2022-07-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Bedrövligt att inte våran statsminister har uttalat sig om händelsen
Nej Ebba är väl den enda vad jag vet.

Det är så fruktansvärt och går inte släppa!
Hoppas det nu bara går åt rätt väg för lilltjejen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han är inte kvar i Skellefteå.

Du säger det. Då är det väl dags för folk i Sverige att böra hålla koll i byar och städer efter nyinflyttade.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag kan inte heller sluta att tänka på den lilla flickan. Det här rev sönder hela hjärtat i kroppen. Hur ska då inte hennes föräldrar känna sig😓

Jag är inte själv förälder men att få höra att en 9-årig tjej blivit grovt våldtagen och sen snudd på mördad skapar såklart en otroligt djup avsky och rädsla.
I flera år har jag sagt att jag själv inte vill sätta barn till världen, just pga rädslan för sådana här händelser.
Då jag sett flera föräldrar, så vet jag att jag själv inte pallat om det skulle hända något.

Enligt min erfarenhet, och utan att mena något menar jag ändå att det är en rätt omfattande erfarenhet - Föräldrarna är förmodligen på den riktiga botten just nu och klarar bara dom allra enklaste mänskliga behoven. Så kommer det vara en tid framöver, oavsett utgång för flickan.
Dom är på sjukhuset hela tiden och vakar över läget med sin dotter, och samtal sker med olika typ av personal hela tiden.
Men inget hjälper, ingen kan tala dom till lugn eller sans.
Om cirka ett år, oavsett utgång, kommer föräldrarna sakteliga tillbaka till sin vardag och kan leva sina liv. Det kommer alltjämt alltid finnas ett mått av helvete inom detta levende, och det återspeglar sig i olika skepnad såsom sjukskrivningar, tappad social kontakt, domestiska problem såsom skilsmässa/avståndstagande, medicineringar och en typ av misär som aldrig rås bot på då samhället i övrigt inte orkar följa föräldrarna i det långa loppet.
Det hela är ett mänskligt armageddon.
Det är ett ytterst fåtal som tar sig igenom en liknande händelse.
Citera
Medlem
Okej, vad har vi för vettigt i det här fallet?

-Polisen larmas av ett förbigående par som har påkallats uppmärksamhet från en tonårspojke.
- Pojken visar paret till en misshandlad och medvetslös? 9årig flicka.
- Polisen tar pojken och vissa cyklar.
- I ett (förmodat) barnförhör(?) skall pojken "ha medgivit", mer än så vet vi inte. Kvaliteten på detta "medgivande" är okänt.

Pojkens identitet läcker ut, så även flickans. Flashbacks riddare går bananas då de ser att pojken är svart. På 3 inlägg blir hans skuld en trådsanning, som vanligt?

Det kommer fram att pojken kan ha misstänks för tidigare övergrepp, men är inte dömd. Någon postar något om att pojken skall ha trauman från 10 år tillbaka i häktet där han befann sig nu. Hur det går ihop vet ingen, hur befann han sig i häktet som fyraåring om han kom till Sverige som sjuåring?

Ingen tänker på att detta fallet håller på att utvecklas till ett nytt fallet-Kevin. Hela scenariot är precis en blåkopia av fallet-Kevin. Absolut ingen vet om pojken fann flickan i skogen. Absolut ingen vet om pojken ens har känt eller berört flickan. Vi har ett eventuellt "medgivande" från pojken, precis som vi hade TVÅ erkännanden om mord från bröderna till Kevin. Vi vet att svensk polis inte är kända för att hålla bra barnförhör.

Nu är både pojkens (skyldig eller ej) och flickans liv i fara för att några tattare på FB har gjort skuldfrågan till en mobfråga.
Citera
2022-07-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Du säger det. Då är det väl dags för folk i Sverige att böra hålla koll i byar och städer efter nyinflyttade.

Men ditt satans pucko. Familjen är satt i skydd, de kommer inte att kunna gå fritt i stan.
Citera
2022-07-14, 22:39
Medlem
Ingen som vet mer om flickans nuläge? Senaste jag hörde skulle dem väckas imåndags. Men det vart inte av?
Citera
2022-07-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo.Raine-J800
Såja svenne! Nu vaknar ni till! Inbördeskrig och hugg hårt med pennan!
Pennan är mäktigare än svärdet.

Speciellt om pennan sitter i handen på några lagstiftare som överger sin tanke på att köpa röster med obildad massinvandring - folk som per definition kommer rösta V, S eller kanske MP. För den skull dom alls röstar, såklart.

