2022-07-18, 10:17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Tack för svar.

Du har helt rätt.

Det negern har i sig kommer direkt från djungeln och stenåldern. Han är enligt observationer medelsvårt intellektuellt handikappad, och har bevisligen svårigheter med impulskontroll och att förstå konsekvenser av sina handlingar trots flera tidigare erfarenheter.

Han måste självklart ha fått många skarpa tillsägelser och tillrättavisningar då skolan sedan länge larmat om farligt beteende. Att han inte hindrats från att begå fler brott bevisar den rädsla och livsfarliga okunkap som finns inom skola och samtliga myndigheter om negrernas natur.

Negrer får i genomsnitt mycket lågt resultat på IQ tester, så lågt att en stor andel av dem kan betraktas som lätt förståndshandikappade. Negrer är extremt överrepresenterade i våldsbrott. Negrer är dessutom specifikt överrepresenterade i sexualbrott med våldsinslag.

Att skola och sociala myndigheter låter politiska floskler som "alla människors lika värde" resultera i massor av mord och våldtäkter helt i onödan är oförlåtligt. Detta kommer att fortsätta och bli ännu värre. Hellre blunda och låta fler våldtäktsmördas än att riskera en rasiststämpel. Finns ingen gräns för vad det får kosta andra.

I USA så står negrer för 54% av alla grova våldsbrott trots att de endast utgör 13% av befolkningen. Tar man bort alla 70+are och kvinnor från dessa 13% så blir det istället ca 5% av befolkningen som står för drygt 50% av våldsbrotten.

Fin överrepresentation

Vi har verkligen släppt in riktiga guldklimpar. Det är givetvis helt åt helvete att han och hans familj blev insläppta i det här landet. Det värsta är att Migrationsverket måste ha varit medvetna om hans tidigare gärningar och ändå så fick han PUT.

Hur fan är detta ens möjligt?
Citera
2022-07-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaDoll
Såg någon skrev att det är val snart, och att politikerna vilja tysta ner denna händelse pga valet. Kan det verkligen finnas någon logik i de? Att dom tystar ner allt om denna lilla flicka.. Isf är dettaländ ännu sjukare, än iaf jag trott.

Är det helt tyst on detta fall nu?
Inget nyttom flickans tillstånd?

Skojar du? Tycker du media har varit pigga på att berätta om utländska gärningsmän de senaste 10-15 åren? Det finns t o m journalister som sagt att man inte vill skriva något som skulle kunna gynna SD osv. De har väl trott att det är deras jobb som bättre vetande att avgöra vilken tillrättalagd bild vanligt folk ska få ta del av, men det funkar inte så bra längre.
Citera
2022-07-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Kevin fallet?
Gm kom från Syrien.

Bröderna fick skulden.

Enligt GW avskrevs spåret med 13-åringen av politiska skäl:

Han finns med i utredningen och är hörd. Han har ett alibi men vid första kontroll av det så är allt påhitt. Det stämmer alltså inte men man bortser från honom ändå.

Här hänvisar Leif GW Persson till att det spelade in att det var valår och att regeringen inte ville ha ”en invandrardebatt”, eftersom 13-åringen ingick i en familj med politiska flyktingar.

– Nio månader senare grips han på bar gärning när han våldtar en treåring ungefär 100 meter från platsen där Kevin försvann. För varje normal polis är det en varningssignal.

För det första så såg ju inte media och sociala medier ut på samma sätt då. Sen påstår ju en del här att sjukhuset skulle mörka och hålla henne vid liv över valet. Nån jäkla måtta på foliehattkonspirationerna får det ju vara.

Stora medier har redan rapporterat om både gärningsmannen, att han ska åldersbestämmas etc och flickans ålder. Att vi inte hör hur det går för flickan beror på sjukhusets tystnadsplikt.
Citera
2022-07-18, 10:32
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsamStaty
Min misstanke är att de i sådana fall gick ut med Visby-mördarens namn i syfte med att överskugga detta brott.

