2022-07-18, 17:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
I september bör vi ha fått reda på intressanta uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av pege70
"Flickan vårdas alltjämt på sjukhus. Den misstänkte är hörd och resultatet från medicinsk åldersbedömning är tidigast klar i nästa månad. Åklagaren är inte tillgänglig för medierna."

https://via.tt.se/pressmeddelande/up...easeId=3327355

Tack för länken som publicerades idag.

Klart att flickan vårdas fortfarande på sjukhus för det kommer att ta tid.

Citat:

"Åklagaren har beslutat att en medicinsk åldersbedömning ska genomföras. Om det efter genomförd åldersbedömning är klarlagt att den misstänkte hade fyllt 15 år vid tillfället kan det bli aktuellt med åtal. Resultatet väntas vara klart tidigast i mitten av augusti.

Den tekniska utredningen i ärendet, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, kommer sannolikt inte vara klar före september månad. Ärendet handläggs dock med hög prioritet."

Bra att ärendet handläggs med hög prioritet. I september bör vi ha fått reda på mera bl. a. gällande åldersbedömningen av "13-åringen".
Citera
2022-07-18, 17:07
Den misstänkte pojken är inte kvar i länet, meddelas Skellefteåborna, så dem kan känna sig lugna och tryggare.

Okej, intressant, vilket län ska vara på sin vakt? Vilken kommun ska få den äran att öppna sitt hjärta för den misstänkte pojken och hans familj, antar jag?
Citera
2022-07-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den misstänkte pojken är inte kvar i länet, meddelas Skellefteåborna, så dem kan känna sig lugna och tryggare.

Okej, intressant, vilket län ska vara på sin vakt? Vilken kommun ska få den äran att öppna sitt hjärta för den misstänkte pojken och hans familj, antar jag?
han är säkert nere i sthlm för ålders undersökningen
Citera
2022-07-18, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Polisen säger nu officiellt att mgm inte finns kvar i länet pga "den hätska stämningen på sociala medier".
Vart har fanskapet tagit vägen?

Fy fan att dom flyttat på kräket.
Trolig destination är väl någon annanstans i Norrland, Härnösand, Kramfors eller Sollefteå tippar jag på.
Brukar hamna mycket slödder där då det finns lediga lägenheter i dessa kommuner.
Skulle inte förvåna mig om han får eget boende.
Citera
2022-07-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för dina inlägg. Jag känner mig lugnare nu efter att ha läst dina inlägg. Du verkar insatt i den medicinska delen. Det allra viktigaste är att den 9-åriga flickan överlever och att kunna leva ett normalt liv.
Ja det var skönt att läsa den som kan vården bättre, tack.
Ett normalt liv finns inte så det kan vi glömma.
Vi lär få veta kanske hur det blir för flickan och varken hopp eller banala böner hjälper men pengar är alltid bra att ha!
Vad som kan hjälpa inför framtiden är en rejäl utredning om hur detta kunde hända och hur faan han kom till just Sverige?
Vilka bestämde det och gav ok för en 6 åring planerar inte sånt.

Häng dom högt och har vi några namn hur hierarkin ser ut och vem var ansvarig?
Alla kan väl inte få gömma sig bakom sekretess i Skitlandet Sverige. Luktar det inte då politiska jobb?
Eller är de svenske mest menlösa kor och valfläsk åt andra och väntar på att bli mjölkade av regeringen som hyllar mörkret?

Det här verkar vara en stinkande soc och sosse bomb där andra borde fått det som flickan fick.
Vad gör de på sina arbeten? Dricker de Latte och njuter av jobbet att trycka runt papper eller sekretessbelägga dom? Vilket ruttet egotrippat liv och de borde få veta det nu medan järnet är varmt och fickan kvar i sängen för sen kommer det annat helt säkert och värre.

Trådens försvarsarmada är ett tydligt tecken på vilket politiskt styrt fiasko Soc och IV är.
Aldrig jag skulle placera mina barn i detta politika vansinne med agendan att "vi vet bäst vad barn behöver" indoktrinering från S.
Och att det kom fram nu att Sverige har flest miljardärer, mer än USA, och många fd politiker i den högen, ger inte något förtroende alls mer än att de jobbar för egen vinning och förbiser barnen. Finns tråd om det.
Citera
2022-07-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Fy fan. Då kan han vara var som helst i landet. Var görs dessa åldersutredningar??
Dags att börja se sig över axeln när man tar en promenad. Känns som en dålig skräckfilm att ha en sadistiskvåldtäcksman lös. Vem blir nästa offer liksom?
Leverantörer för magnetkameraundersökning av knäled är Aleris Diagnostik AB och Unilabs AB. Leverantörer för röntgenundersökning av visdomständer är Boneprox AB och Karolinska Institutet.
Citera
2022-07-18, 17:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Fy fan. Är han 13 så är jag Bellman.
Hej Bellman.

Har nu sett hans "rapvideo" från 2021 och han har ju inte ens kommit in i målbrottet där.
Citera
2022-07-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
han är säkert nere i sthlm för ålders undersökningen

Han har säkert fått boende där med familjen ..😣
Citera
2022-07-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Nej. Men Sverige kan inte utvisa någon från Etiopien eller stifta lagar där. Om du hade en gäst hemma som betedde sig illa mot din familj, skulle du inte kasta ut denne? Eller skulle du tänka, det kan jag ju inte göra, för då kan han bete sig illa mot någon annan, någon annanstans?
Det är en ickefråga så klart och ändrar inte vad jag skrev, eller det faktum att du får in i skallen att jag inte uttryckte min åsikt utan konstaterade att rent juridiskt kommer det inte ske.
Citera
2022-07-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vad som är ok varierar ju mellan olika länder, olika kulturer. Är det ens ett brott i Etiopien?
Vad tror du?
Citera
2022-07-18, 17:25
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för länken som publicerades idag.

Klart att flickan vårdas fortfarande på sjukhus för det kommer att ta tid.

Citat:

"Åklagaren har beslutat att en medicinsk åldersbedömning ska genomföras. Om det efter genomförd åldersbedömning är klarlagt att den misstänkte hade fyllt 15 år vid tillfället kan det bli aktuellt med åtal. Resultatet väntas vara klart tidigast i mitten av augusti.

Den tekniska utredningen i ärendet, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, kommer sannolikt inte vara klar före september månad. Ärendet handläggs dock med hög prioritet."

Bra att ärendet handläggs med hög prioritet. I september bör vi ha fått reda på mera bl. a. gällande åldersbedömningen av "13-åringen".

Vet vi något om skadeläget för flickan?
Citera
2022-07-18, 17:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag vet det.
Sluta att smutskasta föräldrarna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera