2022-07-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Man kan ju undra. Hon har även valt att skaffa två barn tillsammans med en knarklangare. Så omdömet verkar inte vara det bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Och du fortsätter att skuldbelägga offer och anhöriga som du gjort sedan dag 1.

Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Och? Det är väl otroligt många som skaffar barn med "fel" partner. Höj nivån på diskussionen!

Så väldigt dålig kan han väl inte vara då han styrt upp sitt liv efter avsuttit straff och numer är skötsam.
Minns jag rätt har han i övrigt inte levt ett kriminellt liv utan det var detta.

Försvarar inte knarkförsäljare utan vill bara påvisa att det är skillnad på olika brottslingar.

Skamligt i vilket fall att dra fram skit om BOs familj och gulla med GMs familj!

Hur många familjer skulle tåla en närmare granskning utan att något kom fram?
Till skillnad från dem som det i stort sett bara är skit som kommer fram eller redan är känt!

Skämmas ska alla verklighetfrånvända godhetsknarkare som inte vill ta tag i och stå upp för att få stop på de som är som GM - här har skola och soc ett stort ansvar att vi andra blir utsatta för att ha dessa monster fria i samhället.

Soc i första hand men också skolpersonal som vet hur han är då alla som arbetar med barn har skyldighet att orosanmäla då det tom endast bara finns misstanke

I denna skola har personalen inte skött sin anmälan och/eller soc inte agerat som de ska.

Dessutom läraren som ondgör sig över hatet mot GM men Inte över skit som dras fram om BOs familj angående mamman foto, mosterns insamling och pappans knarkdom.

SKÄMS!
Senast redigerad av Meze 2022-07-21 kl. 11:43.
Citera
2022-07-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Man kan ju konstatera att skolan och dess lärare på sätt och viss triggat fram ännu mer ilska i och med att de tycker pojken drabbas orättvist och att det är fel att hata förövaren som förstört en ung flickas liv.

Även att skolan officiellt gått ut med att de inte tycker de hade kunnat hantera situationen annorlunda när pojken gick där i samma skola som offret. Nu fick han ju byta till särskola så när överfallet skedde gick de inte i samma skola, men bodde i samma område.

Jag tror att skolorna och deras personal hade tjänat bättre på att vara självkritiska och undra vad de hade kunnat göra för att undvika detta hänt.

Iallafall, ovanstående kombo att försvara förövaren och att säga man inte hade kunnat göra mer är som att tända på en krutdurk. Speciellt om lärarna liksom glömmer bort offret. Lite likt hur polischefen resonerade i morgonprogrammet där han totalt la all sin energi på att visa sympati för förövaren och totalt glömma bort dödsoffret.

Instämmer!

De har ingen skam i kroppen!
Citera
2022-07-21, 11:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag är inte förvånad. Du går vilse i dimmorna i flera trådar och skuldbelägger brottsoffren.

Lena W*esström - 1805 st! inlägg som ju längre tiden gått desto mer gör du allt för att smutsa ner henne istället för att diskutera fallet och gärningen.

Jag skulle säga att du slåss mot kvarnar här.

Det är en alltigenom avskyvärd gärning och jag önskar av hela mitt hjärta att flickan vaknar och får all hjälp hon behöver för att återhämta sig både fysiskt och mentalt.

Med det sagt tycker jag inte att sättet på vilket MGM benämns, vad man borde göra med honom utan för lagens råmärken etc alls är försvarbart. Såna tankebanor hör inte hemma i ett civiliserat samhälle, utan är inget annat än en rå kopia av det hela etniska grupper, som dras över en kam, beskylls för.

Bring the shitstorm on!

Jag här INTE skuldbelagt den 9-åriga flickan som den här tråden handlar om!
Citera
2022-07-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Man kan ju konstatera att skolan och dess lärare på sätt och viss triggat fram ännu mer ilska i och med att de tycker pojken drabbas orättvist och att det är fel att hata förövaren som förstört en ung flickas liv.

Även att skolan officiellt gått ut med att de inte tycker de hade kunnat hantera situationen annorlunda när pojken gick där i samma skola som offret. Nu fick han ju byta till särskola så när överfallet skedde gick de inte i samma skola, men bodde i samma område.

Jag tror att skolorna och deras personal hade tjänat bättre på att vara självkritiska och undra vad de hade kunnat göra för att undvika detta hänt.

Iallafall, ovanstående kombo att försvara förövaren och att säga man inte hade kunnat göra mer är som att tända på en krutdurk. Speciellt om lärarna liksom glömmer bort offret. Lite likt hur polischefen resonerade i morgonprogrammet där han totalt la all sin energi på att visa sympati för förövaren och totalt glömma bort dödsoffret.

Om du på riktigt tror att det finns lärare som glömt bort offret eller tycker mer synd om GM så är du ju dummare än vad som borde vara tillåtet.

För dig är det här en flicka i tidningen, för dem är det någon de känner väl och bryr sig om… vis lite jäkla respekt mot människor!

