Citat:
Ursprungligen postat av
MittNyaJag
Nej men kan inte bota utvecklingsstörningar etc men man kan hantera dem. Detta är kanske svårt att ta till sig om man inte har insyn vilket jag kan förstå.
Där vi går isär är att du menar detta fall enbart beror på invandring, jag menar att de hade hänt även om MGM var svensk då Skellefteå är en skämtstad som var på väg att dö innan Northvolt dök upp. Tur det finns naturresurser då avsaknaden på mänskliga är minst sagt påtagande.
Naturligtvis ska du kommentera så mycket du vill jag menar bara att det är ok att vi har olika åsikter. Du är fortfarande mer än välkommen till mitt bord för fortsatta diskussioner.
Samtidigt är det ju bra om man kan identifiera då man inte längre kommer någon vart och kanske istället ta en öl och spela lite biljard.
Men det behöver du inte heller hålla med om haha
Afrikaner och araber är en relativt liten stor minoritet som endå begår en avsevärd majoritet av dessa bestialiska brott och exempelvis är i majoritet på fängelserna om man går runt där eller en tingsrätt. Det finns givetvis många skogsgalna och farliga blonda ... svenskar trots detta.
Det är nog ingenting som bara beror på en sak så därför kommer ingenting att bara bero på invandring eller något annat för den delen. Jag har försökt säga att detta fall är en pusselbit i ett större mönster. Ofta är en invandrare som stor med en blodig kniv sista länken i en kedja av ideologiskt infantilt trams med decennier av snömos bakom sig.
Att hantera en människa är inte lätt och att tro att några kärringar på en kommun ska kunna klara av att hantera en mördare tror jag bara inbjuder till fler framtida dåd, med det sagt ska man givetvis försöka klarlägga vad som nu de ha gjorts annorlunda även av dessa aktörer i det här fallet.
Att låta vem som helst komma in i ett land utan att ha något objektivt skäl till detta och dalta med dem och ha låga straff och inte utvisa dem utan ge dem gratis pengar är helt enkelt uppenbarligen en dålig strategi om man vill ha ett samhälle med låg brottslighet och förhindra liknande brott.
Synd att man inte kan dricka öl och spela biljard på flashback ... Det kanske kommer.