2023-04-19, 19:02
Medlem
Shit vad Vanja är bortskämd alltså… hon gnäller ju till höger och vänster om att hon är ”ensamstående” men hon har ju mer lyx och hjälp i sitt liv än någon annan jag känner. Helt otroligt att hon inte fattar nånting… hon lever verkligen lyxliv och är som en bortskämd 20-åring.
Citera
2023-04-20, 11:49
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Shit vad Vanja är bortskämd alltså… hon gnäller ju till höger och vänster om att hon är ”ensamstående” men hon har ju mer lyx och hjälp i sitt liv än någon annan jag känner. Helt otroligt att hon inte fattar nånting… hon lever verkligen lyxliv och är som en bortskämd 20-åring.

Hehe ja hon är lika mycket ensamstående som hon är nykter

Sen är det klart att sjukdom kan drabba både rik och fattig, och att det är surt även för rika att hamna i ME träsket etc. Men det är betydligt lättare att hantera sjukdom när det finns mycket pengar med i bilden. Något vanja inte verkar uppskatta riktigt, hon ska ha hela offerkoftan på ändå.

Juste, farmor äger ju också en 10 rums lyxvilla med strandläge i Portugal, som hon hyrt ut för 30 000 pix i veckan.
https://www.villa-m.com/

Detta gör det ju än mer obegripligt att vanja köpt sommarstugan på Gotland, som är rätt sunkig. Det måste varit ett impulsköp för att ha något att skapa content på ???

Och/Eller håller Niklas mamma väldigt hårt i slantarna? Jag har ändå svårt att se att man inte hjälper sina barn ekonomiskt när man sitter på 3 x fastigheter värda ca 10-20 millar styck.
Citera
2023-04-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Hehe ja hon är lika mycket ensamstående som hon är nykter

Sen är det klart att sjukdom kan drabba både rik och fattig, och att det är surt även för rika att hamna i ME träsket etc. Men det är betydligt lättare att hantera sjukdom när det finns mycket pengar med i bilden. Något vanja inte verkar uppskatta riktigt, hon ska ha hela offerkoftan på ändå.

Juste, farmor äger ju också en 10 rums lyxvilla med strandläge i Portugal, som hon hyrt ut för 30 000 pix i veckan.
https://www.villa-m.com/

Detta gör det ju än mer obegripligt att vanja köpt sommarstugan på Gotland, som är rätt sunkig. Det måste varit ett impulsköp för att ha något att skapa content på ???

Och/Eller håller Niklas mamma väldigt hårt i slantarna? Jag har ändå svårt att se att man inte hjälper sina barn ekonomiskt när man sitter på 3 x fastigheter värda ca 10-20 millar styck.

Jag har svårt att se att svärmor skulle bidra ekonomiskt. Helt ärligt hade jag skitit i det totalt om det inte vore för det uppenbara: att först gnälla på ekonomin - sälja in en fiktiv ide och lova saker - bara för att senare inte genomföra det - och dra iväg till Gotland och köpa ett hus och visa upp på story om hur pengarna yr i luften eftersom ett färgval var en halv nyans fel.

Hade det inte varit de här omständigheterna hade jag ALDRIG ens varit i detta forum. Jag gillar inte flashback och vill inte förknippa mig med detta forum egentligen pga jag tror inte på att folk vågar säga det de yttrar här face to face. Däremot så står jag för att jag skulle våga säga detta till dem om tillfälle skulle ges. Att jag tycker det sticker så in i helvete i ögonen på oss som investerat VÅRA pengar i något som sätts på is. För man kan tjafsa hur mycket som helst, att de jobbar med projektet och uppdaterar sin discord. Men vad rör det oss investerare? NOLL! Vi är med för huben, vi är med för ett metaverse. Inget av detta har vi fått. De har varit tydliga att inte ge ekonomiska investeringstips i samband med lanseringen. De man däremot kanske tog för givet: att de skulle hålla sitt ord. Jag vet att Vanja tidigare sagt att när det inte flyger måste man inse det. Tror det var Monyay club hon la ner med Jossan. Det är ett sunt tankesätt men det har jag inte sett här. De känner sig säkert "fångad" av de antal miljoner de fått in, för att sen bara lägga ner? Skulle bli ramaskri och deras bild skulle krasa i sociala medier vilket är deras största inkomstkälla. Men det känns som att vara fastsurrad på Titanic...

