2023-02-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KontaktBanan
WoA har publicerat en officiell karta över WoA som ska utgöra grunden till WoAs metaverse.

Men fortfarande inget metaverse.

Dock utlovas en SUPER FUN aktivitet i discorden.

Hahaha ja den där kartan var helt hemsk, är det Babyloonz 2.0 som ska lanseras? Detta är ju på bebis-nivå. Jag skäms.
Citera
2023-02-01, 20:02
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hahaha ja den där kartan var helt hemsk, är det Babyloonz 2.0 som ska lanseras? Detta är ju på bebis-nivå. Jag skäms.

Man kan väl säga att den är på samma nivå som deras tårtdiagram.

När de skrev map trodde jag de menade road map. Men den här McDonaldsbricka-teckningen var ju också… värdefull.
Citera
2023-02-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

När de skrev map trodde jag de menade road map. Men den här McDonaldsbricka-teckningen var ju också… värdefull.

Jag tror och hoppas att dom bara har missförstått sin målgrupp. Jag trodde detta skulle vara ett seriöst NFT/krypto-projekt, inte ett wannabe Zelda/Fortnite-spel. Vi är vuxna människor, vi vill inte hänga på Funky Bob’s Beach Bar. Jösses. Vad ÄR det här?
Citera
2023-02-02, 07:23
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KontaktBanan
WoA har publicerat en officiell karta över WoA som ska utgöra grunden till WoAs metaverse.
Citat:
Detta är ju på bebis-nivå. Jag skäms.
Citat:
Var kan jag hitta detta mästerverk?

För övrigt noterar jag, efter att ha letat runt på projektets hemsida, att allt där fortfarande verkar vara frid och fröjd. Framtiden är deras och de mintar just nu, det är bara att hoppa på tåget!
Citera
2023-02-02, 07:56
Medlem
DayNites avatar
här är det fantasiska Teamet, undrar om dom har mycket att göra på jobbet?
https://www.worldofalidia.com/team

Hela sidan är ren "hitta på"
varför vill man ha med sitt namn där?
Citera
2023-02-02, 08:27
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Var kan jag hitta detta mästerverk?

För övrigt noterar jag, efter att ha letat runt på projektets hemsida, att allt där fortfarande verkar vara frid och fröjd. Framtiden är deras och de mintar just nu, det är bara att hoppa på tåget!

https://cdn.discordapp.com/attachments/953337527157276772/1070270119642673213/WoA_Map_final_version.jpg
Citera
2023-02-02, 08:31
Medlem
DayNites avatar
Citat:
https://cdn.discordapp.com/attachments/953337527157276772/1070270119642673213/WoA_Map_final_version.jpg
hahah WTF är det där?
klass 3:a ville ha tillbaka sin sagobok

ser verkligen seriöst ut , inte alls som en teckning ifrån en lågstadieklass
Citera
2023-02-02, 08:50
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
hahah WTF är det där?
klass 3:a ville ha tillbaka sin sagobok

ser verkligen seriöst ut , inte alls som en teckning ifrån en lågstadieklass

Och även att ta en helt ny illustratör som gör kartan och bara klistrar in NFT-bilderna… alltså det det ser så hafsigt ut! Gissar att de inte hade råd med Fanny Schultz. Eller att hon ångrar att hon var en del av den här scammen.
Citera
2023-02-02, 09:13
Medlem
Citat:
Jag tror och hoppas att dom bara har missförstått sin målgrupp. Jag trodde detta skulle vara ett seriöst NFT/krypto-projekt, inte ett wannabe Zelda/Fortnite-spel. Vi är vuxna människor, vi vill inte hänga på Funky Bob’s Beach Bar. Jösses. Vad ÄR det här?

Helt otroligt! De verkar också totalt ha missbedömt vilka enorma resurser som krävs för att bygga upp en virtuell värld som ger folk någon som helst njutning för folk av idag: det hade med all sannolikhet varit billigare att skaffa den där lokalen i Stockholm där alla NFT-köpare skulle hänga.

Det mest tragiska är dock hur många de tycks ha lurat att de kan leverera något som ens liknar deras visioner.

Det fina i kråksången är att man iaf får följa galenskaperna och det kommande fallet i denna fantastiska tråd som säger mer än många andra trådar om vår bisarra samtid ...
Citera
2023-02-02, 09:32
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
här är det fantasiska Teamet, undrar om dom har mycket att göra på jobbet?
https://www.worldofalidia.com/team

Hela sidan är ren "hitta på"
varför vill man ha med sitt namn där?

Ja usch de där porträttbilderna får mig att tänka på kapitolmänniskorna i hunger games. Pretentiösa 30+kvinnor som tycker rätt saker, knaprar antidepressiva och "gör karriär" osv

Förutom deras nigerianska kodapa... han är förmodligen en hårt arbetande vettig människa.
Citera
2023-02-02, 09:34
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Helt otroligt! De verkar också totalt ha missbedömt vilka enorma resurser som krävs för att bygga upp en virtuell värld som ger folk någon som helst njutning för folk av idag: det hade med all sannolikhet varit billigare att skaffa den där lokalen i Stockholm där alla NFT-köpare skulle hänga.

Helt klart billigare, men samtidigt... Det hade imploderat ändå. Eftersom kontoret var det enda riktiga värdet är det troligt att det är mest folk i Stockholmsområdet som skulle ha köpt NFT:erna. Om man sålde på andrahandsmarknaden hade det blivit till kontorsletare i Stockholm.

Så... tusentals personer skulle få plats på daglig basis? Att säga "vissa köpare skulle inte använda kontoret" håller inte. Om jag sitter i Australien och ser att jag kan sälja min NFT till en riktigt fin profit för att någon i Sverige vill ha fri kontorsplats 4 lajf, klart jag säljer.

Varje del i detta projekt är så illa genomtänkt och utfört. Även om det gått bra hade det gått jävligt dåligt.
Citera
2023-02-02, 09:51
Medlem
Citat:
Helt klart billigare, men samtidigt... Det hade imploderat ändå. Eftersom kontoret var det enda riktiga värdet är det troligt att det är mest folk i Stockholmsområdet som skulle ha köpt NFT:erna. Om man sålde på andrahandsmarknaden hade det blivit till kontorsletare i Stockholm.

Så... tusentals personer skulle få plats på daglig basis? Att säga "vissa köpare skulle inte använda kontoret" håller inte. Om jag sitter i Australien och ser att jag kan sälja min NFT till en riktigt fin profit för att någon i Sverige vill ha fri kontorsplats 4 lajf, klart jag säljer.

Varje del i detta projekt är så illa genomtänkt och utfört. Även om det gått bra hade det gått jävligt dåligt.

Det är det som gör det hela mest intressant:
Om projektet var en scam från början till slut så var/är det en bra scam, men om de på riktigt trodde att det skulle fungera så är det ett fullkomligt idiotiskt projekt eftersom att en jävla massa människor kommer att känna sig lurade samtidigt som grundarna kommer fortsätta slänga pengar på meta-världen och meningslöst web3-trams ...

Jag lutar faktiskt åt att de på riktigt trodde på projektet och att de långsamt, långsamt börjar inse att de måste avveckla projektet utan att bränna alltför många broar under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in