2022-07-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
I USA så står negrer för 54% av alla grova våldsbrott trots att de endast utgör 13% av befolkningen. Tar man bort alla 70+are och kvinnor från dessa 13% så blir det istället ca 5% av befolkningen som står för drygt 50% av våldsbrotten.

Fin överrepresentation

Vi har verkligen släppt in riktiga guldklimpar. Det är givetvis helt åt helvete att han och hans familj blev insläppta i det här landet. Det värsta är att Migrationsverket måste ha varit medvetna om hans tidigare gärningar och ändå så fick han PUT.

Hur fan är detta ens möjligt?

Fyller man välutvecklade och avancerade länder med folk från u-länder eller med IQ under 80 så får man detta resultatet. Kolla bara på Japan, väldigt homogent, top 5 smartaste befolkningen i välrdrn, låg brottslighet. Men detta förstår inte vänstermupparna sig på. Mångkulturen FUNGERAR EJ!
Citera
2022-07-18, 10:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Vad gäller den medicinska åldersbedömingen.
Enligt vad folk tidigare skrivit i tråden så brukar rätten inte ta hänsyn till dessa.
Hur står det egenligen till med detta, finns det någon större chans att lustmördaren kommer bedömas vara äldre, någon som har koll på detta?

Det heter rättsmedicinsk åldersbedömning i det här fallet, och är inte riktigt samma i sin innebörd eller formulering som en "vanlig" åldersbedömning.
"Rätts", då förfarandet skall eller kan förväntas ha betydelse i en bevisvärdering.
Citera
2022-07-18, 11:06
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Man behöver inte vinkla inlägget i politiskt syfte, men ett jävla " krya på dig inlägg " vore på sin plats.

Att åka gummibåt vill tydligen folket höra..
Jag spyr..
Exakt. Jag kollade runt på vänstersidans politiker och inte en jävel har kommenterat något om det här. Ygeman hade fullt upp med att slänga skit på vitboken som SD publicerat något kapitel utav.
Visste att det var illa i det här landet, men så här fruktansvärt var jag inte beredd på.
Monstret blir behandlad som han snattat en kexchoklad på Coop. Ajabaja och ett samtal till föräldrarna. När en sån här sak händer så ska GM skyddas från samhället, inte sättas i samtal med någon vurmande socialsekreterare. Hur mycket utbildning har dom i såna här fall?
Det här fallet berör så otroligt mycket, och det finns inget i hela världen som kan få mig att tro på vad den röd/gröna röran säger.
Kolla bara hur många uppehållstillstånd som beviljats redan i år. Det pratades om att minska invandringen, öka återvandring och utvisning. Rena lögner från deras sida.
Tar man hit MENA- regionen, så får man hela kulturen på köpet.
Jag spyr 🤮
Citera
2022-07-18, 11:09
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag reagerar inte på media direkt. (Jag)
Jag reagerar på politikernas ovilja att skriva om detta. De brukar vara riktigt snabba på sociala medier annars, speciellt när vi kollar på vänsterkanten. Det kan vara från 1 -6 inlägg om dagen

Det är en bild på en tårta, gummibåt, skogsvandring osv, och lite värme där borta.

Man kan väl sända en fin tanke om att flickan ska vakna? Du vet exakt vad jag menar. Istället en bild på en gummibåt eller en tårta.

Lilla hjärtat som dog, vet inte hur många inlägg jag såg från styrande, men bra många.

En bön vore på sin plats.
Du vet exakt vad jag menar.

De vet att de kommer få kommentarer typ "Var det värt det?" och de kan inte besvara detta så de ger fan i att kommentera alls.
Citera
2022-07-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De vet att de kommer få kommentarer typ "Var det värt det?" och de kan inte besvara detta så de ger fan i att kommentera alls.

Åh andra sidan finns det nog inget de kunde säga som skulle falla i god gjord på den här sidan!

Politiker: Tänker på den lilla flickan och hennes familj.
Flashback: det kunde ni väl för fan gjort tidigare det är erat fel!

Politiker: kan inte kommentera enskilda fall
Flashback: era hjärtlösa jävlar det är erat fel!

Politiker: lämnar inga kommentarer alls
Flashback: era jävlar det är erat fel och ni mörkar ALLT?

