Citat:
Ursprungligen postat av
swburton
Vadå inhuman människosyn? Folk vill att han ska få ett straff och sen utvisas, det är inte inhumant. Har du en human människosyn gentemot brottsoffret? Förtjänar hon inte upprättelse? Det är mer inhumant att vårt rättsystem säger att om han är under 15 ska han inte få något straff. Det systemet är designat för att ungdomsbrottslighet består av att klottra eller snatta, inte våldta och mörda. Är man gammal nog att våldta eller mörda är man gammal nog att bli straffad för det.
Kan du säga vad som är bra med att den här personen finns i Sverige? Eller vad som är bra med att han fick permanent uppehållstillstånd kort efter att ha hoppat på en kvinna i en tunnel?
Har du läst inläggen i den här tråden med allehanda skällsord och glåpord om gm?
Han ska åldersutredas. Är han över 15 år kan han och kommer han bestraffas. Har man permanent uppehållstillstånd så utvisas man sannolikt inte.
Det är inte bra att någon ung man någonstans eller någonsin begår ett sådant här brott mot en ung flicka. Det är fasansfullt. Jag vill inte döda honom eller skada honom för det, jag vill att han ska bestraffas och låsas in. Gärna länge. Men jag kommer inte sprida orimligt hat mot honom gör det.