Citat:
Ursprungligen postat av
krokodemius
Men det är intressant att få höra varför detta retar alla så mycket, är det för att det är kvinnor som köper nft:er? Män har i alla tider gjort av med massor med pengar på skit som hemmabiosystem, ölbryggnings-kit, en gul ledartröja, trikåer och färddator för att cykla till jobbet på en räsercykel utan att någon brytt sig. Det kanske är en hobby helt enkelt?
Bedrägerier fascinerar väl helt enkelt. Det är inte sällan det är trådar på aktuella ämnen som diskuteras i hundratals sidor.
Ska erkänna att jag blev skitprovocerad av att Niklas eller om det var Vanja som skrev i discorden att de skulle sluta svara här pga. rasism och kvinnohat. Liksom, va? Det har inte förekommit i tråden men det är enkelt att avfärda allt som skrivs på Flashback som hat och rasism pga. Flashbacks rykte.
Att du ens tar upp det provocerar mig också för det är så uppenbart att det här är ruskigt misskött och helt enkelt kasst. Precis som när det står någon nyanländ och knappt kan hälsa på svenska men ändå drar slutsatsen att det är pga. hudfärg han/hon inte får jobb. Självinsikten är noll. Det här är ett uselt företag och någon affärsmodell finns inte. WoA i korta drag: "Hej, jag är en cool och toxiskt positiv Momtrepeneur som ska starta en klubb. En klubb så attraktiv att medlemsskapet i klubben kommer vara så värt och omsatt att ett par procent av omsättningen kommer räcka för att driva konserter, föreläsningar, kontorshotell, events, anställda osv. Helt gratis! Ska iväg på möte nu! Tjing, tjing!".
Tro fan att Vanja ändå kommer skylla på marknaden och att världen inte är redo för att kvinnor leder vägen inom tech. Könet har verkligen inte med saken att göra och världen, och framförallt Sverige, är så otroligt mån om kvinnliga entrepenörer och att lyfta fram dem i TV och tidningar i betydligt mycket större utsträckning än män. Ingen tjurar över det.
Nej, Flashback diskriminerar inte. Alla som förtjänar ett drev kan räkna med det. Oavsett om du är kvinna, man, tjej, kille, muslim, jude eller kristen, svart eller vit.
Edit: Anna Delvey blev förresten också feminist när hon blev åtalad.