Hur skolchefen borde uttala sig kan/får man ha olika åsikter om men inte ens han bryr sig mer om GM än BO det fattar varje människa som har kopplingarna rätt i hjärnan.

Han säger att skolan har så vitt han kunnat se handlat korrekt utifrån signaler och händelser på skolan och utifrån det regelverk som skolan har att röra sig i. Man kan ju inte göra åtgärder utifrån ett scenario att om 1-2 år så kommer den här pojken att begå det värsta brottet i Skellefteå i mannaminne. Skolans åtgärder måste ju stå i proportion till vad som hänt då.

Ska vi döma all gränsöverskridande elever i grundskola efter vad de kan komma att begå i framtiden?
Citera
2022-07-21, 12:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Så väldigt dålig kan han väl inte vara då han styrt upp sitt liv efter avsuttit straff och numer är skötsam.
Minns jag rätt har han i övrigt inte levt ett kriminellt liv utan det var detta.

Försvarar inte knarkförsäljare utan vill bara påvisa att det är skillnad på olika brottslingar.

Skamligt i vilket fall att dra fram skit om BOs familj och gulla med GMs familj!

Hur många familjer skulle tåla en närmare granskning utan att något kom fram?
Till skillnad från dem som det i stort sett bara är skit som kommer fram eller redan är känt!

Skämmas ska alla verklighetfrånvända godhetsknarkare som inte vill ta tag i och stå upp för att få stop på de som är som GM - här har skola och soc ett stort ansvar att vi andra blir utsatta för att ha dessa monster fria i samhället.

Soc i första hand men också skolpersonal som vet hur han är då alla som arbetar med barn har skyldighet att orosanmäla då det tom endast bara finns misstanke

I denna skola har personalen inte skött sin anmälan och/eller soc inte agerat som de ska.

Dessutom läraren som ondgör sig över hatet mot GM men Inte över skit som dras fram om BOs familj angående mamman foto, mosterns insamling och pappans knarkdom.

SKÄMS!

Citat:

Så du tror inte att familjerna till hans BO lider? Alla liv som han förstört, med drogerna han sålt, är inte värda något?

Citat:

Jag har INTE gullat med GM eller hans familj!
Citera
2022-07-21, 12:27
Medlem
Vem är mgm?
Citera
2022-07-21, 12:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Nu är ju inte jag medlem i MENSA men om dem är här livslevande och folk dör för deras händer här blir väl inte summan noll ?

Jo, eftersom slutresultatet blev det samma. Död.
Citera
2022-07-21, 12:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om du på riktigt tror att det finns lärare som glömt bort offret eller tycker mer synd om GM så är du ju dummare än vad som borde vara tillåtet.

För dig är det här en flicka i tidningen, för dem är det någon de känner väl och bryr sig om… vis lite jäkla respekt mot människor!

Hur skolchefen borde uttala sig kan/får man ha olika åsikter om men inte ens han bryr sig mer om GM än BO det fattar varje människa som har kopplingarna rätt i hjärnan.

Han säger att skolan har så vitt han kunnat se handlat korrekt utifrån signaler och händelser på skolan och utifrån det regelverk som skolan har att röra sig i. Man kan ju inte göra åtgärder utifrån ett scenario att om 1-2 år så kommer den här pojken att begå det värsta brottet i Skellefteå i mannaminne. Skolans åtgärder måste ju stå i proportion till vad som hänt då.

Ska vi döma all gränsöverskridande elever i grundskola efter vad de kan komma att begå i framtiden?

Så din åsikt är att alla i skolan tycker det som är normalt att tycka?
Den som anser att någon i skolan uttalat sig onormalt är själv onormal?

https://www.synonymer.se/sv-syn/gr%C...B6verskridande
"transcendent, översinnlig; normbrytande, principlös; transnationell, gränslös"
Du tycker att pojken varit gränsöverskridande. I meningen normbrytande rent av?
Citera
2022-07-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Man kan ju undra. Hon har även valt att skaffa två barn tillsammans med en knarklangare. Så omdömet verkar inte vara det bästa.

Nä omdömet verkar inte vara det bästa hos mamman. Nakenbilder från bäbistiden är väl mest svensk naivitet att lägga ut på nätet, men annat är mer tveksamt.

Som ettåring är det normala bilder på BO (sett ur ett svenskt perspektiv).
När BO är 2 har poserandet i olika outfits framför den smutsiga väggen börjat. Mamman väljer att måla BOs naglar knallröda, men det är tydligen BO som valt färg. Vid 3 års ålder är det väldigt mycket poserande framför den skitiga väggen och det syns att BO nu har örhängen, inte clip on modell utan riktiga hål i öronen. På många bilder syns det att golvet behöver dammsugas och väggen har varit i behov av att bli avtorkad åtminstone sedan BO var 2 år.
Vid 4 års åldern börjar BO i dans, nu börjar bilderna BOs mamma tagit på BO bli lite mer utstuderat poserande. Många av poserna är mer vanlig fotomodell men en av dem känns i gränsen för sexualiserande.
Vid 5 år finns en bikinibild från badhus med handen vid höften och kroppen svängd på ett sätt som är inspirerat av vuxna som vill visa upp sina former med den posen.
Några bilder från den här åldern känns inspirerande av vuxna insta modeller som gör dem för att framhäva sina brazilian buttlifts, sina lår eller brösten de köpt.
Vissa av bilderna syns antydan till sminkning. Mamman väljer också att klä dottern på gränsen till vuxet med iofs utsvängd leopardmönstrad kjol i kombination med tights, fejk(?) svart läderjacka med pälskrage.
Sedan finns bilder från kalas från okänd ålder där alla flickor på bilden är kraftigt uppsminkade, mörkrött läppstift och svart ögonsminkning.

Det är väl andra tider nu och kanske vanligare att hänga ut sina barn på nätet och blogga om dem samtidigt som föräldern tjänar lite pengar på olika samarbeten, men jag tycker att det är en obehaglig trend. BO har från mycket ung ålder instruerats att posera framför kameran och poserna har blivit mer och mer ”vuxna”.

Tycker verkligen synd om BO och hoppas att hon klarar sig.
Senast redigerad av Ostbert 2022-07-21 kl. 12:47.
Citera
2022-07-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Tror????
Fattar du inte att snorungen driver med oss?!
Citera
2022-07-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Nä omdömet verkar inte vara det bästa hos mamman. Nakenbilder från bäbistiden är väl mest svensk naivitet att lägga ut på nätet, men annat är mer tveksamt.

Som ettåring är det normala bilder på BO (sett ur ett svenskt perspektiv).
När BO är 2 har poserandet i olika outfits framför den smutsiga väggen börjat. Mamman väljer att måla BOs naglar knallröda, men det är tydligen BO som valt färg. Vid 3 års ålder är det väldigt mycket poserande framför den skitiga väggen och det syns att BO nu har örhängen, inte clip on modell utan riktiga hål i öronen. På många bilder syns det att golvet behöver dammsugas och väggen har varit i behov av att bli avtorkad åtminstone sedan BO var 2 år.
Vid 4 års åldern börjar BO i dans, nu börjar bilderna BOs mamma tagit på BO bli lite mer utstuderat poserande. Många av poserna är mer vanlig fotomodell men en av dem känns i gränsen för sexualiserande.
Vid 5 år finns en bikinibild från badhus med handen vid höften och kroppen svängd på ett sätt som är inspirerat av vuxna som vill visa upp sina former med den posen.
Några bilder från den här åldern känns inspirerande av vuxna insta modeller som gör dem för att framhäva sina brazilian buttlifts, sina lår eller brösten de köpt.
Vissa av bilderna syns antydan till sminkning. Mamman väljer också att klä dottern på gränsen till vuxet med iofs utsvängd leopardmönstrad kjol i kombination med tights, fejk(?) svart läderjacka med pälskrage.
Sedan finns bilder från kalas från okänd ålder där alla flickor på bilden är kraftigt uppsminkade, mörkrött läppstift och svart ögonsminkning.

Det är väl andra tider nu och kanske vanligare att hänga ut sina barn på nätet och blogga om dem samtidigt som föräldern tjänar lite pengar på olika samarbeten, men jag tycker att det är en obehaglig trend. BO har från mycket ung ålder instruerats att posera framför kameran och poserna har blivit mer och mer ”vuxna”.

Tycker verkligen synd om BO och hoppas att hon klarar sig.
Att det ska vara så jävla viktigt för dig och att skuldbelägga BO:s familj.
Vad är relevansen i ditt ruttna inlägg till det aktuella brottet som äcklet Abuchi begick?
Är det mammans fel att hennes barn råkat ut för en sexualsadist och nu kämpar för livet?
Vart vill du komma med ditt inlägg?

Sista meningen du skrev var ett fult försök att tona ner din förvridna människosyn, fy fan, jag saknar ord
Jag äcklas nästan lika mycket av dig som den där etiopiske gärningsmannen
Citera
2022-07-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Så din åsikt är att alla i skolan tycker det som är normalt att tycka?
Den som anser att någon i skolan uttalat sig onormalt är själv onormal?

https://www.synonymer.se/sv-syn/gr%C...B6verskridande
"transcendent, översinnlig; normbrytande, principlös; transnationell, gränslös"
Du tycker att pojken varit gränsöverskridande. I meningen normbrytande rent av?

Jag sa ingenting om att man inte fick ha åsikter om vad hon skrivit. Jag sa att ingen lärare som jag känner bryr sig mer om GM än BO eller försvarar honom eller brottet.

Jag har inte jobbat med pojken men utifrån vad vi vet så skulle jag säga att hans beteende på M-B som var ett par år sedan så var det gränsöverskridande/normbrytare beteenden eller vad skulle du kalla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in