2022-07-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Japp,stämmer.
Herregud, flera av filmerna är 2-3 år gamla och han ser redan ut som 15 på dom där🙄
Citera
2022-07-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu har Rapport gjort ett inslag om lärarinnan i Skellefteå som står upp mot hat mot våldtäktsmannen.

Vilken sida är det hon läser ifrån i Rapport? Mobilen syns tydligt i bild och hon citerar från en sida som skriver om henne och vissa inlägg återges inte eftersom det är för grovt.
Citera
2022-07-16, 18:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu har Rapport gjort ett inslag om lärarinnan i Skellefteå som står upp mot hat mot våldtäktsmannen.

Och advokaten som tjänar storkovan på detta. I USA för 150-300 år sedan hade han fått "riding the rails".
Citera
2022-07-16, 18:13
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
https://www.facebook.com/elin.wiklun...UW6r48dMY5NNCl

+ artiklar med skärmdumpar

https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/

https://samnytt.se/svt-rycker-ut-for...okej-att-hata/

okej tack. men varför hatar folk henne då egentligen? är folk dumma i huvudet och tycker det är fel att stå upp mot rasismen? Jag vet är sverige är ett väldigt smygrasistiskt land, det är inget nytt.

vill återigen säga att jag skulle aldrig gått ut på sociala medier eller engagerat mig kring nätet om jag var i hennes sits. otroligt osmidigt med tanke på hur folk är just på nätet.
Citera
2022-07-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Inte så säker på att han är speciellt funktionsnedsatt då jag vet att MGM använder appar som TikTok och Instagram. För att använda dom måste man ta hem app och göra en användare, han är inget lallande mongo iaf.
Tror hellre på en grav psykisk störning ala Psykopat sadist.
Undrar om han använder Snapchat? Den appen har nämligen en karta så man ser vart användare befinner sig men jag tror man måste vara vän med användaren.
Någon som har Ab*Shi som vän på Snap?

Uppmuntrar absolut ingen att ta lagen i egna händer men skulle kännas tryggt att veta var i landet sadisten befinner sig

Det stog väl att han hade måttlig utvecklingsstörning vilket motsvarar en kognitiv ålder på 6-8 år. Med tanke på språkförbistring så kan man kanske tänka sig att han ligger lite högre tom. En 8 åring kan ju använda appar som Instagram och tictoc så nog borde han kunna det
Citera
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Vadå inhuman människosyn? Folk vill att han ska få ett straff och sen utvisas, det är inte inhumant. Har du en human människosyn gentemot brottsoffret? Förtjänar hon inte upprättelse? Det är mer inhumant att vårt rättsystem säger att om han är under 15 ska han inte få något straff. Det systemet är designat för att ungdomsbrottslighet består av att klottra eller snatta, inte våldta och mörda. Är man gammal nog att våldta eller mörda är man gammal nog att bli straffad för det.

Kan du säga vad som är bra med att den här personen finns i Sverige? Eller vad som är bra med att han fick permanent uppehållstillstånd kort efter att ha hoppat på en kvinna i en tunnel?

Har du läst inläggen i den här tråden med allehanda skällsord och glåpord om gm?

Han ska åldersutredas. Är han över 15 år kan han och kommer han bestraffas. Har man permanent uppehållstillstånd så utvisas man sannolikt inte.

Det är inte bra att någon ung man någonstans eller någonsin begår ett sådant här brott mot en ung flicka. Det är fasansfullt. Jag vill inte döda honom eller skada honom för det, jag vill att han ska bestraffas och låsas in. Gärna länge. Men jag kommer inte sprida orimligt hat mot honom gör det.
Citera
Medlem
Hon ska vara glad om det stannar med äggkastning. Hur korkad måste man inte vara om man går ut och godhetssignalerar i ett sådant här fall? Luktar narcissistisk störning lång väg.
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Ägg på huset skulle hon ha!
Citera
Medlem
Att hon bara försvarar ett monster , säger allt . Hon borde bry sig om den stackars flickan istället , politiskt sett utvisa monstret och hans familj , finns inte plats för sånt patrask i samhället
Citera
2022-07-16, 18:15
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Ja men nu var det inte jag som skrev att hon bor i villa men strunt idet. För mig får hon bo var fan som helst, det är för mig lika intressant som en påse ankskit i sjönöd.
Nej, det som är intressant här resultatet är resultaten av denna oansvariga massinvandring som sossepacket ställt till med.

Inte bara sossarna som ställt till det.
Har du glömt Reinfeldt?
- ”Öppna era hjärtan”
-” nya spännande Sverige”
- ”Sverige har massor av plats”

Den oansvariga massinvandringen är de flesta partiernas ansvar.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Vi behöver inte kalla dem för rovdjur. Men vad ska man kalla dem då, män som ser kvinnor som villebråd? Tror du att alla människor från alla länder har samma kvinnosyn och värderingar som vi är vana vid i Sverige (ja, det finns även svenskar med hemsk kvinnosyn)? Samma kultur?

