2022-10-06, 16:54
Denna killen ska ha livstid jag skiter att han är 15 år han avsiktligt försökte döda en oskyldig flicka ut med skräpet eller livstids fängelse punkt.

Ger man honom ungdomsvård så sänder det ut signaler till offentligheten att vilken 15-åring som helst kan ha som avsikt att döda människor och komma undan med det.

Vi snackar grov våldtäkt och mordförsök, det är brutala brott sådana straff bör inte vara åldersbegränsade.

Han visade hänsynslöshet mot BO, hoppas hovrätten visar samma hänsynslöshet mot GM, hårt mot hårt annars vurmar de om en våldtäktsman och en mördare.
Senast redigerad av Vafalls09 2022-10-06 kl. 17:05.
Citera
2022-10-06, 17:12
Medlem
Mr1931s avatar
Avrätta negern. Det enda rätta. Fy fan vilket psykopatkräk. Helt värdelös som människa.
Citera
2022-10-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Det var pappan som anmälde sin son när han erkände för honom
Tack för att du framhåller detta fakta. Mig veterligen har det inte nämnts i tråden tidigare.

Citat:
"Kvart i tio kvällen efter ringer pojkens pappa till polisen för att berätta att sonen erkänt att han begått brottet."
Expressen

Orsakerna till pappans agerande kan såklart diskuteras. Var han genuint upprörd över vad sonen gjort? Ville han visa för polisen att han var villig att samarbeta? Handlade han bara rent egoistiskt?
Citera
2022-10-06, 17:14
Medlem
Citat ” . I utredningen framgår det att den 9-åriga flickan utsattes för mycket grovt våld som bland annat orsakade hjärnskador av syrebristen. Det rör sig om livshotande skador som kommer att leda till bestående men.”
Citera
2022-10-06, 17:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Tack för att du framhåller detta fakta. Mig veterligen har det inte nämnts i tråden tidigare.

Orsakerna till pappans agerande kan såklart diskuteras. Var han genuint upprörd över vad sonen gjort? Ville han visa för polisen att han var villig att samarbeta? Handlade han bara rent egoistiskt?

Det har nämnts flera gånger tidigare jo att det var pappan som anmälde honom.
Det skrevs tidigt.
Citera
2022-10-06, 17:17
Medlem
Citat:
Det var pappan som anmälde sin son när han erkände för honom men du tänker inte längre än din näsa

Frågan är om detta med att pappan ring polisen är en efterhandskonstruktion för att få dels pappan att framstå o bättre dager men att det också låter bättre för samhället att den etiopiska pappan ringde polisen. Den etiopiske pedofilen och våldtäksmannen bodde själv med sin mamma och pappan bodde inte ens i Sverige och inte heller hade någon kontakt med sin son
Citera
2022-10-06, 17:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det etiopiska äcklet försökte strypa henne https://www.expressen.se/nyheter/kri...en-slog-henne/

Citat:
Det etiopiska äcklet försökte strypa henne https://www.expressen.se/nyheter/kri...en-slog-henne/

Vad är det du försöker tillföra i diskussionen?

Att hon troligtvis utsattes för strypning med tillhygge (att det var just skosnöre visste man inte) har diskuterats från början i tråden.
Citera
2022-10-06, 17:19
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Han ska även ha försökt strypa flickan med skosnören.
”Jag bara tog på dem och hedde på hennes hals” , säger han i förhör. Han berättar att han knöt skosnörena. När förhörsledaren frågar varför har han ingen förklaring.
”Jag vet inte”.[/i]

Vad f*n menar han med ”hedde på hennes hals”..?

Att he något är ett universalord i delar av norr- & västerbotten. Det kan användas som synonym för ställa, lägga, placera, gömma, sätta, mm..

- Kan du he posten på bordet? (Lägga posten på bordet)
- Nu ska jag he undan godiset så du inte hittar det. (Gömma undan)
- Jag her på vax efter att jag tvättat bilen. (Sätta)
- Vi her alla barnen vid ett bord och alla vuxna vid ett annat bord. (Placera)
Citera
2022-10-06, 17:20
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Frågan är om detta med att pappan ring polisen är en efterhandskonstruktion för att få dels pappan att framstå o bättre dager men att det också låter bättre för samhället att den etiopiska pappan ringde polisen. Den etiopiske pedofilen och våldtäksmannen bodde själv med sin mamma och pappan bodde inte ens i Sverige och inte heller hade någon kontakt med sin son

Det är inte sant.
Pappan var i Sverige och hälsade på minst 1 gång/år, så att dom inte hade kontakt är fel.
Det har också avhandlats i tråden.

Om du inte har källa på annat?
Citera
Medlem
Citat:
Det var pappan som anmälde sin son när han erkände för honom men du tänker inte längre än din näsa

Du menar alltså samma familj som ljugit om sin sons ålder, och i och med det försatt andra barn och vuxna i hans omgivning för livsfara.

Samma föräldrar som låtit sonen gå runt själv ute på stan trots flertalet upprepande händelser med våldsinslag mot både barn och vuxna.

Samma föräldrar som när allting uppdagades flydde stan och gjorde allt i sin makt för att sonen inte skulle bli anhållen. Den enda eventuella anledningen till att han ens anmält sonen är för att han vet att på pappret så var han 12-år och skulle klara sig utan påföljder.

Det är alltså han, som du väljer att lyfta fram och hylla.

Ibland undrar man om det inte skulle vara bättre att släppa ut sånna som honom, pappan och dig i skogen för att avsluta lidandet ni utsätter världen för.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har ingen kunskap i detta så jag vågat inte yttra mig
Citera
2022-10-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det har nämnts flera gånger tidigare jo att det var pappan som anmälde honom.
Det skrevs tidigt.
Okej, ber om ursäkt! Mitt minne sviker mig. Bra ändå att det kom på tal (skrift) igen, då andra uppgifter/detaljer och framför allt åsikter om straff upprepas in absurdum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in