligt på hur Vanja ska fullkomligt ösa beröm över de kvinnor som trots sitt kön är så RACKARNS duktiga som lyckas förstå hur man handlar med NTFer, à la ”duktig idiot”. Sedan en lång harang om varför man ska investera i WOA. Jag är inte så insatt men reagerar ändå på att hon skriver att alla inom projektet arbetar helt oavlönat. Enligt budgeten stämmer det väl inte?? För var har isåfall alla pengar tagit vägen???
Citera
2023-05-03, 17:02
Medlem
Gud så provocerande- både verklighetsfrånvända säljsnacket och hejaropen.
Citera
2023-05-03, 18:29
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Och Metaverse heter numera ”Metaverse Gallery”. Låter sjukt trist….. är ju samma som OpenSea??????

Och det är snaaaaart klart. Precis som det varit i 10 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Tips att läsa kommentarerna under senaste inlägget på bloggen (om samarbetet med Märta). Stör mig något otroligt på hur Vanja ska fullkomligt ösa beröm över de kvinnor som trots sitt kön är så RACKARNS duktiga som lyckas förstå hur man handlar med NTFer, à la ”duktig idiot”. Sedan en lång harang om varför man ska investera i WOA.

Cringe. Att folk går på detta?! Känner de sig sedda och duktiga när Vanja klappar dem på huvudet?

WOOOOW så RACKARNS fräsigt när småbarnsmorsor slinker in i kryptolplånkan och haffar lite NFT:er!!!!! 🥳

Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag är inte så insatt men reagerar ändå på att hon skriver att alla inom projektet arbetar helt oavlönat. Enligt budgeten stämmer det väl inte?? För var har isåfall alla pengar tagit vägen???

De har inte tagit ut några pengar detta år tror jag. De tog ABSOLUT ut pengar förra året. Min teori är också att Vanja fakturerade WoA när hon skrev blogginlägg, gick på poddinspelningar osv. Jag har inga belägg för det mer än att Niklas förklarade utgifterna för marknadsföring med att det var sådant som ingick där. Han sa då inte att det var Vanjas blogginlägg och poddinspelningar – men ingen annan har ju gjort sånt. Han ritade även någon NFT som delades ut i projektet, fakturerade han för sin tid där? Ingen vet. I detta otroligt transparenta projekt har miljoner försvunnit och endast några hundra tusen vet man var de hamnat (på en pinsam fest). Det är så transparent.
Citera
2023-05-03, 18:38
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanjas blogg
Slutligen - en WoA NFT är en digital tillgång, ett digitalt samlarobjekt. Vi är först i Sverige med den här typen av projekt och vi är extremt tidiga i Skandinavien. Precis som i irl-världen är det som brukar betyda absolut mest för samlarobjekt det historiska värdet. T ex förstautgåvan av en Spindelmannentidning, eller den första upplagan av en viss Pokémon. World of Alidia kommer för all framtid vara först i Sverige och ett av de första NFT-projekten i Skandinavien. Dessutom har vi andra usp:ar som fantastisk konst, vi är kvinnofokuserat och kvinnodrivet. Detta tror jag personligen kommer bli värdefullt i framtiden, när det finns tusen och åter tusen NFT-projekt här.

OBS att jag SÅKLART inte kan veta eller garantera det på något sätt (och jag tycker inte heller att det ska vara anledningen till att man i så fall köper en av våra NFT:er, anledningen ska vara att man vill ta del av våra utilities som rabatterna eller workshopsen t ex). (Ej finansiell rådgivning vill jag skriva här också.❣️)

Vad håller hon på med? Snacka om att försöka piska upp en FOMO-stämning. Hybrisen är total och ingen förstår varför.

Är det verkligen okej att köra så aggressiva investeringstips bara man slänger in en "ej finansiell rådgivning" efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in