2022-07-19, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför ska jag överhuvudtaget gå in i en vetenskaplig bevisföring om detta ämne med dig?!
Ge mig en god anledning. Det blir så mycket off topic i tråden.
Om du är ärlig, läs nedanstående artikel och berätta för mig kort och koncist om innehållet.

https://www.ojp.gov/pdffiles/abuse.pdf
Du skall gå in i en vetenskaplig bevisföring eftersom jag studerat ämnet och skrivit rapporter i det.
Mina påstående vilar på vetenskap och inte magkänsla.
Återigen de studier de lutar sig mot tar med självskadebeteende som tex prostitution - inte att agera ut mot andra ...

En bra studie du kan ta avstamp i är "sex offenders - An analysis of Types" av Gebhard, Gagnon, Pomeroy och Christenson

I deras massiva material finns bland annat än utredning om dömda och deras bakgrund.

Det finns ytterligare en undersöknings som följer utsatta barn från tidig barndom tills de är i trettioårsåldern ... Båda utfallen visar att det du hävdar är påhitt och lögn.

Peter Marténs som var framträdande på området under flera decennier ändrade också uppfattning efter att ha läst dessa undersökningar och mina fynd.

Du snackar skit och hänvisar till kvasivetenskap.
Citera
2022-07-19, 22:58
Medlem
Hur mår flickan? Är det någon som har säkra uppgifter? Bönar och ber för hennes tillfrisknande ❤️
Citera
2022-07-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du skall gå in i en vetenskaplig bevisföring eftersom jag studerat ämnet och skrivit rapporter i det.
Mina påstående vilar på vetenskap och inte magkänsla.
Återigen de studier de lutar sig mot tar med självskadebeteende som tex prostitution - inte att agera ut mot andra ...

En bra studie du kan ta avstamp i är "sex offenders - An analysis of Types" av Gebhard, Gagnon, Pomeroy och Christenson

I deras massiva material finns bland annat än utredning om dömda och deras bakgrund.

Det finns ytterligare en undersöknings som följer utsatta barn från tidig barndom tills de är i trettioårsåldern ... Båda utfallen visar att det du hävdar är påhitt och lögn.

Peter Marténs som var framträdande på området under flera decennier ändrade också uppfattning efter att ha läst dessa undersökningar och mina fynd.

Du snackar skit och hänvisar till kvasivetenskap.
Det är hemskt att det du skriver stämmer. Att folk heller inte kan läsa sig att sociologiska studier och amerikansk statistik oftast inte är applicerbara, då lagstiftning, kultur och begrepp ser så annorlunda ut att utfallet blir helt annorlunda trots att tesen för en lekman kan vara densamma vid första anblick. Samma med t.ex internationella jämförelser på våldtäktsstatistik.
Citera
2022-07-19, 23:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det är hemskt att det du skriver stämmer. Att folk heller inte kan läsa sig att sociologiska studier och amerikansk statistik oftast inte är applicerbara, då lagstiftning, kultur och begrepp ser så annorlunda ut att utfallet blir helt annorlunda trots att tesen för en lekman kan vara densamma vid första anblick. Samma med t.ex internationella jämförelser på våldtäktsstatistik.
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det är hemskt att veta att det du skriver stämmer. Att folk heller inte kan läsa sig att sociologiska studier och amerikansk statistik oftast inte är applicerbara, då lagstiftning, kultur och begrepp ser så annorlunda ut att utfallet blir helt annorlunda trots att tesen för en lekman kan vara densamma vid första anblick. Samma med t.ex internationella jämförelser på våldtäktsstatistik.
Ja, det är mycket beklämmande att behöva möta sådant.
I just denna fråga är det extra beklämmande för mig eftersom jag lyckades får den tidens expert i ämnet att läsa de undersökningar och slutsatser jag gav -- och han något år sedan höll med mig och ändrade sin uppfattning.
Jag vet att jag är närmare sanningen än katastrofpellen Lars48 i denna tråd. Jag har fått det bekräftat.
Citera
2022-07-19, 23:15
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Någon förefaller framhäva sig omåttligt......
Citera
2022-07-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-
Hur mår flickan? Är det någon som har säkra uppgifter? Bönar och ber för hennes tillfrisknande ❤️
Äntligen en vettig kommentar Jag undrar precis som dig hur det är med flickstackarn.. Har hon klarat sig från bestående hjärnskador?
Citera
2022-07-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Media har bekräftat att GM inte är kvar i Västernorrland.
Grattis till alla som bor i Västernorrland då. Vi andra bör ha koll på våra barn och inte låta dem gå ensamma från kompisar, bussen eller lekparken.
Nu ligger Skellefteå inte i Västernorrland utan i Västerbotten där han inte är kvar längre. Västernorrland består av landskapen Medelpad och Ångermanland, typ från söder om Sundsvall till norr om Övik. Daeovsn börjar Västerbotten.
Citera
2022-07-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Äntligen en vettig kommentar Jag undrar precis som dig hur det är med flickstackarn.. Har hon klarat sig från bestående hjärnskador?
undrar jag med
Citera
2022-07-19, 23:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Med de där fantasierna att förövare själva tidigare varit offer, så skulle väl flickan om hon klarar sig "antagligen" bli en förövare själv om några år.

Vilket förstås är trams från början till slut. Dan Eiasson kommer aldrig att få tillfälle att undra över henne "vad är det för trauman hon bär med sig?". För risken att hon blir förövare är så liten att den inte finns.

Men ett trauma kommer hon att bära på, utan tvekan.
Citera
2022-07-19, 23:22
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Skulle inte förvåna om utredningarna på monstret kommer att dröja till efter 11/9"
Nu är det ju polis och åklagare som driver förundersökningar, och inte riksdagspartierna...
Någon kanske ber dom att lugna ner tempot.
Skulle allt det här som han har gjort innan skrivas om mer, så blir människor förbannade. Det är en skandal att myndigheter inte agerar vid första överfallet, sen har dom inte en aning pm hur gammal han är. Det har varit lite väl mycket ”se genom fingrarna”
Hur många fler som han springer omkring i vårt land?
Citera
2022-07-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-

De är bättre än vad de var för ett par dagar sen men långt ifrån okej och ännu längre ifrån bra.😭
Citera
2022-07-19, 23:34
Medlem
MrsEjPKs avatar
Var in och läste läraren Elin Wiklunds fb.Inte konstigt att det ser ut som det gör....det ska vara förståelse för afrikanen osv.Fy fan !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in