Tycker det är synd att V eller N inte bemöter den här kritiken, speciellt när vi vet att de kollar in här med jämna mellanrum.

Det absolut jobbigaste känner jag är att orken för att sälja (och göra den uppenbara förlusten) innebär också något form av strul med skattedeklarationen. Det blir som någon form av gisslan indirekt för oss nybörjare.
Citera
2023-04-21, 20:25
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KontaktBanan
Om det är någon annan som förtjänar en tråd om att scamma unga kvinnor på pengar så är det nog ändå Josefin. Med alla dyra kurser om att hitta sig själv och bli sitt bästa jag.

Absolut en blåsning att ta de där kurserna… kristaller och healing med designprintade yogamattor, fy fan!

Josefin, gift med Josef Fares vars bolag Hazelight precis gjorde 74 miljoner i vinst

Klart frugan ska ha ett hobbyprojekt som ”ser bra ut”… bloggare… influencer… stampa på andra kvinnor och ta hutlöst med betalt för ett genomskinligt luftslott!
Citera
2023-04-22, 20:34
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Att jag tycker det sticker så in i helvete i ögonen på oss som investerat VÅRA pengar i något som sätts på is. För man kan tjafsa hur mycket som helst, att de jobbar med projektet och uppdaterar sin discord. Men vad rör det oss investerare? NOLL! Vi är med för huben, vi är med för ett metaverse. Inget av detta har vi fått.

Funderade kring när metaverse nämndes första gången som en ersättning för den fysiska lokalen och det verkar vara i slutet på juli i Vanjas blogg. Då skriver hon så här:

Citat:
Vi har de senaste veckorna kikat på en mängd olika Metaverses för att se vilket som passar WoA bäst. Och det finns SÅ MYCKET MÖJLIGHETER! 🙊 Det är otroligt coolt vad som går att göra i de digitala universum som existerar i dag, och vi kommer att skapa en VANSINNESCOOL digital medlemsklubb där vi kan ses och uppleva en massa spännande saker ihop. 👯‍♀️🎉🎈

Dels sånt som vi redan tidigare pratat om och som alltid varit tanken med den digitala Huben. Alltså workshops, events, utbildningar och konserter. Men också EN HEL MASSA MER som vi upptäckt går att genomföra tack vare dagens teknik. Det är mind blowing vilka möjligheter som finns. 🙌🏻🥰 Här gäller det att välja rätt Metaverse, så att vi får alla de funktioner vi behöver.

De har alltså undersökt metaverse-alternativ i flera veckor där. Så de började kanske i mitten på juli. Än så länge finns ingenting för folk att se. Ingenting! (En 3d-renderad bild av en staty är ingenting.) På 9 månader och med miljontals kronor i investeringar. Det här är så genant.
Citera
2023-04-22, 23:11
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Josefin, gift med Josef Fares vars bolag Hazelight precis gjorde 74 miljoner i vinst

Klart frugan ska ha ett hobbyprojekt som ”ser bra ut”… bloggare… influencer… stampa på andra kvinnor och ta hutlöst med betalt för ett genomskinligt luftslott!

Haha, det förhållandet kände jag inte till. Men det ingår ju lite i dealen för kvinnor som i alla tider gift sig rikt och sedan fått medel att driva verksamheter som lämpar sig för pengatvätt: kursverksamhet, konstateljéer osv. Lev ett gott liv, men håll dig i form och ta den i röven varje fredag. Utom för Vanja då - som hittat helt andra metoder för att finansiera guldkanten...
Citera
2023-04-23, 20:18
Medlem
Det är så sjukt irriterande. Det klagas över ME, vilket jag förstår är skit för alla! MEN det verkar vara så selektivt! Enligt senaste inlägget på bloggen fungerar Niklas hjärna bra för att söka inredning till Gotland, inte till så mkt annat. Förut var det WOA hjärnan tyckte om. Tycker att det säger ganska mkt om deras fokus. Dock, det borde vara tvärtom! Sköt ert jobb först, sen kan det shoppas på till fritidsboende! Och även Vanja verkar enligt bloggen vara överöst med jobb. Gällande huset då, inte WOA. Sjukt provocerande! Och inte särskilt charmigt alls.
Citera
2023-04-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majs100
Det är så sjukt irriterande. Det klagas över ME, vilket jag förstår är skit för alla! MEN det verkar vara så selektivt! Enligt senaste inlägget på bloggen fungerar Niklas hjärna bra för att söka inredning till Gotland, inte till så mkt annat. Förut var det WOA hjärnan tyckte om. Tycker att det säger ganska mkt om deras fokus. Dock, det borde vara tvärtom! Sköt ert jobb först, sen kan det shoppas på till fritidsboende! Och även Vanja verkar enligt bloggen vara överöst med jobb. Gällande huset då, inte WOA. Sjukt provocerande! Och inte särskilt charmigt alls.

