Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Ändå underhållande med alla dysterkvistar som väntar på den stora kraschen år efter år!
Undrar vad alla dysterkvistar jobbar med? Det krävs ändå en speciell sorts uthållighet för att hålla fast vid en teori när man ser motsatsen omkring sig hela tiden.
Jag kan tänka mig att det majoriteten av dysterkvistarna jobbat inom industrin, det krävs åratal av träning vid rullbandet för att så ihärdigt orka hålla fast vid samma tanke i flera år.
Det gör inte akademiker, nej ,nej, nej, de har inte alls den ihärdigheten, när vi inser att de
har helt uppenbart fel så överger de den felaktiga teorin.
De flesta akademiker kan räkna fram att bostaden idag är en förlustaffär. Varför skulle man köpa för dagens priser när man kan hyra billigare och få avkastning på börsen?
Men du kanske tillhör arbetsklassen som bara vet hur man investerar i bostaden? Då är det klart att du bara ser det alternativet.
Jag ser bostadsköp nu som hög risk med väldigt lite uppsida idag. Om man inte tillhör det övre segmentet som köper bostäder för lyxkonsumption, men då är det knappast din skitvilla i Stockholmsförorten de vill köpa heller.
Vi delar spekulationer. Vi kan sia om framtiden men vem som har rätt eller fel får vi avgöra när vi är ute ur läget vi är i idag. Lägg fram dina argument och spela dina kort.