2022-10-08, 16:34
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Och nu kallas Metaverse även för Experience i bloggen och jämförs med ett VR-spel.

Jag tycker att du ska kontakta v och n och be om pengarna tillbaka!

Du menar att dom skrivit om metaverset i discorden? Är det i en låst kanal? I bloggen finns följande svar på en kommentar:

Vanja påstår att hon älskar vr spel, vilket skämt. Jag har läst hennes blogg i flera år och har aldrig sett henne nämna vr spel i något sammanhang öht.

Och på detta verkar det som att det ska skapas något eget, väldigt orealistiskt är min bedömning.
Citera
2022-10-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Du menar att dom skrivit om metaverset i discorden? Är det i en låst kanal? I bloggen finns följande svar på en kommentar:

Vanja påstår att hon älskar vr spel, vilket skämt. Jag har läst hennes blogg i flera år och har aldrig sett henne nämna vr spel i något sammanhang öht.

Och på detta verkar det som att det ska skapas något eget, väldigt orealistiskt är min bedömning.

Nej, jag menade just det inlägget i bloggen.
Citera
2022-10-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Jo, jag har sett det iaf en gång, ett reklam-samarbete där hon skulle bota sin spindelskräck genom ett VR-spel. Själv älskar jag att spela PS och jag ÄLSKAR den sk stressen och tävlingsmomentet, annars är det ju ingen poäng alls. Men jag vill inte ”hoppa in i” spelet, jag har provat VR och fick nästan panikångest. Plus att det var fult. Smeta runt i ett metaverse utan syfte, jag tror man behöver vara hög för att få ut ngt av det.
Citera
2022-10-08, 17:57
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Jag är en holder och jag är sjukt besviken på alla rabatter. Det finns ingenting av dom jag är intresserad av, det är ju typ bara Vanjas polares företag? Hade hellre fixat hubben och struntat i alla rabatter. Blir mer och mer irriterad på att jag köpte pga en hub som dom nu trollat bort. Och nu kallas Metaverse även för Experience i bloggen och jämförs med ett VR-spel… Herregud, det finns inget värre än VR-spel. Fy satan vad tråkigt. Vad ska jag spela för nåt? Märkligt. Och då framkommer ju även anledningen till att dom hela tiden duckat frågan om man måste ha (dyra) VR-glasögon för att kunna delta i deras WoA-metaverse… svaret är ja men det ville dom inte säga. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag vill inte spela ett VR-spel, jag har gjort det och det är för barn. Ge mig pengarna tillbaka.

Bra att du talar ut. Tror fler känner som du men inte vågar säga något. Vet dock att många läser här. Har sett ett par stycken i discorden som frågat om det kommer funka från mobilen, vad man behöver för dator etc men de får aldrig några svar. Det kommer väl duckas in i de längsta.

Ett VR-spel utan spänning, som kräver inköp för många tusenlappar för att ens kunna brukas… ja det är nåt annat än ett flådigt kontor i Stockholm.

Men om du ska ha chansen att dra dig ur någon gång tror jag faktiskt det är nu. En del nytt folk inne osv. Kanske WoA gallery snart gör ett massköp från golvet.
Citera
2022-10-08, 19:48
Medlem
Citat:
Jag är en holder och jag är sjukt besviken på alla rabatter. Det finns ingenting av dom jag är intresserad av, det är ju typ bara Vanjas polares företag? Hade hellre fixat hubben och struntat i alla rabatter. Blir mer och mer irriterad på att jag köpte pga en hub som dom nu trollat bort. Och nu kallas Metaverse även för Experience i bloggen och jämförs med ett VR-spel… Herregud, det finns inget värre än VR-spel. Fy satan vad tråkigt. Vad ska jag spela för nåt? Märkligt. Och då framkommer ju även anledningen till att dom hela tiden duckat frågan om man måste ha (dyra) VR-glasögon för att kunna delta i deras WoA-metaverse… svaret är ja men det ville dom inte säga. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag vill inte spela ett VR-spel, jag har gjort det och det är för barn. Ge mig pengarna tillbaka.

Jag tycker att du ska be dem köpa tillbaka för att se vad de säger.
Citera
2022-10-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
"Hej, jag är en cool och toxiskt positiv Momtrepeneur som ska starta en klubb. En klubb så attraktiv att medlemsskapet i klubben kommer vara så värt och omsatt att ett par procent av omsättningen kommer räcka för att driva konserter, föreläsningar, kontorshotell, events, anställda osv. Helt gratis! Ska iväg på möte nu! Tjing, tjing!".

This. Så. Bra.
Senast redigerad av RoyBatty 2022-10-10 kl. 12:30.
Citera
2022-10-10, 18:29
Bannlyst
Så man ska köpa NFTs för att få rättigheter till en liten Photoshop-teckning i generisk massproducerad globohomo-stil som någon indier har pulat ihop på högst fem minuter för två dollar? Annars så kan man ju gå in på typ fiverr och köpa en direkt utan mellanhänder. Så får man något användbart också, istället för att få typ en katt när man vill ha grafik till sitt företag som inte använder katter i sin verksamhet. Vad får man mer? Metaverse experience? Vad betyder det i praktiken? Vet de ens själva?

Uppenbar scam ja, men ofta brukar man ju ha lite finess bakom det för att öka trovärdigheten. Antar att man vill locka till sig idioter som kastar pengar på vad som helst som utlovar avkastning.
Citera
2022-10-10, 20:46
Medlem
Skriker fake om hela konceptet, vidriga människor.
Citera
2022-10-11, 00:53
Medlem
Citat:
Metaverse är inte så stort bland allmänheten idag - men det kommer bli. 💪🏻 (Det finns en anledning till att Facebook bytte namn till Meta.
Kom ihåg vad Vanja skrev i sitt senaste blogginlägg när ni läser den här artikeln :
https://www.theverge.com/2022/10/6/23391895/meta-facebook-horizon-worlds-vr-social-network-too-buggy-leaked-memo
Citat:
Meta’s flagship metaverse app is too buggy and employees are barely using it, says exec in charge
Citera
2022-10-20, 11:28
Medlem
kaktusplastiks avatar
Nu har de beslutat sig för att minska kollektionen till 5555. Från discorden:

Luftslott. Hörde Vanja intervjuas i en influencerpodd och programledaren började skratta när hon berättade om deras planer för metaverse (”självutveckling bla bla bla”).
- Det låter verkligen flummigt.

Vanja blev tyst och lite chockad.
Citera
2022-10-20, 12:27
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Hörde Vanja intervjuas i en influencerpodd och programledaren började skratta när hon berättade om deras planer för metaverse (”självutveckling bla bla bla”).
- Det låter verkligen flummigt.

Vanja blev tyst och lite chockad.
Kommer du ihåg vilken podd det var? Skulle gärna höra det utbytet.
Citera
2022-10-20, 12:33
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Kommer du ihåg vilken podd det var? Skulle gärna höra det utbytet.

Ja, men den är lång: https://poddtoppen.se/podcast/959312019/we-are-influencers/132-en-crash-course-i-web3-och-nft-med-vanja-wikstrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in