Citat:
Ursprungligen postat av
tooodd
Resan mot botten fortsätter på alla mätbara sätt
https://imgur.com/cfRm4bY
Vi får se hur mycket det kommer o klagas på pga nån skattesmäll eller annan obekvämlighet så småningom
Tack för statistiken, går ju verkligen som tåget…
Även jag har noterat frustrationen bland folk gällande deklarationen. Det är ju helt sjukt att WoA inte var tydligare med detta i och med att de vände sig till totala nybörjare. Kanske folk som är vana vid att deklarera genom ett sms. Eller ja, man förstår ju varför de var medvetet otydliga med detta - för folk hade avstått.
Ett svar på kommentaren som klistrades in ovanför:
Citat:
Jag känner lika, och till och med när jag använder Divly så är det fruktansvärt jobbigt att deklarera. Gå igenom alla/många transaktioner för att tagga om dem och sätta värde där verktyget inte klarar av att räkna ut det. Kolla upp kurser eth till sek. Hade inte alls förstått att det skulle bli så här med deklarationen, så nu i efterhand hade jag också avstått att hoppa på detta om jag vetat. Ni som hållit på med krypto och NFTer innan t ex Niklas och Vanja, upplever inte ni detta som snårigt? Funderar över de som tradar massor med krypto hur orkar de?
Att personen ens frågar om Vanja tycker detta är svårt - det är väl fullständigt självklart att hon lämnar ifrån sig alla kvitton och transaktioner till någon redovisningsbyrå på Söder.