Citat:
Ursprungligen postat av
Mopsan
Jag kan inte heller sluta att tänka på den lilla flickan. Det här rev sönder hela hjärtat i kroppen. Hur ska då inte hennes föräldrar känna sig😓
Jag är inte själv förälder men att få höra att en 9-årig tjej blivit grovt våldtagen och sen snudd på mördad skapar såklart en otroligt djup avsky och rädsla.
I flera år har jag sagt att jag själv inte vill sätta barn till världen, just pga rädslan för sådana här händelser.
Då jag sett flera föräldrar, så vet jag att jag själv inte pallat om det skulle hända något.
Enligt min erfarenhet, och utan att mena något menar jag ändå att det är en rätt omfattande erfarenhet - Föräldrarna är förmodligen på den riktiga botten just nu och klarar bara dom allra enklaste mänskliga behoven. Så kommer det vara en tid framöver, oavsett utgång för flickan.
Dom är på sjukhuset hela tiden och vakar över läget med sin dotter, och samtal sker med olika typ av personal hela tiden.
Men inget hjälper, ingen kan tala dom till lugn eller sans.
Om cirka ett år, oavsett utgång, kommer föräldrarna sakteliga tillbaka till sin vardag och kan leva sina liv. Det kommer alltjämt alltid finnas ett mått av helvete inom detta levende, och det återspeglar sig i olika skepnad såsom sjukskrivningar, tappad social kontakt, domestiska problem såsom skilsmässa/avståndstagande, medicineringar och en typ av misär som aldrig rås bot på då samhället i övrigt inte orkar följa föräldrarna i det långa loppet.
Det hela är ett mänskligt armageddon.
Det är ett ytterst fåtal som tar sig igenom en liknande händelse.