Så det ligger en massa makt i det skrivna ordet - om det görs rätt. Men det kräver ju som sagt att politiker inser sina misstag - vilket inte funnits på kartan på vad, 50 år?
Citera
2022-07-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.
Han ska bland annat ha slagit personer på rumpan, tagit en person på bröstet samt skrikit hora, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.
Nu misstänks han för mordförsök och grov våldtäkt på en ung flicka.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OKaaK/pojken-i-skelleftea-utreddes-for-krankande-behandling-av-elever

Detta är så hemskt så det går inte föreställa sig. Mordförsök och grov våldtäkt på en 9åring!
Vad händer med killen om det visar sig han är 15 år fyllda? Ungdomsvård nått år,sen då? Fri och skyddad identitet.
Innan han har fyllt 25 så har han våldtagit och mördat igen,va så säker! Då får han sitta 6,7år,sen ute och fortsätter.

Regeringen måste ändra lagen så personer under 15år,vid så här grova brott,måste kunna låsas in!

Spelar ingen roll om killen är utvecklingsstörd,har div diagnoser. Han är en framtida seriemördare/våldtäksman!

/röstar iom detta tragiska fall på SD! Det räcker nu!
Citera
2022-07-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

-Polisen larmas av ett förbigående par som har påkallats uppmärksamhet från en tonårspojke.
- I ett (förmodat) barnförhör(?) skall pojken "ha medgivit", mer än så vet vi inte. Kvaliteten på detta "medgivande" är okänt.

Pojkens identitet läcker ut, så även flickans. Flashbacks riddare går bananas då de ser att pojken är svart. På 3 inlägg blir hans skuld en trådsanning, som vanligt?

Det kommer fram att pojken kan ha misstänks för tidigare övergrepp, men är inte dömd. Någon postar något om att pojken skall ha trauman från 10 år tillbaka i häktet där han befann sig nu. Hur det går ihop vet ingen, hur befann han sig i häktet som fyraåring om han kom till Sverige som sjuåring?

Ingen tänker på att detta fallet håller på att utvecklas till ett nytt fallet-Kevin. Hela scenariot är precis en blåkopia av fallet-Kevin. Absolut ingen vet om pojken fann flickan i skogen. Absolut ingen vet om pojken ens har känt eller berört flickan. Vi har ett eventuellt "medgivande" från pojken, precis som vi hade TVÅ erkännanden om mord från bröderna till Kevin. Vi vet att svensk polis inte är kända för att hålla bra barnförhör.

Nu är både pojkens (skyldig eller ej) och flickans liv i fara för att några tattare på FB har gjort skuldfrågan till en mobfråga.
Att folk går"bananas"när det verkar vara en neger IGEN,är ju inte så konstigt då folk förmodligen är less på importerad brottslighet av den här typen."Tattare"är knappast majoriteten av dom som skrivit....Dessutom verkade det väl vara en illegal även i Kevinfallet?
Senast redigerad av sred 2022-07-14 kl. 22:46.
Citera
2022-07-14, 22:43
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Följer..flikar in några tankar.

Tycker det är starkt av mamman att dela bilden på dottern, så hela Sverige får se sanningen bakom detta groteska helt oförlåtliga brott.

Flickan ligger mest troligt nedsövd pga skallskador, tryck i hjärnan av trauma. Ev syrebristskador. Blödningar. Det som avgör om man kan väcka eller inte är bland annat hur svullnaden är, om hon har haft syrebrist och om de finns inre blödningar.
Det som också spelar in är hur hon reagerar när dom försöker väcka henne och ta bort ”tuben” som hjälper henne att andas. Kommer hon kunna andas själv ?

Vid de här laget kan dom nog se på EEG:t hur hjärnaktiviteten är. Vilka eller om hon har fått skador kan endast tiden utvisa..då menar jag endast fysiska.

Alla mina tankar går till familjen.
I allt mörker så hoppas jag och tror på en ljus framtid för denna lilla flicka ❤️Det måste bara gå bra.

Lite som jag tänker själv.
Citera
2022-07-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo.Raine-J800
Lugnt förstodd du var ironisk. Lägg upp en pott på Darkweb. Flesta skrider till verket på 100000.

Gött, ville bara förtydliga, vill inte bli förknippad som Sosse liksom.
Citera
2022-07-14, 22:45
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Lägg ned. Du gör bort dig totalt.

Misstankarna har ju till och med stärkts enligt polisen. Skräpnegerns historia, medgivanden och att det faktum att personerna som var först på plats genast förstod att det var han som var GM gör att det hela är klappat och klart.

Detta är inget jävla barn för övrigt. Det är en sadistisk våldtäktsneger. Ett rovdjur.

Det är lika stor chans att fantomen ramlar igenom ditt tak om 5 minuter som att negern är oskyldig.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-14 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in