2022-07-26, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Har verkligen L.GW sagt att han tror att GM är mellan 15 och 17 år? När jag har tittat på bilder på honom ser han inte ut att vara mycket äldre än max 15 år. Jag har ifs bra sett tre bilder på honom, och jag vet ju inte när dessa togs.
Går det att hitta fler bilder på honom? Jag känner bara till hans förnamn.

Varsågod!
https://www.tv4.se/klipp/va/13778995...-vad-man-trott

Edit: Han ser ut att vara minst 180cm lång på den ena bilden. Verkligen inte ett litet barn som vissa försöker få honom till.
https://samnytt.se/wp-content/webp-e...tea-4.jpg.webp
Senast redigerad av Maxilla-Maximus 2022-07-26 kl. 09:01.
Citera
2022-07-26, 08:48
Medlem
Jagduvidoms avatar
Att flickan legat nedsövd så länge och rykten om att GM hoppat på flickans huvud låter ju inte bra. I ett sådant fall som detta borde pojken prövas som straff myndig pga det grova våld. Om rättssystemet i Sverige inte har möjlighet till det ska han spärras in på barnpsyke tills åldern faller in att sitta på rättspsyk med särskild utskrivning. Kan sitta i isolering resten av livet. Det är ju en svårt sjuk person.
Citera
2022-07-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
I majoriteten av mänsklighetens historia hade pojken hängt från ett träd, precis som han förtjänar. Det vänsterextrema rättssystemexperimentet västvärlden har kört med de senaste 100 åren är bara en parentes i historien. Sunt bondförnuft kommer alltid segra i slutändan.

Mänskligheten utvecklas och förändras oftast till det bättre. Om du inte gillar västvärldens rättssystem kanske du kan emigrera till Etiopien där du är straffmyndig vid 9 års ålder och dödsstraff är tillåtet. Du verkar föredra det.
Citera
2022-07-26, 09:34
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Mänskligheten utvecklas och förändras oftast till det bättre. Om du inte gillar västvärldens rättssystem kanske du kan emigrera till Etiopien där du är straffmyndig vid 9 års ålder och dödsstraff är tillåtet. Du verkar föredra det.
Väst största land (USA) har dödsstraff. Jag förstår inte varför vi inte har det. Borde vara en självklarhet att man avlivar sociopater som begår dessa bestialiska brott. Det minsta man kan göra är att upprätta ett koncentrationsläger där sociopater får vistas för resten av livet, och där tortyr i form av dagliga piskrapp ses som del av bestraffningen. Det är ju inte mer än rätt att ett svin som gör detta mot en flicka får smaka på sin egen medicin.
Citera
2022-07-26, 09:42
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Med det systemet så hade man förvisso inte löst fler problem. Men man hade definitivt AVLÄGSNAT fler problem
Citera
2022-07-26, 09:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Varsågod!
https://www.tv4.se/klipp/va/13778995...-vad-man-trott

Edit: Han ser ut att vara minst 180cm lång på den ena bilden. Verkligen inte ett litet barn som vissa försöker få honom till.
https://samnytt.se/wp-content/webp-e...tea-4.jpg.webp

Oerhört många "Flyktingar" från Afrika och Afghanistan fick sina åldrar nedskrivna av Svenska myndigheter. Varför ? Ett sätt att få in dem i skolan och att försörja dem med bidrag tills de ev. kunde få ett arbete. en 12åring blev 9-10 år en 46åring blev 17 (dock avslöjad senare) men bevisen på att myndigheterna medvetet satte ned åldrar på "flykting barnen" finns i mängder och att dessa sedan sattes in i skolor med betydligt yngre flickor.

Att ålders nedskrivningen fortsätter är också välkänt, så möjligheten att denne GM är äldre är nog stor. Förmodligen över 18 dessutom. Så vi får väl hoppas på att det går att få fram bevis på att han är 18+ så att han kan få ett ordentligt straff. Även om jag personligen anser att en skara rättsskipare letar reda på honom och ser till att han försvinner för gott.
Citera
2022-07-26, 10:10
Medlem
Hur mår flickan?
Var befinner sig pojken med familj?

Är det någon mer än jag som tycker att vi ska sänka åldern för straffmyndighet?
Är det någon mer än jag som tycker att Migrationsverket behöver kolla upp åldern bättre på de som kommer hit?
Citera
2022-07-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Att migranter är överlägsna i Svenska fängelser ?
Antar att du råkade skriva fel och menade överrepresenterade inte överlägsna 😱😳?
Citera
2022-07-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Med det systemet så hade man förvisso inte löst fler problem. Men man hade definitivt AVLÄGSNAT fler problem

Precis. I grund handlar det om vilket värde man sätter på människor, hur mycket tålamod och resurser som ska läggas på dessa individer.
Citera
2022-07-26, 10:51
Medlem
Har alltid varit emot dödsstraff pga oåterkalleligheten och att det tillhör det förgångna, men nu börjar jag tvivla. Det hade varit mest humant för alla inblandade, inklusive resten av mänskligheten, om han fick en injektion och somnade in för evigt.
Citera
2022-07-26, 10:56
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:

Verkar vara lämpligt för den här etiopiern. Vad sägs om att skicka hem folk istället?
Citera
2022-07-26, 10:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Precis. I grund handlar det om vilket värde man sätter på människor, hur mycket tålamod och resurser som ska läggas på dessa individer.

Instämmer helt. Det handlar om "vilket värde man sätter på människor, hur mycket tålamod och resurser som ska läggas på dessa individer" på andra människors bekostnad - i det aktuella fallet på bekostnad av den lilla flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in