2022-07-16, 18:05
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vilka bidrag rör det sig om?
Hur kan hon ha 245k i taxerad inkomst?? Det måste vara något bidrag. Det ända jag kan tänka på är att aset har fått hjälp med sjukersättning. Socialtjänsten hjälper lyxmigranter att få just sjukersättning. Då sjunker statistiken för socialbidrag och dom räknas som självförsörjande. Det är så mycket mygel med invandrare att man blir mörkrädd.
Citera
2022-07-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hur kan hon ha 245k i taxerad inkomst?? Det måste vara något bidrag. Det ända jag kan tänka på är att aset har fått hjälp med sjukersättning. Socialtjänsten hjälper lyxmigranter att få just sjukersättning. Då sjunker statistiken för socialbidrag och dom räknas som självförsörjande. Det är så mycket mygel med invandrare att man blir mörkrädd.

Har tagit upp det i ett tidigare inlägg och mig veterligt är det höljt i dunkel eftersom många sk bidrag inte har skatt. Dom bidrag som finns med skatt räcker inte för årsinkomsten.
Citera
2022-07-16, 18:06
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Och har någon hotat henne lär det bli olaga hot. Sen kan du sluta sprida uppgifter om att familjen bor i en villa då det inte stämmer utan det är en lägenhet.
Ja men nu var det inte jag som skrev att hon bor i villa men strunt idet. För mig får hon bo var fan som helst, det är för mig lika intressant som en påse ankskit i sjönöd.
Nej, det som är intressant här resultatet är resultaten av denna oansvariga massinvandring som sossepacket ställt till med.
Citera
2022-07-16, 18:07
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Negerälskande läraren på SVT rapport nu 😂😂😂😂😂😂

Mission accomplished alltså. Det var ju kändisskap hon var ute efter.
Citera
2022-07-16, 18:08
Medlem
Chablisnoirs avatar
Är det någon som sitter på info om vilka politiker som har uttalat sig om fallet?
Saknar verkligen hela gänget från Almedalen.
Är detta fall så vidrigt att dom ”inte finner ord”?
Citera
2022-07-16, 18:08
Medlem
Luderlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Har han en massa videos på bilar där med?

Japp,stämmer.
Citera
2022-07-16, 18:09
Medlem
pantherTypeGs avatar
Man ser direkt på negerälskarens frisyr att det är en vänstermupp. Pride, BLM, allas lika värde etc etc.

Vart är samhället på väg undrar hon... vi är på väg mot fler mord och våldtäkter i Sverige tack vare invandringen.

Ta ditt ansvar som lärare istället för att böla i nyheterna.
Citera
Medlem
Elin W: Att hata en person som gör något så ondskefullt är fullt legitimt och mycket mänskligt. Och jag menar hata människan - och inte bara handlingen. De allra flesta kan nog förstå detta. Att be folk sluta hata är självupptaget och rentav korkat. Vad ger dig den rätten Elin W?

Den text Elin skriver ger personlig PR - och hjärtan delas ut på Facebook. Många vill vara med på tåget - också vara goda. Elin får även höra att hon är världens finaste och bästa lärare. Undrar om det känns fint att ett facebook-inlägg om ofattbar ondska blir en hyllningstråd till författaren? Känns det skönt? Att bli hyllad när en flicka ligger på IVA?

Att hata personer som fått uppehållstillstånd (och säger sig flytt från våld) men som istället för att bidra till Sveriges säkerhet istället skadar, våldtar eller mördar i sitt nya land. Är det konstigt eller fel? Eller är det fullt rimligt?

Att skylla på samhället? Ja kanske. Mycket är fel. Många av felen ligger dock de som ser sig själva som anständiga bakom. Deras utopiska välvilja har skapat en mardröm - en mardröm som kommer att bli än värre. Undrar hur det kommer att kännas om några år - när poletten ramlar ner? Kanske de beslut som togs under välviljans tecken inte gav oss ett bättre samhälle?