Det är jättefarligt och oklokt att lära unga tjejer och kvinnor att alla är lika, alla vill väl och att aldrig vara misstänksam mot någon, eller killar också för den delen för alla kan råka illa ut. Det är ju helt oförberedda och ovetande om att det finns risk för att vissa har inte samma syn på vad som är ett brott, inga spärrar och ibland helt gränslöst beteende.
Tycker att du ska läsa om Afrika. Finns information på Wikipedia. Dom blir inte som vita människor bara för att dom befinner sig i det här landet. En rovfågel kan aldrig bli en duva.
Citera
Bannlyst
Kloka män kommentar på henne facebook.
” Väl skrivet men viktigt att vi är vidsynta för att förstå .. så bifogar en Lånad text från ett annat perspektiv…

”En svensk liten flicka i en liten stad i Norrland. Inte ens 10 år gammal.

En pojke - som visat flera gånger att han är farlig för flickor/kvinnor - tar hennes barndom ifrån henne i skogen en dag efter fritids.
Han förstör hennes framtid.
Stjäl hennes trygghet.
River sönder hennes kropp och själ.
Misshandlar henne och lämnar henne att dö.

Ingen vet ännu om hon kommer att överleva.
Men om hon gör det så är livet aldrig mer som innan den dagen då hennes bödel tog hennes oskuldsfullhet och ljusa framtid ifrån henne.

Bilderna hennes mamma delat med sig av, när hon vakar vid dotterns sida på sjukhuset är bland det värsta jag sett.
Kärleken och ljuset runt henne är enormt, men det kan inte dölja det bestialiska hon utsatts för.

Vem förövaren är, hur gammal han är och varför han gör det han gör spelar egentligen ingen roll.
Han gör det.

Hela staden sörjer.
Jag kan inte ens tänka tanken på hur hennes närmsta mår.

Det blir snabbt känt vem pojken är.
Ursprung, ålder, tidigare attacker osv..

Rädsla, ilska och frustration sprids - för detta skulle inte ha hänt om myndigheter och skola gjort sitt jobb!
Detta är ingen oväntad chockartad attack som ingen kunde förutspå.
Hon är - med stor sannolikhet - hans tredje offer.

Människor börjar höja sina röster.
Varför gick han fri?
Varför var han inte övervakad?
Han är ju bara en pojke!
Varför gjorde ingen nåt?

Det är inte allt.

Insamlingen till lilla L*** och hennes familj får genast kritik.
De som hörs mest är en klick av de "goda".
- Man ska inte tjäna pengar på tragedi!
-Pengar hjälper inte..

..Detta är alltså samma människor som samlar in pengar till en vuxen man som inte vill flytta hem till sitt land när han får avslag på asylansökan..

Vissa av de "goda" börjar även - tro det eller ej- försvara Pojken.

- Javisst är det hemskt osv men han är ju ett BARN! Man kan inte hata ett BARN som inte förstår!
- Han är förståndshandikappad.
- Sluta hata!
- Sluta vara arga!

Handhjärta , Styrkekramar och stoppa rasismen.

På riktigt??

Handlingskraft, övervakning och stoppa pojkar som skadar små barn på detta vidriga ofattbara sätt.
Är man så förståndshandikappad och sexuellt våldsam att man utgör en livsfara för andra ska man inte försvaras utan förvaras.

Var är alla feminister som skriker sig hesa när en svensk pojke tittar fel på en flicka.
Var är alla #, insamlingar och upprop.

Vem står upp för denna lilla flicka?

" Sluta vara arga " säger ni goda.
"Fokus på kärlek."
Då får man inte vara arg.

Nej.
Ni har fel.
Om det är något som gör mig arg så är det just er flathet och falska poängjakt.

Ni kanske måste försvara denna pojke för att känna er goda nog.
För att få era guldstjärnor av era gelikar.

Jag skiter i era guldstjärnor.
Jag kan sörja, be för och känna med denna lilla flicka OCH vara förbannad på pojken och samhället.
Samtidigt.

Säg inte att jag inte får vara arg.
Jag får känna exakt det jag känner.

Någon har stulit all trygghet från ett oskyldigt barn.
Om det inte - förutom medlidande, ständiga böner och konstant oro- framkallar ilska, sorg och frustration så är det nåt fel.

Så låt höra era röster, ni som säger att ni står upp för flickor som skadas.

#SpeakNow or forever hold your peace.”
Citera
2022-07-16, 18:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Propagandaministeriet SVT oroar sig för att denna händelse ska kosta sossarna makten i höst. Vilka cyniska svin!

ja det är väldigt selektiva i sin rapportering. Inga frågor på varför Sverige ska låta en sådan person stanna i landet. Vilka risker som detta kommer medföra för omgivningen. Han har redan som yngling visat sig full kapabel till våldshandlingar som innebär fara för andras liv.

Vi utvisar faktiskt personer som under sin tid i landet skött sig exemplariskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in