Citat:
Ursprungligen postat av
Driftstopp
Kevin fallet?
Gm kom från Syrien.
Bröderna fick skulden.
Enligt GW avskrevs spåret med 13-åringen av politiska skäl:
Han finns med i utredningen och är hörd. Han har ett alibi men vid första kontroll av det så är allt påhitt. Det stämmer alltså inte men man bortser från honom ändå.
Här hänvisar Leif GW Persson till att det spelade in att det var valår och att regeringen inte ville ha ”en invandrardebatt”, eftersom 13-åringen ingick i en familj med politiska flyktingar.
– Nio månader senare grips han på bar gärning när han våldtar en treåring ungefär 100 meter från platsen där Kevin försvann. För varje normal polis är det en varningssignal.
Tack för redogörelsen. Så fungerar Sverige och jag tänker även på Dubbelmordet i Linköping där en vän till GM pekade ut GM och ringde till polisen efter ca 20 år och 6 mån innan han greps av en privat DNA spanare.
Polisen hörde aldrig av sig till GMs gamla vän som "visste" det var han efter att de träffats igen efter alla år som GM varit gömd nära polishuset. Vännen kände igen mössan och kniven samt märkte hur GM betedde sig.
Det gällde att brottet skulle preskriberas efter 20 år och spekulerades i att det var därför vännen väntat så länge då GM var en snäll vän utan vålds eller krim historia. Vilken skam och jag fick flera varningar när jag belyste polisens jobb! Kanske slirade jag över på fel planhalva när polisen somnat i blindo?
Ingen annan visste vem GM var men desto mer om invandrade BO med familj och dess historia i Sverige.
Idag är ofta politiken bestämmande i alla straff så vi får se hur de kan vrida och vända på detta utan att störa valet i höst.
Huvudsaken är självklart flickans öde som nu får bästa tänkbara behandling efter att monstret slagit till oavsett ålder. Känner inget hat mot MGM, allt är bara tragiskt som vanligt i dagens SkitSveige med fel personer på fel plats. Kära Moder Svea, förlåt oss!