Men glöm inte att det är gärningspersonens egna val som är den stora orsaken till vad som sker. Alltid.
Citera
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Menar du att vi ska känna empati för en person som har brutalt våldtagit och misshandlat en 9-årig flicka eller vad är du försöker förmedla?

Du kan inte förstå att folk är upprörda över vad som har hänt, över vad som inte borde ha fått hända om Sverige inte hade släppt in dessa människor i landet från första början?

Det är du och dina kosmopolitiska gelikar som har "intellektuella förståndshinder".

Läser du vad jag skriver?
Jag menar att man inte behöver spy ur sig den mest icke-intellektuella rasistiskt smörja om en pojke i tonåren för att han är från Etiopien. Hade det varit en Alexander på 14 år med kritvit hudfärg hade folk skyllt på att han var förståndshandikappad eller möjligtvis sadistisk och psykiskt sjuk. Nu gafflar ni om negermonstet och våldtäktsnegrer som om ni var kolonialherrar på 1800-talet som precis bundit fast slavar för att skörda socker. Det är extremt onödigt och det framstår lika hatiskt och idiotiskt som handlingarna ni fördömer.

Jag kräver inte empatisk förmåga av människor som uppenbart saknar det, däremot vore det ju trevligt att läsa ett inlägg utan den rasistiska smörja som nu fyller hundratals sidor.

Jag förstår att ni är besvikna eftersom ni tror att allt görs i någon slags samhällig komplott av styrande system och att mörkhyade barn står närmare naturen än ni själva och därmed begår gränslösa brott. Jag är besviken över mängden lågutbildade nissar som sväljer sån skit med hull och hår.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
jag fattar inte varför folk går emot läraren som jag läste om på svt nu. Vad har hänt? jag har inte hängt med.

vart hittar jag hennes inlägg?

btw hade jag varit i hennes sits hade jag aldrig engagerat mig i det som skrivs på nätet.
Hon tycker att alla som inte håller med om att negrers rättighet är att våldta är rasister. Fast hon säger det på ett annat sätt. En idiot är hon och borde inte jobba med barn. Bättre att barnen i Skellefteå får lära sig självförsvar än geografi och matte.
Citera
2022-07-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Jag förstår inte riktigt att skolan säger att de gjort allt rätt (jo jag fattar att/varför de säger det…) för det funkar inte så att man går lite över gränserna då och då i skolan och sedan rakt på ett (trol två) överfall där offret blir så här illa skadat som lilla tjejen. Jag tror inte ett dugg på att skolan har ringt tillräckligt högt i klockan. Snarare tror jag att personalen a) inte har ringt tillräckligt högt i klockan för man tänker ’det händer ändå inget’ b) man blir efterhand van vid elevers individuella beteende och ’jaja men det har iaf varit bättre idag än förra veckan’ fast att det den dagen hade ringts högt i klockan om en annan elev hade haft likartat beteende.
Tror det är lätt att sitta på läktaren och i efterhand, då facit finns att döma.
Citera
2022-07-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Din kunskap om Försvarsmaktens uppdrag verkar ju inte så stor. Sen att beskriva människor som ”rovdjur”? Är det 1930-talets språkbruk som är aktuellt fortfarande?

Sen är det varken Migrationsverket eller gränspolisen som har ansvarar för brott begångna i Sverige, det är gärningsmannen - individen själv och möjligtvis hens föräldrar om hen är minderårig.

Vi behöver inte kalla dem för rovdjur. Men vad ska man kalla dem då, män som ser kvinnor som villebråd? Tror du att alla människor från alla länder har samma kvinnosyn och värderingar som vi är vana vid i Sverige (ja, det finns även svenskar med hemsk kvinnosyn)? Samma kultur?

Det är jättefarligt och oklokt att lära unga tjejer och kvinnor att alla är lika, alla vill väl och att aldrig vara misstänksam mot någon, eller killar också för den delen för alla kan råka illa ut. Det är ju helt oförberedda och ovetande om att det finns risk för att vissa har inte samma syn på vad som är ett brott, inga spärrar och ibland helt gränslöst beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in