SD politiker: Se nu det är deras fel vad var det vi sa!

Flashback: ja nu fick dom som dom ville, dom hatar Svenskar!
Citera
2022-07-18, 11:19
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Åh andra sidan finns det nog inget de kunde säga som skulle falla i god gjord på den här sidan!

Precis så. Och eftersom politikerna inte klarar att ta den debatten så nämner de inte det aktuella fallet alls.
Citera
2022-07-18, 11:21
Medlem
Är det någon som vet om flickan har vaknat ännu?
Citera
2022-07-18, 11:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas innerligen att det är så.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Helt fantastiskt om det du skriver är sant.

Det vore underbart om det som Hyacint skriver är sant.

Hoppas innerligen att så är fallet.
Citera
2022-07-18, 11:29
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken

I en drömvärld hade dom kunnat säga att dom skäms för hur dom förstört Sverige och lovar att bättra sig.
Citera
2022-07-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ja, en av mina bekanta jobbar på ett så kallat slutet SiS-boende. Det finns inget som liknar ungdomsfängelse i Sverige, de kriminella ungdomarna får ströva ute fritt i samhället, bara med tillsägelse att vara tillbaka på boendet till kl. 21

Han kommer gå helt fri som en fågel för att nästan ha dödat och våldtagit ett barn. Så sjukt är Sverige. Det enda man kan hoppas på är att nån kraftigt berusad nazze får syn på fanskapet nånstans där ute och ordnar med rättvisa för pedofilmonstret.

Det här stämmer inte och är det den uppfattningen din kompis har med sig efter att ha jobbat på SiS så har han antingen inte förstått jobbet eller så jobbar han på en institution som inte följer reglerna för denna typ av boende.

Jag har jobbat på SiS i många år. Dom får inte ströva fritt I samhället om dom inte lyckats ta sig från låst till öppen avdelning genom att visa på tydliga behandlingsgenombrott. Det vill säga att de utvecklats i en positiv inriktning. Det är dem som lyckas. Det finns många ungdomar som inte klarar av den utvecklingen. Dom stannar kvar på låst avdelning, och dom får inte ströva fritt I samhället.
Citera
2022-07-18, 11:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det allra viktigaste av allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Jag tror absolut det.

Sen är jag oxå orolig, men jag tänker såhär, om vi bara går på infon från media nu, och hoppar det medicinska, att:

1. Det hade sagts isåfall att hon var livshotande skadad och inte allvarligt skadad. För det är två termer som har stark betydelse.

2. Polisen har sagt att de har ett gott utredningsläge vilket förmodligen betyder att de, förutom att ha Dna och teknisk bevisning, räknar med att höra henne när de får klartecken från hennes läkare.

Jag är inte så kunnig på polisarbete utan mer på det medicinska. Men jag finner det logiskt att det nog är så det är.

Det är ju ingen som kan säga stensäkert att inget negativt kan hända, men sammantaget tycker jag att det finns gott hopp.

Jag är inte så bekväm med att uttala mig direkt om flickan personligen, av respekt för henne och för familjen i det här fasansfulla. Men jag gör vad jag kan för tråden eftersom det här berör mig djupt.
💜

Stort tack för dina inlägg.

Jag känner mig lugnare nu efter att ha läst dina inlägg. Du verkar insatt i den medicinska delen. Det allra viktigaste är att den 9-åriga flickan överlever och att kunna leva ett normalt liv.
Citera
2022-07-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är fortfarande så att riksdagen har röstat. Det är bara att acceptera om man inte är emot en demokratiskt vald riksdag dvs. Majoriteten röstade för och en minoritet emot. Nej, det har inget med att dölja något alls eftersom det gäller alla barn oavsett hudfärg.
Nej du har fel. Vi har negativ parlamentarism i Sveriges riksdag så det krävs att inte en majoritet röstar nej till ett förslag för att det ska gå igenom, vilket gör att man kan utnyttja oskicket att "lägg ner sin röst" för att låta ett förslag gå igenom men ändå hävda att man inte röstade för...

Så det du skulle ha skrivit är att Minoritet röstade nej till lagen, vilket inte är detsamma som att en majoritet röstade ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in