Man gick väl ut med det innan detta brott ens skett?
Citera
2022-07-18, 10:34
Medlem
Jag är också övertygad om att myndigheter och regering mörklägger det här och försöker sitt bästa för att få det att "försvinna".

Eftersom "barnet" inte kan straffas och heller kanske inte ens "vårdas" så är han nästan garanterat i hemmet där de alla har fått skyddat boende på annan ort där våldsamheterna kan fortgå till dess att han uppnått en ålder där myndigheterna börjar räkna honom som straffmyndig. Det blir inget mer efterspel för GM den här gången eftersom det ju är "synd" om honom.

Efter x antal år och x offer (BARN) till som får sina liv förstörda där man till slut kan landa i att man på papperet kan börja räkna honom som straffmyndig kanske han i alla fall kan få "påföljden" psykvård där det under något år blir lungt för medborgare innan han är "färdigvårdad", släpps ut och kan börja om igen.

Ridå Sverige. Ridå L*na och ridå för den ort och alla stackars satar som bor i den ort dit det här packet flyttat.

Det enda jag kan klamra mig fast vid i allt det här är en lätt förhoppning i att de inte flyttat till den ort där min snart 9-åriga dotter finns. En fördel är förstås att jag kommer att känna igen honom iom den här tråden och börjar han på min dotters skola så kan jag personligen garantera att han inte kommer att bli långvarig där men det som är helt jävla sjukt att inte det finns något skyddsnät kvar för medborgare i Sverige idag utan att man som medborgare är helt utelämnad till brottslingar och galningar. För gärningsmän finns det hur mycket skydd som helst och inga påföljder.
Men för brottsoffer är det så klart värst. Inget skydd, ingen rättvisa. Påföljden för dom är att dö eller att leva med de sår som GM lämnat efter sig. Bara i det här fallet finns folk som spekulerar i om BO trots allt inte har sig själv att skylla. Kanske hon klätt sig utmanande (alltså inte i Burka då eller?), Och har hennes pappa kanske ändå inte gjort något som gör att hon förtjänat det? Som att en 9 årig tjej som försöker ta sig hem från skolan kan "förtjäna" något sånt här???

Fyfan, jag spyr på alla er (oavsett om ni skrivit här, om ni är politiker eller myndighetsperson) som duckar, blundar. Skygglappar på och letar rim och reson i något som är helt oresonligt. Ni som försöker rättfärdiga och ni som minimaliserar. Slätar över. Försöker tysta. Det är NI som förstör Sverige och inte någon/något annat!
Citera
2022-07-18, 10:38
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
För det första så såg ju inte media och sociala medier ut på samma sätt då. Sen påstår ju en del här att sjukhuset skulle mörka och hålla henne vid liv över valet. Nån jäkla måtta på foliehattkonspirationerna får det ju vara.

Stora medier har redan rapporterat om både gärningsmannen, att han ska åldersbestämmas etc och flickans ålder. Att vi inte hör hur det går för flickan beror på sjukhusets tystnadsplikt.

Jag reagerar inte på media direkt. (Jag)
Jag reagerar på politikernas ovilja att skriva om detta. De brukar vara riktigt snabba på sociala medier annars, speciellt när vi kollar på vänsterkanten. Det kan vara från 1 -6 inlägg om dagen

Det är en bild på en tårta, gummibåt, skogsvandring osv, och lite värme där borta.

Man kan väl sända en fin tanke om att flickan ska vakna? Du vet exakt vad jag menar. Istället en bild på en gummibåt eller en tårta.

Lilla hjärtat som dog, vet inte hur många inlägg jag såg från styrande, men bra många.

En bön vore på sin plats.
Du vet exakt vad jag menar.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 10:42.
Citera
2022-07-18, 10:40
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Man gick väl ut med det innan detta brott ens skett?