Jag håller med, det är bedrägeri att starta WOA för att sedan lättvindigt bara strunta i allt för att lägga alla jobbtimmar på ett privat hus istället. Bara för att Vanja upptäckte att ”husrenovering” minsann lockade så himla många följare (cash!!!) att de kunde starta ett helt eget konto och dra in mer pengar där än på ett heldött NFT-projekt. VARFÖR SKRIVS INTE MER OM DETTA I SOCIALA MEDIER?

Hur som, jag tror verkligen att ME finns och att folk är sjuka, jag har alltid trott på Niklas och hans sjukdom men - han orkar väldigt mycket när det passar honom och han tycker är roligt. Först var det NFT, nu saker till huset. Kan man verkligen välja så när man är sjuk? I sånt fall, Niklas, varför väljer du inte tid med dina barn istället? Det hade jag valt alla dar i veckan.
Citera
2023-04-25, 23:38
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Meta (Facebook) lägger ner sitt arbete med metaverse:

https://www.gamereactor.se/meta-avbryter-enligt-uppgift-alla-sina-metaverseplaner-1170643/

"Det bidde ingenting" skulle man kunna säga.
Citera
2023-04-26, 07:41
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag håller med, det är bedrägeri att starta WOA för att sedan lättvindigt bara strunta i allt för att lägga alla jobbtimmar på ett privat hus istället. Bara för att Vanja upptäckte att ”husrenovering” minsann lockade så himla många följare (cash!!!) att de kunde starta ett helt eget konto och dra in mer pengar där än på ett heldött NFT-projekt. VARFÖR SKRIVS INTE MER OM DETTA I SOCIALA MEDIER?

De är så DÅLIGA på det också. ”Vi tar en ljusblå vägg och så en manchestersoffa i en annan ljusblå nyans, det kommer inte alls att skära sig.” Undrar om de är färgblinda? De har ju behövt måla om fler gånger i huset än vad jag gjort i mitt liv. Tur att Esteriör kan agera personlig assistent.
Citera
2023-04-26, 07:48
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Meta (Facebook) lägger ner sitt arbete med metaverse:

https://www.gamereactor.se/meta-avbryter-enligt-uppgift-alla-sina-metaverseplaner-1170643/

"Det bidde ingenting" skulle man kunna säga.

Kul att metaverse både hinner hypas och dö innan WoA gjort någonting.

Jag spår f ö att Amanda blir näst att hoppa av.
Citera
2023-04-28, 19:43
Medlem
Resan mot botten fortsätter på alla mätbara sätt
https://imgur.com/cfRm4bY

Vi får se hur mycket det kommer o klagas på pga nån skattesmäll eller annan obekvämlighet så småningom
Citat:
Känner mig faktiskt lite besviken att vi nybörjare som hängt med på detta tåget inte får mer hjälp här. Guiden har hjälpt en del men många frågetecken kvarstår för flera av oss. Alternativt att det hade varit tydligare från början att deklarationen kan bli klurig, så hade man kunnat ha med det i beräkningen när man valde att köpa NFT:er. Det verkar inte bara var jag som inte förstod det när vi gav oss in i den här världen så därför känns det värt att lyfta. Kanske blivit bortskämd av allt som förklarats så pedagogiskt och bra här (hos WoA) tidigare, men så känner jag iaf. @Thomasine @Vanja┃World of Alidia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in