2022-07-18, 22:23
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Vad har det med saken att göra? Jag ber inte folk starta egna trådar för att någon säger emot mig.

Du säger "så du kan hata ifred" och jag pekar ut att du hatar precis lika mycket du.
Citera
2022-07-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det låter snarare på polisen som om han säger detta för att försäkra de boende i området att deras barn inte kommer att våldtastrypmördas av MGM. Lyssna på intervjun. Han säger ingenting om en hotbild.

https://sverigesradio.se/artikel/mis...e-kvar-i-lanet

Lars Westermark: "Vi kan eh, väl informera om eh, den misstänkte inte längre befinner sig i polisområde Västerbotten, alltså inte i Västerbottens län, utan är på annan plats i landet."

Reporter: "Och kan vi säga om han är där med familj eller om han har blivit omhändertagen av sociala myndigheter?"

Lars Westermark: "Eh, ja det är ingenting jag vill kommentera runt ikring detta, utan vill bara bekräfta att han inte längre befinner sig i polisområde västerbotten å alltså inte i *djup suck* i själva lokalpolis område Skellelefte heller va, så ni (mummel)"

Oklart om han säger "så ni vet" där på slutet men på mig låter det som om han går ut med denna information för att lugna ned de boende i området. Det bekräftar inte alls att MGM skulle sitta i förvar eller vara omhändertagen någonstans, eller att det finns en hotbild mot honom.

Jag hörde också vad den där Lars Westermark sa, och jag uppfattade inte heller att han sa att GM skulle vara omhändertagen, dvs. frihetsberövad.

Det är nog bara önsketänkande att GM skulle vara omhändertagen och inte få röra sig som han vill.
Citera
2022-07-18, 22:24
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Det är lång väntetid på krimlabbet i Linköping. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...-dna-analyser/

NFC hanterar årligen cirka 100 000 ärenden från polisregionerna. Fullständiga analyser av alla dna-spår som skickas in till NFC görs inte och det är inte heller nödvändigt. Forensikerna på NFC samverkar med ansvariga utredare om vilka analyser som behöver göras.

Ja, där är det troligast att proppen ligger, minns att analysärenden brukar ta sex till åtta veckor när det inte är överbelastat. Vi behöver fler krimlabb.
Citera
2022-07-18, 22:25
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Önska du att han heter Anders. Du kanske kan drömma om det, eller döpa om han. Kan inte ni västerpack starta en egen tråd?

Nej, det är bra om de stannar.
Oftast blir tråden borttagen från "Heta ämnen" när aktiviteterna sinar och det gör dom utan inlägg.
Homoaktivist och de övriga är vår tids största propaganda maskiner för högern. Toppat heta ämnen i 7 dagar i rad förutom igår, vilket är motdebattöernas förtjänst att vi nu är tillbaka.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 22:27.
Citera
2022-07-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag läste det för flera timmar sedan och har inte sett att något annat har nämnts.
Det säger ju sig självt att han och hans familj är hotad det framgick ju ganska omgående att banjolirarna går bärsärk. Hoppas på åtal för svineriet när det gäller hot hat. Hoppas Jomshof mfl åker åt helvete också pga delandet av den mycket svårt misshandlade utsatta flickan i sjukhussängen.

Detta publicerades vid 16 tiden:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...e-kvar-i-lanet

Har du några förhoppningar vad gäller pedofilen, eller nöjer du med att hata familjen Jomshof?
Citera
2022-07-18, 22:27
Medlem
Citat:
Klart ni får men utpekade MGM är långt ifrån att vara fastställd våldsam pedofil.

Nä, det stämmer ju inte, snarare med största sannolikhet skyldig.

Han var på brottsplatsen, och pekade ut vart flickan låg. Han flyttade flickans cykel. Han återvände till brottsplatsen. Han har gjort vissa medgivanden. Kommer du någonsin ändra uppfattning?
Citera
2022-07-18, 22:29
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Nä, det stämmer ju inte, snarare med största sannolikhet skyldig.

Han var på brottsplatsen, och pekade ut vart flickan låg. Han flyttade flickans cykel. Han återvände till brottsplatsen. Han har gjort vissa medgivanden. Kommer du någonsin ändra uppfattning?

Ja när bevis finns och han är dömd i domstol, så kan jag ändra uppfattning.
Citera
2022-07-18, 22:29
Medlem
Citat:
Varför regerar du inte på hatet mot invandrare som nassepacket har hållit på med i snart två veckor?

Jag är intolerant mot dom intoleranta. Det är lapparna som beter sig rasistisk så då ska dom få smaka på sin egna rasism, förstår du?
Nu var ju gärningen utförd av en svart med sitt hat mot vita.
Citera
2022-07-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ja när bevis finns och han är dömd i domstol, så kan jag ändra uppfattning.

Du saknar logiskt tänkande helt och hållet med andra ord
Citera
2022-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
Källa behövs.
Va!? Hela tråden handlar ju om det din dumme fan..
Citera
2022-07-18, 22:34
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Varför regerar du inte på hatet mot invandrare som nassepacket har hållit på med i snart två veckor?

Sluta avleda - jag pekade bara på att du är precis lika hatisk så kom inte och lek trådens moralpolis.
Citat:
Jag är intolerant mot dom intoleranta. Det är lapparna som beter sig rasistisk så då ska dom få smaka på sin egna rasism, förstår du?

Var hittar du samer i sammanhanget nu? Solklart rasistiskt uttryck du kör med dessutom.
Citera
2022-07-18, 22:36
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Va!? Hela tråden handlar ju om det din dumme fan..

Tråden handlar om ett brott mot en flicka 9år. Några bönder har pekat ut en invandrare som inte är dömd i domstol, inga bevis finns på att han är skyldig. Hela flashback beter sig som KKK utan bevis på något.

Då behövs källor när du påstår saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in