Jaa, när det gäller detta område i den s.k. välfärden känns det verkligen som att media och alla andra granskande instanser lägger locket på. Och gemeneman förstår inte hur illa det verkligen är, de tror att det är lika "bra" som på 1970-80-talet (det var inte perfekt då heller, men alla gjorde sitt genuint bästa, och INGEN bråkade om "kostnader")!!
Jag har gått igenom Socialtjänstens många "trick" med min dotter (nu död

) och hennes 2 barn. Socialtjänsten gör precis vad de vill, skiter i psykologrekommendation, andra utredningar, kan placera barn precis stick i stäv med ex psykologs rekommendationer, och "lagarna", specifikt våra rättighetslagar, anser soc inte existerar och/eller tycker inte att de själva behöver följa några lagar, för de "räddar" ju ett barn, från "riktigt hemska bioföräldrar", vilket faktiskt inte stämmer, de allra flesta bios är INTE "hemska". Soc silar faktiskt mygg, men sväljer elefanterna......
Man fick ju faktiskt känslan av att många batikhäxor är genuint onda, eller i varje fall totalt oläskunniga/inkompetenta, eftersom det absolut INTE gick IN vad som faktiskt rekommenderades av ex psykologutredning.
Otroligt att kalla Fakta inte var intresserade, de brukar väl "gilla" visselblåsare, men jag försökte faktiskt själv med Uppdrag Granskning, jag fick känslan att de "ville hitta sina granskningsområden själva", på något sätt.
Det är så sorgligt vad Sverige har blivit, ett land där t o m stat och myndigheter är ruffel och båg.
Själv har jag flyttat utomlands där ex skolorna var bättre för mina yngre barn!