Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Som jag skrev, vissa tror att boräntan för evigt ska vara 1,5%. Det drar även upp ruckel vid järnvägen till 18 mille.
Det har inget med det du citerar att göra.
Kan du inte försöka redogöra för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Hela bomarknaden är länkad i en kedja där även ruckel vid järnvägen följer med.
Det har inget med det du citerar att göra.
Kan du inte försöka redogöra för det.
Jag skulle vilja se logiken bakom dina påståenden.
Även lite data som visar att dom är korrekta. Jag tvivlar starkt på att alla bostäder intill järnvägen kostar 18 MSEK. Eller ens ruckel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Privatutlåningen ha nu nått enorma nivåer. Och nu sjunker säkerheterna för en stor del av utlåningen.
And so what?
Hade långivarna sett det som ett bekymmer hade räntorna på bostadsobligationer åkt upp.
Och hade bankerna sett det som ett bekymmer hade dom dragit ned på max lånebelopp.
Du påstår ju saker som inte manifesterar sig i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Utländska investerare börjar bli nervösa för svenska bostadsobligationer. Visas bla genom bl.a. genom att SEK rasar ner i källaren nu 11.37 mot EUR.
Hade det varit sant hade vi sett det på räntan för bostadsobligationer. Men det har vi ju inte.
Växelkurs påverkas av en rad andra faktorer. T ex väntad lägre tillväxt iom att Regeringen inte kan/vill föra tillväxtpolitik. Där har du en stor faktor.
Sedan finns en faktor som t ex Gardell pekar på. Man vill ha en riskpremie för att investera i tillgångar i SEK iom att det kan bli svårt att komma ur då valutan är för liten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Övrigt vill jag bara tillägga Sverige förväntas dessutom få nästan sämst BNP tillväxt i Europa 2023..
Ja, så blir det utan tillväxt-politik. Vem hade väntat sig något annat när vi åker på ren tillväxthämmande lagstiftning. De som röstade på SD får slå en frivolt av glädje här.