Tror inte det, har för mig att det var en vecka sedan man började göra det eftersom att det skulle utredas som terror-brott.

https://www.svt.se/nyheter/darfor-pu...-namn-och-bild
Citera
2022-07-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Jag tänker inte att det är ett straff först och främst, det handlar bara om att skydda samhället från en farlig person. Jag ser det från offers och potentiella framtida offers perspektiv, inte från gärningsmannens.
Så att våldta barn i Eitopien är okej?
Citera
2022-07-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Kanske om de har kopplingar till våldsbejakande islamism? Om de skulle råka ha det.

Såvitt jag förstår fanns det gore-videos på Facebookprofilen men för att synliggöra händelser i Etiopien och med protester att beteendet är felaktigt. Men läsaren behöver kunna Ormo för att uppfatta nyanser i språket och hur det är skrivet. Har de samlat in pengar till kreti och pleti och en av organisationerna är terrorstämplad så blir det misstänkliggjort. Men jag har bara hört ”insamlingar” (alltså via Facebook nämnas) men inte ett knyst om vilka. Sedan kan jag tänka mig att en del av bidragen som de fått av staten skickats till Etiopien, vilka är mottagarna (ifall de skickat pengar)?

Om någon har lust att bara kolla, tror dock inte de överhuvudtaget har något att göra med terrorstämplade afrikanska rörelser. Nappar det däremot är det ju jackpot. Sedan får man ta Samnytt eller vad det är med en nypa salt, de läste Flashback och grävde i Facebook-profiler, på sin höjd drog de några citat genom Google-translate.

Om jag delar klipp från kriget i Ukraina där folk sprängs i bitar. Då kan jag vilja synliggöra det, då har det viss betydelse om jag jublar åt det eller om jag protesterar mot det. Det gäller alltså att vara saklig och inte bara ”jag hittade märkliga kläder, en koran och gore-klipp ergo islamist” för i sådana fall skakar muslimerna på huvudet medan SÄPO gör facepalm. Titta på hur texterna är skrivna, vad är det som sägs och vad stöttar de alternativt protesterar mot? Är det rättframt eller ironiskt skrivet?

Vi skulle alla bli glada ifall det visade sig att MGMs familj har skelett i garderoben men samtidigt ska man inte köra av vägen på grund av stereotyper eller missuppfattningar.

Tycker dock fortfarande det är olämpligt och osmakligt att dela gore-klipp på Facebook. Speciellt om ens ungar och släkt skulle ha tillgång till ens konto. Oaktat om det gäller Etiopien eller Ukraina.
Nej.
Citera
2022-07-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag reagerar inte på media direkt. (Jag)
Jag reagerar på politikernas ovilja att skriva om detta. De brukar vara riktigt snabba på sociala medier annars, speciellt när vi kollar på vänsterkanten.

Det är en bild på en tårta, gummibåt, skogsvandring osv, och lite värme där borta.

Man kan väl sända en fin tanke om att flickan ska vakna? Du vet exakt vad jag menar. Istället en bild på en gummibåt eller en tårta.

Lilla hjärtat som dog, vet inte hur många inlägg jag såg från styrande, men bra många.

En bön vore på sin plats.
Du vet exakt vad jag menar.

Ja DET är en annan sak! Att politiker försöker antingen blåsa upp det till sin fördel eller förminska det till sin fördelas är väl en ganska självklar del av det politiska spelet tyvärr.
Citera
2022-07-18, 10:46
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Ja DET är en annan sak! Att politiker försöker antingen blåsa upp det till sin fördel eller förminska det till sin fördelas är väl en ganska självklar del av det politiska spelet tyvärr.

Man behöver inte vinkla inlägget i politiskt syfte, men ett jävla " krya på dig inlägg " vore på sin plats.

Att åka gummibåt vill tydligen folket höra..
Jag spyr..
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 10:50.
Citera
2022-07-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Så att våldta barn i Eitopien är okej?

Vad som är ok varierar ju mellan olika länder, olika kulturer. Är det ens ett brott i Etiopien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in